Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z 3.0d 184km wymieniłem sprzęgło,docisk i łożysko wszystko nowe LUK i nadal mam objaw ciągnięcia sprzęgła (obroty wzrastają a prędkość nie) i teraz pytanie do was co może być przyczyna tego objawu czy dwumas czy ten wysprzęglik no nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu nie pakując kasy w niepotrzebne część. Gdy dziś skrzynie opuściłem i rozkręciłem z powrotem widać że sprzęgło bierze tylko zewnętrza strona nie całą powierzchnią a zużycie dwumasu wygląda na przypaloną powierzchnie i tarcza jest starta do środka. Moze dwumas jest tak wytarty że nie ma odpowiedniej grubości takiej aby ze sprzęgłem i dociskiem się zgrać aby przenieść napęd. Ktoś miał taki przypadek albo słyszał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiepski dwumas to bedzie szarpał i wprawiał w wibracje,co do tego szarpania to na dłuższą metę może powodować szybsze zużycie tarczy,a co do twojego przypadku to nie wysprzęgla do końca sprawdz wysprzeglik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprzęgło SAC ? samonastawne pierscien zabezpieczający wyciągliscie odrazu czy po dokreceniu docisku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli w docisku te 3 sprężynki nie były śćiśnięte to masz zle docisk zamontowany czyli na koniec regulacji,sądze to po tym że piszesz że odkręcałeś docisk ponownie to na bank wystrzelila samoregulacja,do tych sprzęgieł jest przyrząd do wywierania nacisku na sprężyne talerzową podczas montażu i demontażu,można to obejść odpowiednio podkładając docisk na prasce ugniatasz sprężyne talerzową i cofasz ten pierśćień na którym są te 3 spreżynki śą one wtedy scisniete pomału popuszczasz praske i zakładasz docisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te sprężynki same się regulują tak powiedział pan fachowiec :))) zamieniłem wysprzęglik zero efektu tak samo pozostaje wymiana dwumasa. Widocznie tarcza przy kole dwumasy ma za małą powierzchnie i jest zużyta w stożek a sprzęgło nie zostanie odpowiednio dociśnięte przez docisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
te sprężynki same się regulują tak powiedział pan fachowiec :))) zamieniłem wysprzęglik zero efektu tak samo pozostaje wymiana dwumasa. Widocznie tarcza przy kole dwumasy ma za małą powierzchnie i jest zużyta w stożek a sprzęgło nie zostanie odpowiednio dociśnięte przez docisk.

owszem same sie regulują jak docisk jest poprawnie zamontowany,spytaj sie go czy te spręzynki były scisnięte(początek regulacji) jeśli nie to nigdy tam sprzęgła nie będzie bo jest na koniec regulacji, jak montowałeś tarcze i docisk to nie daj sie w konia zrobić,ja robie takich sprzęgieł kilka w tygodniu więc znam temat koleś nauczony jest do starych docisków nie zna sie na SAC i Xtend.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po to jest regulacja, wiesz ile koło musiało być wybrane??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprobujemy ztobic tak jak mowisz zalorzyc ta gwiazde bo i tak zalorzenie tego zajmuje godzine a moze cos da bo wydac teraz na dwumasa 1600 nie sztuka a w nim nic nie telepie ani nie stuka. A ile kolo ma wybrane nie mierzylem a jesli zmierze bedziesz w stanie powiedziec w jakim stanie jest?

Edytowane przez DANIO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie realne,musiałbyś starą tarcze skończyć na nitach,wytłumacze ci i powiedz temu pseudo fachowcowi jak to cofnąc: podkładasz jakąś tuleje bądz krążek pod dociskiem jest taki okrągły pierścień (to jest sprężyna czujnikowa) nasadke coś koło 46 mogę się mylić kładziesz od góry na spręzyne talerzową uciskasz prasą do równego jest to położenie obrazujące wcisniecie sprzegła nastepnie wkretakiem pukajac w bolce na których są te sprężynki cofasz regulacje pomału popuszczasz praske jesli sprezynki pozostaly scisniete docisk jest cofniety zakladasz na dwumase.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cała noc myślałem spać nie mogłem ale przypomniałem sobie że pierw założyliśmy docisk dokręciliśmy i zdjęliśmy zabezpieczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli tak zrobiłeś to powinno być dobrze,tylko że jak za drugim razem odkreciliscie to regulacja puscila i trzeba bylo ja cofnąć.dwumas patrzyłeś to garbu nie miał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Garbu nie ale jest zjechany do srodka i na tarcz widac ze jest slad ze bierze go gorna czescia tam gdzie jest wiecej dwumasy a tam gdzie jest mniej to zero sladu jutro pokaze to na zdjeciach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tarcza sie zużywa bardziej w stosunku do koła,dwumasy są jakie są,lecz co do powierzchni ciernej,to niegdyś jak przeważały jednomasy to spokojnie do 3 kompletów sprzęgiel wytrzymywały jeśli nitami nie załatwileś powierchni albo nie przegrzałeś i powstały pękniecia. ciężko coś stwierdzic nie widzać tego na oczy staram ci sie podpowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest przegrzana widać na powierzchni odcienie czerni dziś wrzucę na pewno foto to zerkniesz okiem fachowca :D docisk bardzo dostał po dupie odpadł jedne ten wąs metalowy jak ja to nazywam z po zdjęciach sam ocenisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest przegrzana widać na powierzchni odcienie czerni dziś wrzucę na pewno foto to zerkniesz okiem fachowca :D docisk bardzo dostał po dupie odpadł jedne ten wąs metalowy jak ja to nazywam z po zdjęciach sam ocenisz

