Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam pytanie czy ktoś z uzytkowników zakładał kiedyś sztywne koło zamachowe wraz ze sprzegłem od bmw e36 320i m50 do bmw e39 523i zamiast dwumasa? Jesli ktoś wie coś na ten temat od czego pasuje i czy da sie założyc sztywne koło m50 do m52 to prosze o informacje poniewaz mam do wymiany dwumasa i chcem sie go pozbyc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mordulec

Wszystko pasuje tylko śruby mocujące zamach trzeba wymienić bo są dłuższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pawel83 a co daje taka operacja jeśli można wiedzieć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Georgii operacja ta ma na celu pozbycie sie koła dwumasowego które uprzykrza życie naszym portwelom chociazby...

Dziekuje za odpowiedz teraz jestem juz pewny ze moge zamawiac sprzegło do sztywnego koła zamachowego od e36 320i :) koło juz zamówiłem za smieszne pieniadze 50 zł. a koszt sprzegła to ok 500 zł. wiec nie ma sie co zastanawiać i pchac bezsensownie kase w dwumasa za 2000 zł. Dzieki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie bądź rozczarowany przypadkiem po wymianie że pedał sprzęgła działa jak w Jelczu lub Nysce. 2000 raz na 10 lat to nie żaden koszt ale zawsze pewność ze będzie działało jak powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mordulec
Ale nie bądź rozczarowany przypadkiem po wymianie że pedał sprzęgła działa jak w Jelczu lub Nysce. 2000 raz na 10 lat to nie żaden koszt ale zawsze pewność ze będzie działało jak powinno.

Nie ma żadnej różnicy , między sprzęgłem na dwumasie i na zwykłym kole zamachowym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna opcja jeśli jest taka możliwość i jak Mordulec pisze,że nie ma różnicy a jak nie ma różnicy to po co przepłacać...

A już ktoś z Was tak ma i jeździ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji odchudzić samochód można. Będzie lrzej niż na dwumasie (o 0,5kg):)

Daj znać jak wrażenia po tekiej zmianie.

Fajnie by było zaoszczędzić 1000 na inne usprawnienia samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Soulrea nie wiem skąd masz takie informacje i doswiadczenia odnosnie porównania pracy sprzegła z kołem dwumasowym a kołem sztywnym... Nie ma to żadnego znaczenie bo za miekka czy tez twardą pracą sprzegła są odpowiedzialne nastepujace rzeczy: praca łożyska oporaowego na wałku skrzyni biegów(chodzi o te ze po jakimś czasie zbiera sie tam syf co wiaze sie z ciezsza praca pedału , nastepny jest docisk i to on głównie odpowiada za miekkie lub twarde wysprzeglanie, itd itd... żeby wytłumaczyc ci jak dokładnie działa sprzegło z dwumasem a bez niego dużo by pisać... Wiadomości napewno będą jak tylko wezme sie za wymiane sprzegła :) narazie jeszcze działa wiec narazie zbieram informacje i czesci do nowego nabytku... Dzieki wszystkim za info... Jak tylko wymienie na sztywne to dam znac... Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i taniej, może to i trwalsze, ale skoro Niemcy wsadzili te coś do tych aut, to ma to jakąś funkcję spełniać. Ale wybór zawsze należy do właściciela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma żadnej różnicy , między sprzęgłem na dwumasie i na zwykłym kole zamachowym :)

Znam nieco inne przypadki, a były to wymianki w rożnych markach samochodów w jednym było szarpanie w innym do połowy wpadający pedał sprzęgła, a nawet w jednym dziwne stukanie.

pawel83 jestem wdzięczny za skrócony opis działania sprzęgła. Jednak Pan Niemiec zapewne jest mądrzejszy od nas wszystkich do kupy wziętych i skoro zastosował takie rozwiązanie , a nie inne wiec tak powinno być a nie inaczej. Sprzęgła nie wymienia się co 10 tys. jak olej wiec raz na 10 lat jak już to robić to raz i porządnie w takim zestawie jak zostało zakodowane w nr. Vin. . . .

Polak zawsze musi oszczędzać, a z czasem plącze bo 2 x wydaje zbędzie pieniądze. 1800 zł to nie mega kwota to zaledwie 15 zł na miesiąc :)

Ale zrób jak wolisz i pewnie masz racje jednak mnie do takiej zmiany nikt nie przekona i kropka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mordulec
Znam nieco inne przypadki, a były to wymianki w rożnych markach samochodów w jednym było szarpanie w innym do połowy wpadający pedał sprzęgła, a nawet w jednym dziwne stukanie.

