Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W związku z tym , że uczę sie mojego samochodu mam pytanie: Czy to normalne, że po wyłączeniu zapłonu radio nie działa?

Pierwszy raz coś takiego widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w większości aut tak jest.....

no chyba że wcześniej śmigałeś jakimś prechistorycznym maluchem czy autem do lat 90

radio chodzi tylko w pozycji 1 i 2 po przekręceniu klucyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Audi a4, Fordem Fokusem i paroma innymi. Zawsze po wyłączeniu silnika można było niezależnie włączyć radio. Więc jestem trochę zdziwiony. Wychodzę z auta, zostawiam pasażera w środku i co - cisza nie może włączyć radia.

Pierwszy raz spotykam sie z czymś takim.

Czy pozycja 1 nie szkodzi alternatorowi, akumulatorowi itp. Czy można ustawić kluczyk w tej pozycji i nic sie nie stanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic się nie stanie, co najwyżej rozładujesz aku jak przesadzisz z tą muzyka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy od modelu radia, niektóre działają po wyjęciu kluczyka, a niektóre nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mój - kaseciak nie działa. Ale dzięki. Uczę się wiec pytam.

Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do radia dochodzą 2 przewody zasilające - jeden stały +12V, który podtrzymuje pamięć radia, itp. i drugi, na którym pokazuje się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Jak bardzo chcesz mieć radio działające bez kluczyka to "oszukaj" i podłącz też stałe +12V w miejsce wzbudzenia ze stacyjki :) mówię tutaj o radiu, do którego dochodzą "normalne" kostki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radio oryginalne więc pewnie tak jest. Dzięki. Może kiedyś to wykorzystam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje mogę włączyć bez kluczyka;ale działa tylko z 10 -15 minut później się wyłącza[ochrona aku przed rozładowaniem]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moje mogę włączyć bez kluczyka;ale działa tylko z 10 -15 minut później się wyłącza[ochrona aku przed rozładowaniem]

U mnie tak samo. Koledzy mają 7er i 5er i też tak mają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

W związku z tym , że uczę sie mojego samochodu mam pytanie: Czy to normalne, że po wyłączeniu zapłonu radio nie działa?

Pierwszy raz coś takiego widzę.

a robiłeś bądź wiesz, że masz tak zrobione jak to co piszą na innym forum?

BMW-klub.pl • Zobacz temat - Jak podłączyć kable żeby radio grało przy zgaszonym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak wszędzie indziej. Dziwne to BMW

90 % aut ma tak z radiem i to z początku lat 90-tych do dzisiaj, więc chyba to norma. Czasem zdarza się, że radio śmiga po wyjęciu kluczyka, ale najczęściej to przeróbki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak ze jak wyciągam kluczyk radio się wyłącza ale mogę je włączyć i działa 20 min e46 2001 ale radio mam z 2003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie wyciągam kluczyk i nie mogę włączyć. Nie działa. Pozycja 1 i działa ale szkoda zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak chcesz to jak wyżej napisali złączyć kable i po sprawie

najlepiej zostawiaj pasażerowi kluczyki w środku chyba że to twoja żona :) to nie powinieneś ufać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z tezą, że to przeróbka w samochodzie decyduje o tym, że radio gra w pozycji 0 albo bez kluczyka.

W instrukcji obsługi radio jasno piszę..( strona 10 w załączonym pliku).

http://www.linquist.net/system/files/BusinessCDradioforE462001to2004MY.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że to nie kwestia przeróbki. Np u mnie w E34 radio nie zagra bez klucza. Natomiast w starej "straży pożarnej" (lanos) czy ojca oplu astrze lub fabii znajomego wystarczy wcisnąć "ON" na radiu i już się odzywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerobić sobie można radio w Polonezie, fabrycznego radio BMW już nie pomodzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze to tylko kwestia przekodowania czegos ncs .... bo skoro u jednych działa a u drugich nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem to kwestia samego radia. Miałem dwa radia CD w E46 i jedno działało bez kluczyka w stacyjce a drugie nie. 2001 i 2003rok produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się spierać. Instrukcja fajna - dziękuję przyda się. Ja mam kaseciaka nie CD więc może tu nie działa bez kluczyka?

Można bez tego żyć - chociaż.

Może kiedyś będę próbował coś z tym zrobić.

Radia raczej nie wymienię bo to oryginał a ja nie lubię zmian oryginalnego stanu.

No może poza klapkami w kolektorze ale to już inna bajka.

Dzięki wszystkim za swoje wypowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak mówiłem to kwestia samego radia. Miałem dwa radia CD w E46 i jedno działało bez kluczyka w stacyjce a drugie nie. 2001 i 2003rok produkcji.

może się mylę ale do radia dochodzą dwa + kabel czerwony i żółty i jeżeli są oddzielnie to nie działają na wyłączonym zapłonie a jeżeli są razem złączone (nie którzy tak robią) to działa cały czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dudek tu jest na 100% kwestia radia, wiem, że jeśli wkładasz "uniwersalne" to możesz pomodzić z kablami, ale niestety fabrycznego już nie wymyślisz.

Pierwszak z tego co wiem Ty masz kaseciaka z NAVI? Raczej to nie ma nic do rzeczy, kwestia danego egzemplarza, bo tak jak mówię jedno CD działa a drugie nie po wyjęciu kluczyka (w tym samym samochodzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Domyślnie

Przerobić sobie można radio w Polonezie, fabrycznego radio BMW już nie pomodzisz.

