Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problem, że od dłuższego czasu w moim BMW e46 316i 2000r falują mi obroty (potrafią skakać od 500 do 1000obrotów

np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub po dodaniu gazu na1,5 tys spada do 500 i sie odbijają).

Wymieniłem odmę i przewód od niej, silnik krokowy i nic nie pomogło.

Dodam że na gazie i benzynie auto zachowuje się tak samo z obrotami.

Czy byłby ktoś chętny i pomocny z Wrocławia lub okolic, udostępnić mi na chwilę na podmianę przepływomierz żeby sprawdzić czy to on jest przyczyną

moich problemów?

Z góry dziękuje i proszę o kontkat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sweet_noiser miałem kiedyś problem z przepływomierzem w swojej 318Ci. Bardzo łatwo możesz sprawdzić czy masz uwaloną przepływkę. Na na jakimś prostym odcinku musisz zmieniać biegi na na każdym wciskać "gaz do dechy" w tym momencie przy każdym biegu ekonomizer powinien się zamykać na maksa. Jeśli na 3 albo 4 biegu się nie zamknie tylko mniej pokaże to na 90% przepływka do wymiany. Z falowaniem obrotów nie jest tak różowo przyczyną może być też czujnik położenia wałka. Przy uwalonej przepływce powinno wywalać błąd doboru złej mieszanki. Podpinałeś się do kompa jakiś błąd Ci wywala? Do tego również może Ci brać lewe powietrze gdzieś na przewodach podciśnienia. Musisz sprawdzić pompę powietrza wtórnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość e34t

Z falowaniem obrotów może być kilka przyczyn.( przepływka, czujnik położenia wałka, zawór odmy, nieszczelny dolot)

Ja mam 316 e46 silnik 1,9.

Puki nie uda ci się zdefiniować błędu to sprubój na początek odpiąć przepływke silnik będzie chodził w trybie awaryjnym.

Jeśli nadal będzie pływał na obrotach to szukal zawór odmy lub szczelność układu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dopowiedzi, co do błędu na kompie to co jakieś 150 kilometrów ciągle wyrzuca ten sam błąd doboru złej mieszanki (chyba 171 w INPIE)

Przepływkę odpiąłem na kilka dni i jeździłem, błąd się nie zapalił ale auto porafiło zgasnąć zaraz po odpaleniu przy manewrowaniu na parkingu, a później było wporządku.

Co do ekonomizera to na 3 i 4 dochodzi mi na 20 litrów jak depnę gaz w podłogę. A jak sprawdzic czujnik położenia wałka i pompę powierza wtórnego?

Co do odmy to zmieniałem z przewodami więc ona musi być ok, ale jak sprawdzić szczelność układu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to na 99% przepływka do wymiany bo miałem ten sam błąd. Sporo się na necie naszukałem i w sumie wiekszość co miała identyczną sytuacje pisała że wymiana przepływki pomogła. W sumie to zrobiłem strzał w ciemno nowa przepływka BOSCHA 500zł i tylko taką kup. Co do sprawdzenia pompy powietrza wtórnego to musisz ją porozpinać i sprawdzić czy gumy nie sparciały. Wymieniłeś odme więc pewnie między pompą a odmą guma jest ok pozostaje Ci sprawdzić gumę między pompa a zaworem. Jak pompa powietrza wtórnego jest uwalona to zbiera się woda w tej gumie. Tak czy siak obstawiam przepływke bo właśnie wali błedami o złym doborze mieszanki.

Do tego jeszcze jeden element wchodzi w grę do sprawdzenia mianowicie zgodnie z opisem znajduje się cytuje:

"z tyłu silnika,stojąc od przodu (chłodnicy) pod filtrem kabinowym(musisz odkręcić całą obudowę filtra kabinowego),wtedy będziesz miał dojście do przewodów(dwa przewody gumowe złączone taśmą).Te dwa przewody kupisz jako jedną część.Powyższe przewody łączą się między innymi z ODMĄ."

One też parcieją i pękają co wiąże się z tym że bierze lewe powietrze.

Na obrazku http://i203.photobucket.com/albums/aa109/barachello/OTQzX3A.png nr 3.

RealOEM.com   BMW E46 318i Cooling System Water Hoses nr 8

Edytowane przez Livin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Kłaku00
      Witam wszystkich razem z moim skromnym sedanem ?

