Skocz do zawartości


chip tuning w TDS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdeczie. Prosiłbym żebyście sie podzielili swoimi spostrzeżeniami w zakresie chip tuningu. Bardzo sie mocno zastanawiam czy nie zamontować sobie takiego nowego sterowania.... <bmw_1>

Ale zanim to uczynie proszę o Wasze rady. Bo jak wiadomo firma tiuniongowa zachęca ale to ich kasa wiec napewno nie powie mi o wadach. Już bardzo Wam dziękuje za pomoc. Pozdrawiam <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm temat rzeka...sprawa wyglada tak..chip albo box tylko renomowanej firmy...max co da sie wycisnac bezpiecznie dla silnika przy samym chipie to 170km...wieksze moce za niebezpieczne...nm powinny ci podskoczyc do 330...jest kilka firm wawie katowicach gdzie to sensownie zrobia...dadza wykres przed zalozeniem sprawdza w jakiek kondycji jest silnik i czy chip przez to mu nie zaszkodzi...

ceny chipow i boxow zo rozne ale trza liczyc sie z kosztem okolo 1500pln za pomiar serii sprawdzenie czy silnik da rade wgranie programu i pomiar na hamowni...

czy jest sens i warto hmm...jezeli autko masz 96 roku to jest juz na lepszej glowicy ktora niby nie lubi juz tak pekac jak poprzednia...do tego nie garetta sprezarke tylko z mitsubishi

nie wiem czy masz jeszcze 143km czy 163 bo na przelomie 96 roku zaczeli wgrywac nowe programy do bmw serii 5

jezeli masz na to fundusze to rob chipa...ale pamietaj zeby zrobic to w firmie ktora juz sie tym zajmowala zeby sie nie okazalo ze po 5 tys km silnik kleknie...

wiecej info w tej sprawie na www.tdituning.pl w wyszukiwarce tds peace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie zgodze. Cała sprawa z chipem zalezy od tego gdzie go montujesz. Rozmawiałem na ten temat z moim psorkiem od elektromechaniki/hatroniki pojazdowej... dr,inz,hab itd mało wazne gosc sie zna naprawde na rzeczy bo sie tym tez poniekad zajmuje.

wstawienie samego chipa to podobno wielka lipa... mówił, że porzadna firma bierze od Ciebie bume, mowisz im co i jak , oni dobieraja ci chip, i przez trzy dni hamownia... testowanie wszystkich parametrów, wielokrotnestrojenie i przeprogramowanie calej pamieci komutera, co daje efekt prawdziwy, długotrfały i nie miejacy negatywnego wpływu na silnik.

co do TDSa proponował załozyc wiekszy intercooler, podkrecic turbine, przeprogramowac kompa (załozyc ten chip, zwiekszyc dawke podawanego paliwa), pózniej mozna tez wieksze wtryski, i turbo...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie zgodze. Cała sprawa z chipem zalezy od tego gdzie go montujesz. Rozmawiałem na ten temat z moim psorkiem od elektromechaniki/hatroniki pojazdowej... dr,inz,hab itd mało wazne gosc sie zna naprawde na rzeczy bo sie tym tez poniekad zajmuje.

wstawienie samego chipa to podobno wielka lipa... mówił, że porzadna firma bierze od Ciebie bume, mowisz im co i jak , oni dobieraja ci chip, i przez trzy dni hamownia... testowanie wszystkich parametrów, wielokrotnestrojenie i przeprogramowanie calej pamieci komutera, co daje efekt prawdziwy, długotrfały i nie miejacy negatywnego wpływu na silnik.

co do TDSa proponował załozyc wiekszy intercooler, podkrecic turbine, przeprogramowac kompa (załozyc ten chip, zwiekszyc dawke podawanego paliwa), pózniej mozna tez wieksze wtryski, i turbo...!

zgadza sie jak z turbinka nie bedzie jeszcze tak ogromnych problemow mozna przypascic od iveco daily 2.8 bo np z 3.0 d bmw nie pasuje gdyz tan w tds sterowana jest nadcisnieniem a tamta pod albo na odwrot bo juz nie pamietam...to z wtryskami jest lipa...bo inne juz nie pasuja... i trza z jakims fachura juz gadac ktory by cos takiego pomotal no i glowica takich duzych zmian nie lubi gdyz jest wlasnie starego typu (tds ma 15 lat wiec stara konstrukcja) i zle radzi sobie z zmiana srodowiska...gdy jest duzo wieksze cisnienie i wieksza dawka paliwa... pozdrowka

ogolnie zestrojenie na ok 200 kucy i 400nm to ...przedewszystkim zdrowa baza do dalszych modyfikacji takich jak:

-wymiana ic i orurowania na wieksze..

-wymiana wkladki powietrza na sportowa polecane k&n oraz bmc

-wymiana kopletnego ukladu wydechowego na 2.5 cala

-zmiana sprzegla na spieka gdyz seryjne juz sobie nie radzi z przeniesieniem mocy

-zmiana oprogramowania pod autko + strojenie

-sterownik manualny turbiny mbc

koszt jednak tego jest tak duzy ze bardziej opyla sie kupic uzywke 3.0 d z e39 o mocy 184 km i duzo niutonow i walnac do tego silnika chip na 230km

koszt zabiegu z wlozeniem silnika silnikiem i wydechem robionym oraz strojeniem chipa to okolo 12 tys

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to powiem tak.... dzięki za informację, już podjąłem decyzję i wymienie sterowanie i turbimy i silnika... mam ndzieje ze będę zadowolony. Pozdrowionka. pytanie_bmw <bmw_1>

[ Dodano: 29 Listopad 06, 21:25 ]

widze że tamat nie cieszył sie popularnością. Ale to nic dałem rade! Już mam chipa zamontowanego i powiem tak: jak ktoś nie miał z tym do czynienia to nie powinien sie wypowiadać, ja miałem że cos będzie czuć ale to co teraz auto wyprawia to moi drodzy jest masakra. Naprawdę polecam Wszystkim. Nie wierzcie że to nic nie daje efekty są niesamowite. Pozdrawiam i życze jak najmniej awarii!! <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...