Jeździłem E32 735i na zwykłym kole zamachowym , teraz mam 730i V8 na dwumasie i za mojej kadencji była wymiana sprzęgła Sachs i powiem Ci że nie widziałem między tymi dwoma autami różnicy ... sprzęgło w jednym i w drugim pracowało identycznie ani lżej ani ciężej więc tutaj nie szukałbym przyczyny tego co opisałeś .... takie akcje wynikają albo z gównianych części albo jeszcze bardziej gównianego montażu , dla przykładu wystarczy nie wycentrować tarczy przy zakładaniu skrzyni i kłopoty gotowe.

Dwumasę wymyślili po to żeby oszczędzić trochę skrzynie przy dużych Nm które teraz w większości dizli są od samego dołu + "użytkowanie" właścicieli .... but od samej podłogi i dlatego to wszystko napierdala w stosunkowo nowych autach ... inna sprawa , że to fajny sposób na zarabianie siana przez serwisy bo kasują za wymianę po kilka tysięcy.

Myślę , że niemiecka technologia nie jest idioto odporna i argumentowanie tego tym , że Niemcy w fabryce wiedzą co robią montując dwumasę jest słabe .... każde sprzęgło obojętnie czy na dwumasie czy na kole zamachowym można rozwalić w jeden dzień a nawet w godzinkę :)

Dwumasa miała być w założeniach wieczna .... niestety nie wzięli dostatecznie dużej poprawki na użytkowanie .... dlatego takie kosztowne wymiany :)

Znam przynajmniej 3 auta w których była konwersja z dwumasy na koło zamachowe i każdy jest zadowolony , jedynie tak jak pisałem śruby mocujące są do sprawdzenia bo najczęściej są krótsze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie samo zdanie jak kolega Mordulec i zgadzam sie z jego wypowiedzią... Nie zamierzam sie tu z nikim kłócic ani spierac kazdy ma swoje racje a takiem miejsce jak tu nalezy własnie do wymiany zdań , spostrzeżen i doświadczeń... Takie jest moje zdanie i sam osobiscie bede zakładał normalne koło zamachowe zamiast dwumasa i jesli bedzie wszystko pasować to jestem w 100% przekonany ze bedzie to dzialac jak nalezy poniewaz juz nie raz przeprowadzałem takie operacje lecz nigdy w bmw e39 wiec stad było moje zapytanie odnosnie dopasowania szprzegła z e36...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł no na taką operację do Ciebie można przyjechać jak coś ? dużo skasujesz za robotę ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze można :) koszt bedzie taki sam jak za wymiane sprzegła... czyli 250-300 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No panowie jutro bede wymieniał sprzegło w mojej niuni i wywalam dwumasa :) Przyszło juz sprzegiełko sachsa:)

Jutro wieczorkiem podziele sie z wami wrazeniami i doswiadczeniami które moga sie komus kiedys przydac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak:

Po zamontowaniu sprzegła okazuje sie ze nie wysprzegla pedał wpada w podłoge :( cały zestaw sztywnego koła docisku i tarczy jest nizszy od tego oryginalnego w dwumasie... Operacja zakonczona niepowodzeniem wiec tak oto człowiek uczy sie na błedach i staje posiadaczem nowego sprzegła które jest mi teraz zbedne... Dla zainteresowanych w dziale sprzedaz sprzedaje to nowe sprzegielko SACHS moze komus bedzie potrzebne... Moze gdyby docisk był wyzszy to wszystko by było ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co za artysta ci zakładał ze nie zmierzył wysokości docisku z kołem ja bym na twoim miejcu dorobił tulejke między łożysko , można tez przedłużyć popychacz wysprzęglika sposobów jest kilka ludzie zakładają inne skrzynie do bmw przez flansze i tez kombinują i wszystko działa :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mordulec
No wiec tak:

Po zamontowaniu sprzegła okazuje sie ze nie wysprzegla pedał wpada w podłoge :( cały zestaw sztywnego koła docisku i tarczy jest nizszy od tego oryginalnego w dwumasie... Operacja zakonczona niepowodzeniem wiec tak oto człowiek uczy sie na błedach i staje posiadaczem nowego sprzegła które jest mi teraz zbedne... Dla zainteresowanych w dziale sprzedaz sprzedaje to nowe sprzegielko SACHS moze komus bedzie potrzebne... Moze gdyby docisk był wyzszy to wszystko by było ok...

