Rekomendowane odpowiedzi

sherlock świetna robota :lol::lol::lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten wentylator zdech ci całkowicie ze wymieniałes bo mi cos w nim piszczy i moze mi tez sie konczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ten wentylator zdech ci całkowicie ze wymieniałes bo mi cos w nim piszczy i moze mi tez sie konczy

Całkowicie nie zdechł, ale piszczał okrutnie, smarowanie pomagało na 1-2 miesiące, a żeby go przesmarować trzeba go wyjąć według powyższej procedury, więc po drugim razie miałem już dość i zamówiłem nowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawa jest o tyle skomplikowana, że w 330d silnik ma 6 garów i jest trudniej wyjąć dziada niż w 320d i podobnych trójkach z 4 garowymi silnikami.

Fajna fotorelacja, ale nie rozumiem tego co tu piszesz kolego, ponieważ silniki są tak samo osadzone,tylko, że z kolejnymi garami idą ku przodowi auta, tak więc tak samo ciężko będzie wytarmośić wentylator z M57 jak i M47n :4:

[ATTACH=CONFIG]23801[/ATTACH]

Edytowane przez BASTARS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajna fotorelacja, ale nie rozumiem tego co tu piszesz kolego, ponieważ silniki są tak samo osadzone,tylko, że z kolejnymi garami idą ku przodowi auta, tak więc tak samo ciężko będzie wytarmośić wentylator z M57 jak i M47n :4:

Nie do końca, bo w M47n masz trochę inną pokrywę silnika i tam ona nie przeszkadza w wyjęciu wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bez jajec a ile to jest odkręcić pięć imbusów (jakieś 43sek) i już pokrywy nie ma i dostęp łatwiejszy :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem że jestem pod wrażeniem lepiej opisane niż instrukcja serwisowa BMW.

Świetna robota, lecz z uwagi na ogrom rozbierania nie życzę nikomu by musiał to wymieniać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy w e39 tak samo jest umieszczony ? może ktoś wie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w e39 musisz dechę wywalić :cry:

Oj to lipton bo czasem popiskuje chwile więc mnie też to czeka za jakiś czas...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego czy po wyjęciu tego silniczka widoczna jest cała "chłodnica" parownika Czy tylko jej większa lub mniejsza część?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oj to lipton bo czasem popiskuje chwile więc mnie też to czeka za jakiś czas...

Spokojnie, u mnie popiskuje, szczególnie na 2 i 3 kresce na klimatronicu od trzech lat i dalej śmiga. Najciekawsze jest to, że jak jest wilgoć na dworze lub długo pada to popiskiwanie ucicha niemal do zera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sherlock faktycznie wszsytko idealnie opisał, jednak mam pytanie do Was czy każdy miał tak samo?? Mianowicie u mnie (E46 320d '04) po wyciągnięciu filtra powietrza ciągle brakuje może z 1 cm żeby wyjąć tą głupią dmuchawę... Dolna podstawa filtra powietrza ma wystającą plastikową końcówkę ku górze przez którą nie chce przejśc to badziewie.. Czy tą dolną podstawę filtra powietrza też trzeba rozkręcić?? około 5 śrub na klucz 10?? Pytam bo nie wiem czy to już nie jest coś do kolektora/silnika a nie chciałbym sobie niczego zepsuć...

Czy ktoś miał podobny problem?? No i czy udało się to komuś wyciągnąć to i jak coś to którędy???

Z góry dzięki za pomoc, a przydałaby się bo ziiiiimno i zaparowane wszystko jak się jeździ... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie słuchajcie wymieniłem ostatnio wentylator nawiewu u siebie. Używka, za 20zł z allegro i działa. Tamten wymieniałem bo piszczał. I to nie przy przyśpieszaniu, wybojach czy zakrętach tylko na różnej prędkości piszczał. Tak w 1/3 nie piszczał. Wyżej piszczał i potem dopiero na full mocy nie piszczał. Więc wymieniłem i ten "nowy" nie piszczy na żadnym biegu ale za to popiskuje przy przyśpieszaniu przy właśnie niskich temperaturach zewnętrznych. Ale to jest do przełknięcia i nie o to mi chodzi.

Pytanie mam natomiast co z tym starym. Domowym sposobem sobie zrobiłem taką małą konsolę do przykręcenia go, podłączam go pod akumulator od wkrętarki i śmiga teraz bez piszczenia. Tylko, że on po podłączeniu do tego aku daje chyba na full mocy nie? A w samochodzie też na full sile mi nie piszczał. Jest możliwość zrobienia jakiegoś takiego potencjometru do regulacji mocy czy coś? Wiecie żebym mógł sobie go sprawdzić na wolniejszych obrotach czy popiskuje.

Aha. Jeszcze zanim tą konsolkę sobie zrobiłem to próbowałem trzymać go w ręce. Po odpaleniu mi wyskoczył, spadł z około 20cm na ziemię, działa dalej ale cała masa takiego czarnego syfu się z niego wysypała. Może to od tego przestał piszczeć? Macie chłopaki jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna byłoby nasmarować tylko nie wiem czy potem sie kurz nie przylepi i znowu zacznie piszczec. Chyba, ze da sie jakąs osłonke prowizoryczna zrobic aby zapobiegalo dostawanie sie kurzu o ile jest tam miejsce na tym wentylatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jakby ktos moze potrzebowal pomocy w wyjeciu dmuchawy z (e46 320d 02r) bo widze ze kolega dawno temu pisal ze brakuje kawalka zeby ja wyjac i dzisiaj wlasnie tez mi go brakowalo i w koncu jakos sie udalo te boczne plastikowe oslony rozdzielic i wtedy jakos dopiero wyszedl.Kolega mi pomogl i najpierw trzeba te plastiki rozdzielic na 2 czesci i ten z lewej strony trzeba wyjac calkowicie ale niestety trzeba odczepic linke ktora zamyka i otwiera klapki (obieg zamkniety lub otwarty) i dopiero wyjdzie ten plastik i pozniej cala dmuchawa.Takze zadnej podstawy filtra nie trzeba demontowac ale nie zycze nikomu zeby to musial robic

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Potwierdzam, że wymiana dmuchawy wg. foto instrukcji przebiegła pomyślnie w BMW 330 XI. Zajęło mi to około 3-3,5 godz. Jest mały problem z wyjęciem czarnej obudowy dmuchawy ale do ogarnięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Carl_Geko
      Witam. Wiem, że jest troche tego na forum,, ogólnie łatwy temat,, bynajmniej ,, nie jest to nigdzie opisane szczegółowo.
      Np. Jakimi kluczami.,,, numery kluczy.. od czego zacząć jak się przygotować,,. 
      Np. Skrzynia jest cieżka ,, to jak się ją odkręca to zapewne trzeba jakimś podnośnikiem se pomagać,,,, jakie części pozdejmować,, od czego zacząć,,
      Ale najważniejsze jaki trzeba mieć sprzęt (klucze, podnośniki ,, kanał),,..
       
      Bo mi sie wydaje,, ze.to na lewarku tĄ skrzynie się opuszcza..
       
      I takie tego typu rzeczy ,, jak dla laika,, co troche zna sie na silnikach,, ale pierwszy raz bedzie wymieniał sprzegło.
       
      Pozdrawiam,, carlo
    • Przez Chudy97
      Siemanko, tak jak w tytule.  Kupie 4 dystanse wraz ze śrubami do e46 . Najlepiej 25 mm. Pozdro !
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.