    • Przez Seba97e46
      Witam, chciałbym podłączyć kabel AUX do takiego radyjka, niestety nie ma ono takiej możliwości. Wiem, że można próbować wpiąć się pod fale AM. Jeżeli ktoś coś wie na ten temat, to proszę o pomoc. Scalak to motorolla xc390239fu, nie mogę nigdzie znaleźć datasheetu. Takie dwa schematy znalazłem, pierwszy schemat nie działa, polutowałem wszystko tak jak należy, ale niestety brak dźwięku po podłączeniu telefonu. Radio gra z podłączonym i odłączonym jackiem, bez różnicy czy jest przejście w ścieżce czy też nie. Drugiego schematu nie próbowałem, ponieważ tam włączam się przed wzmacniacz i będę miał regulację głośności tylko z telefonu.. Udało się komuś w jakiś sensowny sposób dorobić kabel AUX do takiego radia bez przycisku MODE?
       


    • Przez xianoss
      Cześć. Przy okazji ostatnich mrozów w moim BMW pojawił się problem ze zmianą biegów. Mianowicie auto po odpaleniu jest w stanie przejechać kilka km, po czym zapala się kontrolka awarii i tu różnie: czasem wrzuca na luz, czasem da się jechać ale na max 3 biegu. Po rozgrzaniu auta, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Ostatnio jak było -10 to posłuchałem trochę pompy na postoju i jest taki efekt: słychać że ma ciężko pompować, ciśnienia starczy na 1-2 zmiany biegów, po czym trzeba poczekać do następnego jej uruchomienia aby znów móc zmienić bieg. W zeszłym roku przy -20 nie było żadnych problemów...
      Moje auto to e46 330Ci SMG 2004r.
       
      1. Czy ktoś miał podobne problemy? Co mogło się zepsuć?
      2. Gdzie we Wrocławiu lub okolicach naprawiają te skrzynie? jestem umówiony w BMW Expert Motorsport ale mają dość odległe terminy.
       
      Dzięki
    • Przez dejwit
      cześć mam nadzieje ze mi pomożecie .Sytuacja z dzisiejszego ranka..Wsiadam do auta (na dworze -13 stopni) odpaliłem elegancko poczekalem az sie choć troche zagrzeje.Na naprawde niskich obrotach wyjezdzam sobie do pracy.Przejechalem około 15km po czym patrze na wskazówke temperatury ktora przekracza połowe.. zaniepokojony zwpolnilem lecz temp. rosla dalej. zatrzymalem sie na stacji, temperatura stanela mimo to zgasilem silnik.Odczekalem chwile sprawdzilem plhn chlodniczy olej wszystko ok.. odpalilem auto po 10minutach pojehcalem dalej i co? auto normalnie jeszcze dojechalo 30km do pracy ze wskazowka temeprstury w pionie.. dodam ze czasem zapali sie kontrolka plynu chlodniczego, i nagrzewnica cos z nagrzewnica bo czasem gdy auto sie zagrzeje to i tak niema ciepla nie grzeje w kabinie dopiero po dluzszym czasie jakos zalapuje.I wlasnie dzisiaj bylo to samo nie bylo ogrzewania a pozniej jak juz zadzialalo to auto sie nie grzalo i normalnie dojechalem do pracy..Zapowietrzony układ?? prosilbym o jakies podpowiedzi..autem jezdze do pracy i musze to szybko zrobic
    • Przez bullit87
      Więc witam...
      Postaram się opisać problem tak dokładnie jak się da od dnia pierwszego.
      Jest on związany z silnikiem n46b20
      Moja kobieta zostawiła kluczyk w stacyjce oraz włączony zapłon na całą noc więc bateria padła. 
      Rano przez telefon powiedziała mi jaki problem po czym powiedziałem jej żeby połączyła prostownik i po problemie... Nie mogła znaleźć punktów pod maską więc powiedziałem żeby podłączyła się do akumulatora.  Powiedziała że bezpiecznik na prostowniku wyskakuje więc powiedziałem żeby to wcisnela.  Zrobiła to kilka razy ale okazało się że dzieje się tak przez kluczyk w stacyjce i włączony zapłon. 
      Udało się auto odpalić no i poszła do pracy jak przecinak. 
      Zadzwoniła znowu i mówi mi że coś się dziwnego dzieje z autem.
      No i miała rację. Opisał bym to wypadaniem zapłonu Ale tylko w trakcie opadania obrotów. Zabrałem więc auto na kompa i wyszło... 
      Sondy lambda przed katem (To był błąd który co jakiś czas wyskakiwal)
      Czujnik temperatury w przepływomierzu 
      Aktywator valvetronic 
       
      Więc wymieniłem sondy, aktywator i czujniczek. Przyuczylismy wszystko i doskoczyl błąd przepustnicy...
      Ehh też wymieniłem...
      Znowu przyuczanie i...
      No właśnie... 
      Zapłon nadal wypada.
      W trakcie wypadania zapłonu średnie spalanie na zegarkach szaleje... 
      Wszystkie rurki od powietrza są szczelne. 
       
       
      Tak to wygląda... 
      Moment w którym obroty opadają pomału wywołany jest delikatnym zdejmowaniem nogi z pedalu gazu.
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.