Przecież dwumas jest jakieś 1,5cm grubszy ... wykręć wysprzęglik i dorób dłuższą tulejkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym wysprzeglikiem to dobry pomysł... Ale powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz czy jest jakas róznica w łapie łożyska wyciskowego skrzyni tego z dwumasem a w tym bez dwumasa?? Patzrzyłem w etka bmw to sa inne numery tych łap moze ta do silnika m50 bez dwumasa jest jakas wieksza grubsza cy cóś?? Wkurzyłem sie na maxa jak nie pasowało to sprzegło bo 600 zł wydane i **** a teraz niechca mi tego przyjac bo widac slady po sróbach na docisku... To chyba nirmalne ze musiałem go przykrecic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł jak masz sprzęgło do m52 benzyna to chętnie łyknę :) jeśli oczywiście założysz i dasz fajną cenę wiec się nie przejmuj...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam sprzegło do m52 ale uzywane założone na auto :) sprzegło jest własciwie w idealnym stanie oryginał BMW tylko dwumas ma juz luzy i stuka przy zmianie biegów i szarpie czasami przy ruszaniu... Musze sie jeszcze dowiedziec dokładnie o co chodzi z tymi łapami w m50 a w m52 ale mysle ze jestem na dobrym tropie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ogarniesz temat to przyjadę na taką operacje do Ciebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok nie ma problemu... Na pewno ogarne temat nie mogli wiele zmienić... Jak bede juz wiedział to dam znać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez pero1324
      Cześć 
      Silnik M57B30 193km 2002r. 


      Po podłączeniu do Inpy takie błędy:

      13573 Gluehanlage
      1028 Abgasrueckfuehr - Regelung 
      7728 Ladedruck-Regelung oder Lededrucksteller 

      Odczuwalne jest brak mocy, dopiero tak gdzieś przy 3000 wbija w fotel. 
      Z rana potrafi falować, po rozgrzaniu silnika już nie. 
      Proszę o pomoc jeśli coś jeszcze trzeba to podrzucę
      Mam też screen z analog 4 
      https://zapodaj.net/4f6fedf8aa0e3.jpg.html
    • Przez todome
      Sprzedam zestaw do BMW E39, - koła R17 RH, rozstaw 5x112, 8Jx17H2, ET^0, opony 235/45 Kumho, - na jeden sezon, dystansy RH 50 mm, z 5x112 na 5x120, wszystkie śruby w komplecie. 
      Odbiór we Wrocławiu. Cena 700 zł.
       










    • Przez bargolen
      Cześć, kupiłem swoją E39 2 miesiące temu i do tej pory udało mi się nią pojeździć raptem kilka dni... Cały czas rozładowuje mi akumulator (aku ma 3 miesiące) wymieniony jeż, moduł komfortu i nadal nic... pobór od 0,5A do 0,7A wyjmowałem też bezpieczniki... wszystko przerobiłem i nadal nie mogę znaleźć winowajcy  
       
      Czy jest godny polecenia i naprawdę OGARNIĘTY elektromechanik z Wrocławia lub bliskich okolic, do którego warto udać się z takim problemem? Proszę pomóżcie, bo nie mam już sił do tego auta a moja chce mnie z domu wyrzucić.
    • Przez D0_DOMEL
      Kupie przedni zderzak do BMW 5 e39 poliftowy kompletny zwykły z czujnikami listwami halogenami okrągłymi i pod spryskiwacze. Stan dobry nie połamany. Kontakt na priv lub 693527957
    • Przez ArchitektPlacowBoju
      Cześć!
      Mam taki problem w swoim E39, że nie gra mi radio. Nie ma żadnego dźwięku, choć widać, że radio się załącza. Poprzedni właściciel podobno wymieniał już raz wzmacniacz, ale i tym razem ten zaniemógł. Muszę o czymś pamiętać przy wymianie, czy wypinam, wpinam nowy i działa? Coś trzeba kodować?
      Poza tym zastanawiam się czy w mojej wersji jest subwoofer, bo wg. VIN mam wersję HiFi speaker system. Wyczytałem, że w prawym boczku nad akumulatorem byłby sub, gdyby był - ja tam mam centralkę od telefonu. Z lewej strony natomiast mam wzmacniacz i zmieniarkę. Rozumiem, że jeśli nie tam to nie ma go już nigdzie?
      Dzięki za odpowiedzi!
      Pozdrawiam!

      Temat do zamknięcia, już wyjaśnione. Przepraszam za zamieszanie.
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.