Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Szperalem conieco na ten temat, i znalazlem wiele info, ale dosc spore sa rozbiezne. Na niektorych forach jest info, ze samochod musi miec 25lat, a na niektorych, ze 20 bo to nie klasyk ale unikat..

Czy ktos wie konkretnie jakie wymogi musza byc spelnione aby mozna bylo samochod zarejestrowac jako unikatowy, oraz jakie sa tego plusy? (czy rowniez tak jak w przypadku zabytku, jeden bezterminowy przeglada, OC 10 krotnie tansze i "inne" tablice?..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

Najważniejsze dwie rzeczy to: samochód musi mieć co najmniej 25 lat oraz musi posiadać 75% oryginalnych części. Podstawowe podzespoły powinny być oryginalne, czyli od tego samego modelu. Oczywiście jeśli nasz samochód nie ma jeszcze 25 lat, również możemy go zarejestrować jako zabytkowy, wystarczy że nasze auto będzie spełniać jedną z wymienionych cech: posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany; był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi; ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi; został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji; posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne; dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej; był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo auto zarejestrowane moze bycjako zabytek/lub kolekcjonerskie kiedy stanowi element kolekcji, czyli np. posiadasz e12 e28 e34 e39 i e60 , wtedy wszystkie możesz zarejestrowac na żółte blachy. Kiedy masz tylko jedno auto możesz też udokumentowac że brało udział np w wielu zlotach itd. . Zapis że auto posiada unikalne lub pionierskie w swoim czasie rozwiązanie konstrukcyjne też może sie przydac, choćby ze względu na to że 540/840/850 posiadały jako pierwsze produkcyjne samochody osobowe 6 biegowe manualne skrzynie. Bo jakoś nie kojarzę żeby inne auto miało wcześniej takie skrzynie. W PL są już napewno trzy e32 ,dwie e31 ,jedna e34 (w dodatku kombi) na żóltych blachach więc szlaki przetarte. Największy problem jest w tym że opinie rzeczoznawcy nie zawsze zatwierdzi konserwator zabytków.

Chcesz rejestrowac 540 na żółte? Ja za jakiś czas byc może będe walczył z rejestracją 850 w ten sposób.

I tak podpinając się pod temat moje pytanie bo informacje o tym w googlu też są sprzecznie: czy za auto sprowadzone z zagranicy które mamy zamiar zarejestrowac na żółte trzeba najpierw opłacic akcyzę ??

Edytowane przez remotec
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie jest tak, ze bardzo powaznie sie nad tym zastanawiam. Od 3 tygodni nia nie jezdze po soli bo mi szkoda, jest to rewelacyjna e34 w rewelacyjnym stanie. Jedna z 797 sztuk...co czyni, ze szkoda mi nie smigac na codzien. Bardzo powaznie mysle nad tym zeby zarejestrowac na zolte (lub cos podobnego) blachy i po prostu trzxymac i na cieple weekendy wyjezdzac. I jezeli sie uda i kasa pozwoli w przyszlym roku, to kupie sobie cos do codziennego smigania. Wyobraz sobie, ze masz taka perelke, i ktos ci np w dupe wjezdza i kasuje pol samochodu. po prostu szkoda mi takiego egzemplarza...

...tak wiem, to juz jest nieuleczalne lolol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę popsuli te przepisy i niby więcej kosztuje teraz tak rejestracja.

Jak masz mało ruszany wóz to się nie czaj i atakuj rzeczoznawcę.

Zapewne użytkujesz ten pojazd jak buty halowe wiec warto zaoszczędzić na złodziejskich opłatach narzuconych przez nasz kochany kraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowna rejestracja wyrejestrowanego pojazdu zabytkowego i unikatowego

Znalazlem to jako definicje pojazdu unikatowego i zabytkowego. Z tego wynika ze unikat dostaje biele tablice pytanie_bmw

Jak widać, różnice pomiędzy pojazdem zabytkowym a unikatowym są niezwykle subtelne. W praktyce sprowadzają się do tego, że pojazd unikatowy po procesie rejestracji otrzymuje „białe tablice” a zabytkowy „żółte”.

Edytowane przez Jabol
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Jabol. I z tego wszystkiego, to jest to, czego szukalem..

"...Jeżeli nasz pojazd nie spełnia wymogów wiekowych, rzeczoznawca może wystawić opinię, że ma on „szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji” i dlatego należy go uznać za pojazd unikatowy. W tym przypadku warto szukać jakiegoś punktu zaczepienia np. nietypowych rozwiązań technicznych, niewielkiej liczby wyprodukowanych egzemplarzy czy też ciekawej historii danego pojazdu."

- pierwsza skrzynia manualna 6 biegowa

- tylko 797 sztuk e34 6gang na Europe (tylko 3203 na swiecie - 2642 sedanow, 561 kombiakow)

- Droga hamowania w e34 - najlepsze wyniki wśród samochodów produkcyjnych typu sedan w roku 1990

- jesli sie nie myle, to silnik M60 wygral WARDS ENGINE OF THE YEAR, jako najlepsza dostepny silnik na rynku w 1995r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...no i juz wszytko wiem!.... ze nie da rady. Dowiedzialem sioe conieco o unikatach bo bylem w fimie ktora sie tym zajmuje. Tabnlice te same, OC te same, nic sie nie zmienia, jedynie masz w dowodzie napisane, ze samochod jest unikatem, a zeby nawet to zalatwioc to jakas masakra. Wiec gra zdecydowanie nie warta swieczki. Czyli zolte tablice to tylko zabytkowy, czyli musi mu walnac w kalendarzu 25 sezonow i kropka. Jeszcze kilka ladnych lat zostalo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie..........

e31 jest zabytkiem?????

a jeżdżą jako zbytki więc się napewno jakoś da

A tu co masz napisane?

"...Jeżeli nasz pojazd nie spełnia wymogów wiekowych, rzeczoznawca może wystawić opinię, że ma on „szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji”
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu co masz napisane?

wiem, ale rzeczoznawca mowil, ze w przypadku e34, nawet 6gang nie da rady. Owszem, bylo ich niewiele, ale nie wystarczy by dostal blachy wczesniej. Mowil ze dla przykladu, jesli jakis samochod byl zrobiony do czegos wyjatkowego, albo np przewozil papieza, to takie przypadki sa mozliwe, a nie e34, ktore bylo produkowane w mniejszej ilosci sztuk z powodu skrzyni 6 biegowej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...