OK,to wrzuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie miałem czasu oto zdjęcia:

uvii.jpg

6k1s.jpg

Edytowane przez DANIO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto już jeździ :) wymieniono koło dwumasowe i wszystko się poprawiło nie pamiętam kiedy auto dysponowało taką mocą od razu się lepiej jeździ :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto już jeździ :) wymieniono koło dwumasowe i wszystko się poprawiło nie pamiętam kiedy auto dysponowało taką mocą od razu się lepiej jeździ :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

przegrzana ta dwumasa ładnie:) ze zdjęć widać że złom nie oszczedzałeś mocy hehe,jak śmiga to lux bezawaryjnośći życzebmw_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wcale nie musial 'nie oszczedzac mocy' wystarczy dluzsza trasa w lecie + balast :lol: ja tak mialem u siebie po podrozy do holandii pierwszy objaw sprzeglo zaczelo sie slizgac po sciagnieciu skrzyni i sprzegla ukazalo sie ladnie zapieczone kolo dwumasowe ktore uszkodzilo docisk. tarcza i lozysko same w sobie byly w dosyc dobrym stanie. portfel troszke odczul no ale auto zachowuje sie jak nowe po takiej operacjikuog znane mi sa przypadki ciaglego wymieniania sprzegla i wywalania hajsu w bloto a po krotkim czasie to samo. Nie dziwie sie w sumie gdyz dwumasa do najtanszych nie nalezy. no ale chytry 2x traci jak to mowia

Edytowane przez beltusss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos podac nr 2masy do e46 330d 204 KM M57N ?? Mam do wymiany ale do kazdego kogo dzwonie to twierdza ze dwumas pasuje do 184 i 204 KM :) ladna sciema

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez pero1324
      Cześć 
      Silnik M57B30 193km 2002r. 


      Po podłączeniu do Inpy takie błędy:

      13573 Gluehanlage
      1028 Abgasrueckfuehr - Regelung 
      7728 Ladedruck-Regelung oder Lededrucksteller 

      Odczuwalne jest brak mocy, dopiero tak gdzieś przy 3000 wbija w fotel. 
      Z rana potrafi falować, po rozgrzaniu silnika już nie. 
      Proszę o pomoc jeśli coś jeszcze trzeba to podrzucę
      Mam też screen z analog 4 
      https://zapodaj.net/4f6fedf8aa0e3.jpg.html
    • Przez Kłaku00
      Witam wszystkich razem z moim skromnym sedanem ?

    • Przez Seba97e46
      Witam, chciałbym podłączyć kabel AUX do takiego radyjka, niestety nie ma ono takiej możliwości. Wiem, że można próbować wpiąć się pod fale AM. Jeżeli ktoś coś wie na ten temat, to proszę o pomoc. Scalak to motorolla xc390239fu, nie mogę nigdzie znaleźć datasheetu. Takie dwa schematy znalazłem, pierwszy schemat nie działa, polutowałem wszystko tak jak należy, ale niestety brak dźwięku po podłączeniu telefonu. Radio gra z podłączonym i odłączonym jackiem, bez różnicy czy jest przejście w ścieżce czy też nie. Drugiego schematu nie próbowałem, ponieważ tam włączam się przed wzmacniacz i będę miał regulację głośności tylko z telefonu.. Udało się komuś w jakiś sensowny sposób dorobić kabel AUX do takiego radia bez przycisku MODE?
       


    • Przez xianoss
      Cześć. Przy okazji ostatnich mrozów w moim BMW pojawił się problem ze zmianą biegów. Mianowicie auto po odpaleniu jest w stanie przejechać kilka km, po czym zapala się kontrolka awarii i tu różnie: czasem wrzuca na luz, czasem da się jechać ale na max 3 biegu. Po rozgrzaniu auta, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Ostatnio jak było -10 to posłuchałem trochę pompy na postoju i jest taki efekt: słychać że ma ciężko pompować, ciśnienia starczy na 1-2 zmiany biegów, po czym trzeba poczekać do następnego jej uruchomienia aby znów móc zmienić bieg. W zeszłym roku przy -20 nie było żadnych problemów...
      Moje auto to e46 330Ci SMG 2004r.
       
      1. Czy ktoś miał podobne problemy? Co mogło się zepsuć?
      2. Gdzie we Wrocławiu lub okolicach naprawiają te skrzynie? jestem umówiony w BMW Expert Motorsport ale mają dość odległe terminy.
       
      Dzięki
    • Przez dejwit
      cześć mam nadzieje ze mi pomożecie .Sytuacja z dzisiejszego ranka..Wsiadam do auta (na dworze -13 stopni) odpaliłem elegancko poczekalem az sie choć troche zagrzeje.Na naprawde niskich obrotach wyjezdzam sobie do pracy.Przejechalem około 15km po czym patrze na wskazówke temperatury ktora przekracza połowe.. zaniepokojony zwpolnilem lecz temp. rosla dalej. zatrzymalem sie na stacji, temperatura stanela mimo to zgasilem silnik.Odczekalem chwile sprawdzilem plhn chlodniczy olej wszystko ok.. odpalilem auto po 10minutach pojehcalem dalej i co? auto normalnie jeszcze dojechalo 30km do pracy ze wskazowka temeprstury w pionie.. dodam ze czasem zapali sie kontrolka plynu chlodniczego, i nagrzewnica cos z nagrzewnica bo czasem gdy auto sie zagrzeje to i tak niema ciepla nie grzeje w kabinie dopiero po dluzszym czasie jakos zalapuje.I wlasnie dzisiaj bylo to samo nie bylo ogrzewania a pozniej jak juz zadzialalo to auto sie nie grzalo i normalnie dojechalem do pracy..Zapowietrzony układ?? prosilbym o jakies podpowiedzi..autem jezdze do pracy i musze to szybko zrobic
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.