Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zaobserwowałem to na posotju i odpalonym silniku. Obroty lekko skaczą + oświetlenie wnętrza przy otwartych drzwiach raz przygasa, raz świeci mocniej. Miał ktoś podobny objaw? Bastars pisał o regulatorze napięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to będzie regulator,wyciąg alternator i daj na mały remoncik przy okazji,koszty niewielkie(najwięcej właśnie byś zapłacił za wyciągnięcie go),łożyska,tuleje,obejrzyj szczotki(i oczywiście regulator)-i masz z nim spokój na długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli także stawiam na alternator raczej na regulator skoki napięcia spowodowane jego bledną pracą.

Jeśli nie musisz to nie jeździj żeby nie narobiło jakiś większych szkód ( nie popaliło coś )

Z tego co pamiętam to cena regulatora nie jest taka mala zależy jaki ma alternator.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś mi też tak falowało ale to nie trwało długo , jakieś dwa dni potem był swąd spalenizny i już było po alternatorze , potem kupiłem nowy, tzn używkę od kolesi spod Strzelina i chodzi normalnie do dziś już ze 2lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to cena regulatora nie jest taka mala

mi chodziło o pozostałe koszty,tulei,szczotek...mieć altka na wierzchu,to warto to obejrzeć,

temat alternatora mam objechany do bólu-jak pierwszy raz padł(zero ładowania)wymieniałem po kolei-szczotki,tuleje,łożyska-pomogło na miesiąc-regulator napięcia-następny miesiąc-wirnik-dwa tygodnie-całe uzwojenie-z oryginału została obudowa-miesiąc i zdechł-kumaty elektryk powiedział,że te typy mają wade,że nic ich nie naprawi jak całkiem siądą(oczywiście nie reguła),jak sprawdzają na stole jest gitara,ale potem praca na wysokich obrotach je wykańcza-kupiłem używke,latam do dziś-reasumując,jak masz dobry,wymień regulator,bo kupując używke, jak trafisz na takiego co ja miałem...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forest może masz już wyrobiony komutator taka tulejka miedziana po której poruszają się w alternatorze szczotki.

Regulator raczej jak się kończy to pada całkiem...

Więc myślę,że możesz dać altka do zrobienia.

Jakbyś nie miał u siebie gościa to w Legnicy jest jeden elektryk który zrobi altka na zicher,tzn wymieni co trzeba sprawdzi i da gwarancje...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda znajomemu regulator napięcia zaczął szwankować problem olał bo nie miał czasu i chęci po tygodniu auto stanęło na miesiąc gdyż poszedł komputer i ponad polowa ważniejszej elektroniki.

Luz na komutatorze mało prawdopodobne , jak już to tuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob tylko to zeby obroty nie falowaly i bedzie wszystko ok bo raz sa obroty wyzsze to swieci mocniej nizsze to zlabiej
bo raz sa obroty wyzsze to swieci mocniej nizsze to zlabiej

Sorry kolego ale jak na moje oko nie masz kompletnie o tym pojęcia co piszesz. To nie epoka Fiata 126p a pradnica ze ma dla niej różnica 100-200 obrotów i tym samym światła świeca ciemniej lub jeszcze ciemniej.

Czy zauważyłeś u siebie może taki objaw?

Forest na 100% ma juz problem zdiagnozowany czekamy tylko na opis awarii aby wiedzieć na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zobacz na kompie czy błędów nie masz, mi podobnie falowały obroty tak jak u ciebie na koncu filmiku tylko dużo częściej wsumie cały czas ;P i winny okazał się termostat a dokładniej czujnik w nim i błąd o nazwie "Plan aktywacji chłodzenia", ale moze u ciebie ten alternator cos nie bangla :bag: pozdro

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcaiłbym zostać pośmiewiskiem, ale wydaje mi się, że alternator ma coś takiego jak układ prostowniczy (diody), który odpowiada za przemianę prądu przemiennego ma stały. Regulator odpowiada za to by nie poszło zbyt duże napięcie, a skoro światło przygasa i rozjaśnia się to może być to, ale mogę się mylić.

Edytowane przez Zgibniew
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazał się termostat a dokładniej czujnik w nim i błąd o nazwie "Plan aktywacji chłodzenia"
W dieslach nie ma czegoś takiego. To jest tylko w benzynowych silnikach.

Nie koniecznie musi to być alternator czy też regulator napięcia. Kiedyś podobne objawy miał kolega w 320d i okazało się że wentylator chłodnicy załączając się tak obciążał układ że światła przygasały. Oczywiście wiatrak był uszkodzony. Innym razem falowanie było powodem uszkodzonego jeża. Co prawda pracował jeszcze ale obciążał układ zasilania do granic możliwości.

Żeby to obadać musimy wziąć trochę mierników jakiś komp w OBD2 i czekać aż nastąpi falowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...