Skocz do zawartości


e36 2.0 24v grzej się [NAPRAWIONE]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W dniu dzisiejszym moje BMW e36 2.0 24v dopadł problem przegrzania. Jadąc dzisiaj Borowską nagle zapaliła mi się czerwona kontrolka od temp. wody. odruchowo włączyłem ogrzewanie na maksa (było zimne). Zatrzymałem auto, delikatnie odkręciłem korek przy chłodnicy zaczęła wywalać woda (płyn). Odczekałem jakieś 30 minut w międzyczasie nabyłem płyn 5l. Odkręciłem odpowietrznik znajdujący sie obok korka wlałem płyn w pierwszym etapie weszło ok. 2l i odpaliłem auto. Co jakiś czas kontrolowałem czy się należycie odpowietrza. Ale nadal temp. wzrastała po kolejnym odczekaniu 15-20 min dolałem kolejne 2l płynu. Zacząłem z powrotem odpowietrzanie. Udało mi się odzyskać ogrzewanie wewnątrz samochodu ale nadal temp. rośnie wąż znajdujący się po lewej stronie (na dole) jest cały zimny i dość mocno napuchnięty. Co może być przyczyną iż dolny wąż i dolna część chłodnicy jest zimna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat faktycznie był uszkodzony ale niestety nie mogę odpowietrzyć układu. Przez odpowietrznik wydobywa się para a po odkręceniu korka przy chłodnicy (wlewu) strasznie bulgocze :( Chyba padła uszczelka pod głowicą

Możecie polecić jakiś warsztat aby tam dokonać naprawy ???

I jakie orientacyjnie czekają mnie koszty ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, podjedz do kogoś kto się zna,

odpowietrza się od zimnego, para czyli juz za gorąco, a korka od wlewu się nie rusza , jak jest rozgrzany to zawsze będzie z tamtąd wywalało płyn,

sprawdz czy dolny wąż od chłodnicy jest gorący - czyli czy otwiera sie termostat, odpowietrza się na otwartym termostacie,

za dużo tłumaczenia jeśli ktoś tego nie robił :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, podjedz do kogoś kto się zna,

odpowietrza się od zimnego, para czyli juz za gorąco, a korka od wlewu się nie rusza , jak jest rozgrzany to zawsze będzie z tamtąd wywalało płyn,

sprawdz czy dolny wąż od chłodnicy jest gorący - czyli czy otwiera sie termostat, odpowietrza się na otwartym termostacie,

za dużo tłumaczenia jeśli ktoś tego nie robił :evil:

witam

dolny waż jest gorący a taka diagnozę postawiono mi w warsztacie który wymieniał termostat.polećcie mi we Wrocławiu jakiś porządny warsztat abym mógł tam podjechać z BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A więc udało mi się samemu odpowietrzyć układ :) Poniżej moja metoda:

1. Zalewamy płyn

2. Odkręcamy odpowietrznik na chłodnicy

3. Naciskamy i TRZYMAMY dolny wąż od chłodnicy

4. Zakręcamy odpowietrznik

5. Puszczamy wąż (płyn z zbiorniczka ubywa)

pkt. od 2 do 5 powtarzamy aż w wężach poczujemy wodę lub z górnego odpowietrznika przy naciskaniu wydobywa się płyn bez syku powietrza. Całość zajęła mi ok. 2 godz. wlałem ttak 5l płynu :)

ps.

wielkie podziękowania do autora tego postu (link poniżej) okazał się nieoceniony :)

http://forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...