W Polonezie nic nie można było przerobić, bo albo radio było i działało cały czas, albo go nie było i trzeba było kable ciągnąć. W swojej e34 z 93 r, której już dawno nie mam, e36 z 96 r, która też ma nowego właściciela wywalałem fabryczne radia i wrzucałem nowe, podpinając tak, by działały po wyjęciu kluczyka. I tu się mylisz, możn pomodzićhappy_bmw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Kłaku00
      Witam wszystkich razem z moim skromnym sedanem ?

    • Przez Seba97e46
      Witam, chciałbym podłączyć kabel AUX do takiego radyjka, niestety nie ma ono takiej możliwości. Wiem, że można próbować wpiąć się pod fale AM. Jeżeli ktoś coś wie na ten temat, to proszę o pomoc. Scalak to motorolla xc390239fu, nie mogę nigdzie znaleźć datasheetu. Takie dwa schematy znalazłem, pierwszy schemat nie działa, polutowałem wszystko tak jak należy, ale niestety brak dźwięku po podłączeniu telefonu. Radio gra z podłączonym i odłączonym jackiem, bez różnicy czy jest przejście w ścieżce czy też nie. Drugiego schematu nie próbowałem, ponieważ tam włączam się przed wzmacniacz i będę miał regulację głośności tylko z telefonu.. Udało się komuś w jakiś sensowny sposób dorobić kabel AUX do takiego radia bez przycisku MODE?
       


    • Przez xianoss
      Cześć. Przy okazji ostatnich mrozów w moim BMW pojawił się problem ze zmianą biegów. Mianowicie auto po odpaleniu jest w stanie przejechać kilka km, po czym zapala się kontrolka awarii i tu różnie: czasem wrzuca na luz, czasem da się jechać ale na max 3 biegu. Po rozgrzaniu auta, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Ostatnio jak było -10 to posłuchałem trochę pompy na postoju i jest taki efekt: słychać że ma ciężko pompować, ciśnienia starczy na 1-2 zmiany biegów, po czym trzeba poczekać do następnego jej uruchomienia aby znów móc zmienić bieg. W zeszłym roku przy -20 nie było żadnych problemów...
      Moje auto to e46 330Ci SMG 2004r.
       
      1. Czy ktoś miał podobne problemy? Co mogło się zepsuć?
      2. Gdzie we Wrocławiu lub okolicach naprawiają te skrzynie? jestem umówiony w BMW Expert Motorsport ale mają dość odległe terminy.
       
      Dzięki
    • Przez dejwit
      cześć mam nadzieje ze mi pomożecie .Sytuacja z dzisiejszego ranka..Wsiadam do auta (na dworze -13 stopni) odpaliłem elegancko poczekalem az sie choć troche zagrzeje.Na naprawde niskich obrotach wyjezdzam sobie do pracy.Przejechalem około 15km po czym patrze na wskazówke temperatury ktora przekracza połowe.. zaniepokojony zwpolnilem lecz temp. rosla dalej. zatrzymalem sie na stacji, temperatura stanela mimo to zgasilem silnik.Odczekalem chwile sprawdzilem plhn chlodniczy olej wszystko ok.. odpalilem auto po 10minutach pojehcalem dalej i co? auto normalnie jeszcze dojechalo 30km do pracy ze wskazowka temeprstury w pionie.. dodam ze czasem zapali sie kontrolka plynu chlodniczego, i nagrzewnica cos z nagrzewnica bo czasem gdy auto sie zagrzeje to i tak niema ciepla nie grzeje w kabinie dopiero po dluzszym czasie jakos zalapuje.I wlasnie dzisiaj bylo to samo nie bylo ogrzewania a pozniej jak juz zadzialalo to auto sie nie grzalo i normalnie dojechalem do pracy..Zapowietrzony układ?? prosilbym o jakies podpowiedzi..autem jezdze do pracy i musze to szybko zrobic
    • Przez bullit87
      Więc witam...
      Postaram się opisać problem tak dokładnie jak się da od dnia pierwszego.
      Jest on związany z silnikiem n46b20
      Moja kobieta zostawiła kluczyk w stacyjce oraz włączony zapłon na całą noc więc bateria padła. 
      Rano przez telefon powiedziała mi jaki problem po czym powiedziałem jej żeby połączyła prostownik i po problemie... Nie mogła znaleźć punktów pod maską więc powiedziałem żeby podłączyła się do akumulatora.  Powiedziała że bezpiecznik na prostowniku wyskakuje więc powiedziałem żeby to wcisnela.  Zrobiła to kilka razy ale okazało się że dzieje się tak przez kluczyk w stacyjce i włączony zapłon. 
      Udało się auto odpalić no i poszła do pracy jak przecinak. 
      Zadzwoniła znowu i mówi mi że coś się dziwnego dzieje z autem.
      No i miała rację. Opisał bym to wypadaniem zapłonu Ale tylko w trakcie opadania obrotów. Zabrałem więc auto na kompa i wyszło... 
      Sondy lambda przed katem (To był błąd który co jakiś czas wyskakiwal)
      Czujnik temperatury w przepływomierzu 
      Aktywator valvetronic 
       
      Więc wymieniłem sondy, aktywator i czujniczek. Przyuczylismy wszystko i doskoczyl błąd przepustnicy...
      Ehh też wymieniłem...
      Znowu przyuczanie i...
      No właśnie... 
      Zapłon nadal wypada.
      W trakcie wypadania zapłonu średnie spalanie na zegarkach szaleje... 
      Wszystkie rurki od powietrza są szczelne. 
       
       
      Tak to wygląda... 
      Moment w którym obroty opadają pomału wywołany jest delikatnym zdejmowaniem nogi z pedalu gazu.
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.