Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z 3.0d 184km wymieniłem sprzęgło,docisk i łożysko wszystko nowe LUK i nadal mam objaw ciągnięcia sprzęgła (obroty wzrastają a prędkość nie) i teraz pytanie do was co może być przyczyna tego objawu czy dwumas czy ten wysprzęglik no nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu nie pakując kasy w niepotrzebne część. Gdy dziś skrzynie opuściłem i rozkręciłem z powrotem widać że sprzęgło bierze tylko zewnętrza strona nie całą powierzchnią a zużycie dwumasu wygląda na przypaloną powierzchnie i tarcza jest starta do środka. Moze dwumas jest tak wytarty że nie ma odpowiedniej grubości takiej aby ze sprzęgłem i dociskiem się zgrać aby przenieść napęd. Ktoś miał taki przypadek albo słyszał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli w docisku te 3 sprężynki nie były śćiśnięte to masz zle docisk zamontowany czyli na koniec regulacji,sądze to po tym że piszesz że odkręcałeś docisk ponownie to na bank wystrzelila samoregulacja,do tych sprzęgieł jest przyrząd do wywierania nacisku na sprężyne talerzową podczas montażu i demontażu,można to obejść odpowiednio podkładając docisk na prasce ugniatasz sprężyne talerzową i cofasz ten pierśćień na którym są te 3 spreżynki śą one wtedy scisniete pomału popuszczasz praske i zakładasz docisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te sprężynki same się regulują tak powiedział pan fachowiec :))) zamieniłem wysprzęglik zero efektu tak samo pozostaje wymiana dwumasa. Widocznie tarcza przy kole dwumasy ma za małą powierzchnie i jest zużyta w stożek a sprzęgło nie zostanie odpowiednio dociśnięte przez docisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te sprężynki same się regulują tak powiedział pan fachowiec :))) zamieniłem wysprzęglik zero efektu tak samo pozostaje wymiana dwumasa. Widocznie tarcza przy kole dwumasy ma za małą powierzchnie i jest zużyta w stożek a sprzęgło nie zostanie odpowiednio dociśnięte przez docisk.

owszem same sie regulują jak docisk jest poprawnie zamontowany,spytaj sie go czy te spręzynki były scisnięte(początek regulacji) jeśli nie to nigdy tam sprzęgła nie będzie bo jest na koniec regulacji, jak montowałeś tarcze i docisk to nie daj sie w konia zrobić,ja robie takich sprzęgieł kilka w tygodniu więc znam temat koleś nauczony jest do starych docisków nie zna sie na SAC i Xtend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobujemy ztobic tak jak mowisz zalorzyc ta gwiazde bo i tak zalorzenie tego zajmuje godzine a moze cos da bo wydac teraz na dwumasa 1600 nie sztuka a w nim nic nie telepie ani nie stuka. A ile kolo ma wybrane nie mierzylem a jesli zmierze bedziesz w stanie powiedziec w jakim stanie jest?

Edytowane przez DANIO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie realne,musiałbyś starą tarcze skończyć na nitach,wytłumacze ci i powiedz temu pseudo fachowcowi jak to cofnąc: podkładasz jakąś tuleje bądz krążek pod dociskiem jest taki okrągły pierścień (to jest sprężyna czujnikowa) nasadke coś koło 46 mogę się mylić kładziesz od góry na spręzyne talerzową uciskasz prasą do równego jest to położenie obrazujące wcisniecie sprzegła nastepnie wkretakiem pukajac w bolce na których są te sprężynki cofasz regulacje pomału popuszczasz praske jesli sprezynki pozostaly scisniete docisk jest cofniety zakladasz na dwumase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tarcza sie zużywa bardziej w stosunku do koła,dwumasy są jakie są,lecz co do powierzchni ciernej,to niegdyś jak przeważały jednomasy to spokojnie do 3 kompletów sprzęgiel wytrzymywały jeśli nitami nie załatwileś powierchni albo nie przegrzałeś i powstały pękniecia. ciężko coś stwierdzic nie widzać tego na oczy staram ci sie podpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już jeździ :) wymieniono koło dwumasowe i wszystko się poprawiło nie pamiętam kiedy auto dysponowało taką mocą od razu się lepiej jeździ :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

przegrzana ta dwumasa ładnie:) ze zdjęć widać że złom nie oszczedzałeś mocy hehe,jak śmiga to lux bezawaryjnośći życzebmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wcale nie musial 'nie oszczedzac mocy' wystarczy dluzsza trasa w lecie + balast :lol: ja tak mialem u siebie po podrozy do holandii pierwszy objaw sprzeglo zaczelo sie slizgac po sciagnieciu skrzyni i sprzegla ukazalo sie ladnie zapieczone kolo dwumasowe ktore uszkodzilo docisk. tarcza i lozysko same w sobie byly w dosyc dobrym stanie. portfel troszke odczul no ale auto zachowuje sie jak nowe po takiej operacjikuog znane mi sa przypadki ciaglego wymieniania sprzegla i wywalania hajsu w bloto a po krotkim czasie to samo. Nie dziwie sie w sumie gdyz dwumasa do najtanszych nie nalezy. no ale chytry 2x traci jak to mowia

Edytowane przez beltusss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...