beryl Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Wiadomo, że pasek w M40 to nie jest za mocna strona i moje pytanie, jakich firm wkładacie paski, żeby pojeździły i nie zerwały się wcześniej?. Dostępne są: BOSCH, CONTITECH, GOODYEAR i jakiś HUTCHINSON i pewnie wiele innych "made in dzikie węże". Mechanik radził mi contitech, dawne conti. Acha i jeszcze natknąłem się gdzieś na goodyear z jakąś literką na końcu oznaczenia, chyba B. Podobno jakieś wzmacniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viaxx Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 PO PIERWSZE: Paski rozrzadu w silnikach BMW M40 nie wytrzymuja ani krocej ani dluzej niz w innych popularnych autach np. VW, Ford, Opel, Renault, Toyota, Mazda, Honda, Nissan itp. Poza tym silnik pracujacy na pasku a nie na lancuchu to nie zadna bolaczka itp. Na paskach chodzi 90% silnikow samochodowych na swiecie!! Paski z racji tego ze nie sa metalowe nigdy nie dzwonia, nie brzecza, nie halasuja itp. Pasek rozrzadu w M40 prawidlowo wymienia sie wedlug nastepujacej zasady: - pierwsza wymiana po 80.000km lub po ok. 4-5 latach - kolejne wymiany co 60.000km lub co 4-5 lat Napinacz i rolki prowadzace (zwane tez zwrotnymi) wymienia sie co 2 wymiany paska rozrzadu. PO DRUGIE: Wedlug znajomego mechanika, ktory naprawia mase najrozniejszych aut, specjalizujac sie przy tym w autach BMW (jest z tego powszechnie znany w moim regionie) najpewniejsze i najtrwalsze paski rozrzadu to CONTITECH. Z kolei napinacz i rolki zaleca firmy SKF. Ja wlasnie wymienilem sobie rozrzad na wyzej wymieniony CONTITECH + SKF i mam swiety spokoj na dlugi czas. Wszystko dziala idealnie i wiem ze zalozylem to co najpewniejsze i najtrwalsze. Jezeli posluchasz madrej rady i zdecydujesz sie na pasek rozrzadu CONTITECH to ulatwie ci sprawe podajac jego wlasciwy symbol do silnikow BMW M40: wolaj CONTITECH CT 589. Maksimum pewnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Jezeli posluchasz madrej rady i zdecydujesz sie na pasek rozrzadu CONTITECH to ulatwie ci sprawe podajac jego wlasciwy symbol do silnikow BMW M40: wolaj CONTITECH CT 589. Maksimum pewnosci stary! Zdecydowanie się zgadzam i pytam również o symbole lub part number'y rolek i napinacza SKF ?? PS. Gdzie ten znajomek i ile bierze za wymianę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Rolki mam INA, nie gorsze od SKF, z paskiem to chcialem się upewnić i kupię contitech. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viaxx Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Na prosbe "bazylfoxa" podaje wszystko: 1) Pasek rozrzadu: CONTITECH CT 589 (ok.95-100zl) 2) Rolka napinajaca: SKF VKM 18001 (ok.130zl) 3) Rolki prowadzace (zwane tez rolkami zwrotnymi): SKF VKM 28000 (ok.71zl) + SKF VKM 28001 (ok.57zl) 4) Dodatkowo podczas wymiany rozrzadu warto wymienic tez pozostale paski klinowe, bo w porownaniu z reszta sa bardzo tanie (po ok.15zl za sztuke). Podaje symbole: - do alternatora CONTITECH AVX 10x1025 - do wspomagania kierownicy CONTITECH AVX 10x730 UWAGA: Przy wymianie paska rozrzadu najwazniejsze jest jego wlasciwe naciagniecie! Niedostateczne naciagniecie powoduje przegrzewanie sie paska i jego przyspieszone zuzycie. Wlasciwie zalozony pasek rozrzadu w silniku M40 powinien sie uginac zaledwie ok. 5 mm przy naciskaniu go dosc mocno kciukiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Na prosbe "bazylfoxa" podaje wszystko Wielkie dzięki bmw_beer Teraz już wiem wszystko uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 mi polecali pasek: CONTI albo GATES, rolki, napinacz: INA, SKF lub FEBI ja mam chyba GATES+FEBI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 UWAGA: Przy wymianie paska rozrzadu najwazniejsze jest jego wlasciwe naciagniecie! Niedostateczne naciagniecie powoduje przegrzewanie sie paska i jego przyspieszone zuzycie. Wlasciwie zalozony pasek rozrzadu w silniku M40 powinien sie uginac zaledwie ok. 5 mm przy naciskaniu go dosc mocno kciukiem! dzięki, właśnie takie uwagi są bardzo przydatne, choć pewnie sam nie będę wymieniał. Przy okazji paska wymiana hydrauliki happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejus Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Osobiście polecam CONTITECH ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemeks77 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 ja u siebie jak przyprowadziłem z niemiec miałem GEATS i taki też założyłem,rolki i napinacze też te lepsze .Na tym niema co oszczedzać bo można tylko stracić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.