Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E36 318ti M42] Problem z odpaleniem na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z odpaleniem zimnego samochodu (e36 318ti), a czasami równierz rozgrzanego. Samochód posiada instalacje gazową 1gen z emu lambda, ale jej nie uzywam - zakrecilem zawor. Gdy odpalam go na zimno czasami łapie na chwile i gaśnie i tak pare razy (krece ok 1sec i łapie,gaśnie, znowu 1sec itd.) aż odpali i powoli zaczyna wchodzic na wolne obrtoty, jak sie troche rozgrzeje to jest juz ok(obroty nie falują i nic z tych rzeczy).Gdy stoi w garazu to zalapie rano, wskoczy na 1000, ale zdaze wyjechac i postawic go na chwile wlaczonego to zaraz jest spadek obrotow az do zgasniecia, jak wyjade dławi się trochę i po przejechaniu z 500m już jest ok.Drugi problem to od czasu do czasu nie chce odpalic gdy jest cieply, tzn. krece i nic, gdy przelacze na chwile na gaz (gaz zakręcony na zaworze) odpala i przygasa(pozycja gaz/benzyna przy 2500rpm i zawor gazu zakrecony :shock: ), przełączam znowu na benzyne to zalapie za ktoryms razem. Czy wina moze lezec po stronie instalacji gazowej ? Czy mozna w latwy sposób odłączyć ten gazowy emu lambdy (prod. Lovato).Czy po zimny odpaleniu jest ssanie w bmw-u mnie max to 1000rpm? Czy może to być krokówka (obroty na cieplym nie falują, tylko na zimnym są b. nisko albo 1000 i nagle w dół(wersja z garażem :mrgreen: )). Czy podłączenie pod interfejs diagnostyczny coś może wykazać i czy jest możliwość zakupu takiego interfejsu i zdiagnozowanie samemu (widziałem za 50zł, ale nie wiem czy to to) Dziękuje za ewentualną opowiedź. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek stwierdziłbym, że chyba ssanie wogóle Ci się nie załącza - stąd te bardzo niskie obroty. A więc naprawa/sprawdzenie ssania to byłby mój pierwszy krok.

Normalnie - na zimnym silniku obroty powinny wejść na ok. 1200 obr/min i potem ok 1000 obr/min już na ciepłym.

W instalację gazową sam bym się nie bawił (wolę dać autoryzowanej stacji). <bmw_2>

Silnik krokowy - jeśli obroty falują lub nie masz "ciągu" już od niskich obrotów - wtedy to jego wina. Ale Ty piszesz, że są na stałym poziomie - więc krokowiec chyba jest ok :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który układ odpowiada za ssanie (prosił bym o wskazanie na oem parts)? Mechanicy mnie już dobijają, kupił bym sam i wymienił :D Czy przy wadliwym ssaniu efekt zalewania też może wystąpić (tak jak u mnie czasami przy gorącym silniku) i czy inter. diagnostyczny coś wykarze(zarówno ten za 50zł - myśle nad zakupem, jak i "fachowy komp")

PS. Jaka skrzynia jest w 318ti manual, czy pasuje karzda od 318is (sedan,coupe,e-30) ?

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nr 8 na pierwszym schemacie to czujnik temperatury a 5 na drugim to czujnik położenia przepustnicy.

Co do skrzyni to nie jestem pewny, zazwyczaj jest wiele różnic między E36 coupe/ sedan/ touring/cabrio a compact. Nie wiem też czy skrzynia od M42 jest taka sama jak w M44 (katalog podaje że niby ta sama). Musiałbyś przedzwonić z tym pytaniem do ASO BMW.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znowu. Po sprawdzeniu czujnika przepustnicy okazuje się, że ma na pinach 1-2 oporność od ok 4-5 KOhm do ok 1-2 KOhm według książki bmw powinien mieć w przdziale ok. 1-4, czyli wszystko ok tylko teraz nie wiem czy od 1 (przepustnica zamknięta) do 4 (przepustnica na maksa) czy na odwrót tak jak u mnie ok 4 kOhm na zamkniętej do 1KOhm na otwrtej :roll: Pozatym po przeczyszczeniu silnika krokowego w ropie zaczął czasami falować 1000-1300 ale nie zawsze. No i teraz ssanie zaskoczy czasami.

Wesołych Świąt :D

ps. Czy istnieje możliwość sprawdzenia silnika krokowego i czujnika temperatury jakąś w miare prostą metodą ?

[ Dodano: 25 Grudzień 06, 16:38 ]

Dokonałem pomiarów zgodnie z zaleceniami BMW:

Silnik Krokowy - brak jakiego kolwiek zasilania na pinach po włączeniu stacyjki na zapłon

Wdłg. książki bmw powinno być 12V i brak jakichkolwiek zmian w czasie działania po odłaczeniu wtyku, brzeczenia itp.(wdłg ksiązki powinno być słychać brzęcznie :?: )

Czujnik temperatury - zasilanie +3.33V w pozycji zapłon (wdłg. BMW powinno być 5V) rezystancja na czujniku 5 kOhm przy ok. 2C i 0,22 kOhm przy ok 60C

Czy mógłby ktoś zweryfikować pomiary - mieszczą się w granicy błędu ? Czy wstawiać do elektryka czy do mechanika :mrgreen:

Znajdzie się ktoś kto wie czy badanie kompem coś tu pomoże ? uklon_bmw

Skany stron z książki dotyczące elementów (j.angielski):

Czujnik

Silnik krokowy

Dziękuje za ewentualne odpowiedzi <bmw_1> Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...