Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Panowie mam mały dylemat i wiem że temat był wiele razy wałkowany aczkolwiek wciąż mam pewne wątpliwości co do klasy oleju.

Wcześniej lałem castrola fullsynthetic 5w40 i nadszedł czas na kolejną wymianę oleju,mój mechanior zalecał mi przy moim przebiegu 330 tyś km zalać już 10w40 czyli pół syntetyk i taki zakupiłem z Castrola (magnatec),polecali mi również valvoline max life ale akurat nie był dostępny.Co sądzicie o takim oleju przy takim przebiegu?Czy może pozostać dalej przy pełnym syntetyku?Pełny syntetyk jest "płukającym" olejem i to rodzi pewne obawy,sam nie wiem.Prosze o wasze opinie i rady może ktoś kto ma auto z podobnym przebiegiem by się znalazł?

Z góry dzięki

Kolarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz wymianialem u siebie przebieg 320.000 i nadal zalewam mobila 3000 5w40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie spala ci dużych ilości oleju to absolutnie nie zmieniaj na 10w40 zwłaszcza że jezdzisz na syntetyku a swojemu mechanikowi powiedz że epoka poloneza już dawno przemineła... Olej dopbiera się według zalecen producenta i stanu silnika a nie przebiegu więc lej śmiało syntetyk jeśli z motorem jest wszystko ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mit o zalewaniu po przebiegu set kilometrów pól syntetyka lub minerala dawno upadł. Dopóki silnik dobrze się kula i nawet jak bierze niewielką ilość oleju lej full syntetyk i najlepiej jakiś markowy- z pominięciem Castrola i Mobila, bo te już renomę straciły dawno temu-sprawdzone na własnym aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie full. Nie słuchaj nikogo. W tych autach do końca życia silnika leje się fulla. Robisz tym wielką przyjemność turbince :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie zaraz lece do sklepu wymienić 10w na 5w z silnikiem nie mam problemów,żadny wycieków i nic nie przepala więc leje dalej syntetyka.Jezczez raz Wielkie dzięki

Kolarzbmw_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
swojemu mechanikowi powiedz że epoka poloneza już dawno przemineła

X2

Ja miałem w benzynie 341.000 i dalej na full syntetyku śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość motorów w BMW dożywotnio powinno śmigać na full, niestety praktyka starych fachowców z czasów PRL-u to zalanie po 100 tys. pół lub minerala, by nie brał silnik oleju. A to totalna bzdura, w którą wierzy jeszcze wielu użytkowników naszych dróg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam kolego tylko fulla lej jeśli spala mało oleju albo wcale.

Polecam wymienić odmę na ori jeśli nie wymieniałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam kolego tylko fulla lej jeśli spala mało oleju albo wcale.

No jak nie spala oleju to ok, jak spala, to czy na pół, czy na full będzie palił olej. Full syntetyk zarazem przemyje silnik, nie zaszkodzi na pewno na hydraulikę w głowicy, może też uzdatnić pierścienie, więc mniejszy żal i ból dla silnika dolewać fulla jak pół syntetyka. Może też przedłużyć jego żywotność. W dieslu boli tylko fakt, że zaraz przy tym padnie turbina

Edytowane przez tomasso12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odme wymieniałem 2 miechy temu włącznie z czyszczeniem egr'u i kolektora dolotowego+rury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To lej pan pełnego i będziesz zadowolony a autko będzie sprawować się dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje trochę temat. Zbliża mi się wymiana oleju w silniku (e39 530d rok 2001 przebieg 420tys). Poprzedni właściciel jeździł na motulu 0w30 i zaraz po zakupie po rozmowie z mechanikiem zalałem taki sam olej. Twierdził ze to dobry olej do tego silnika i skoro był taki wcześniej to nie warto przechodzić na olej o innych parametrach. Ale teraz tak czytam Wasze opinie i dużo osób poleca mobil 3000 5w40. Wiec czy dalej lać to co mam czy mogę bez obaw zalać inny olej np. mobil 5w40pytanie_bmw

Edytowane przez Marrrtin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0W30 To bym już nielał.A co do innego to śmiało lej 5W40 i będzie okej.Jeśli chodzi o ludzi to chyba najwięcej z Nas jeździ na valvoline bmw_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości nie lałbyś 0w30 bo? Jest to kiepski olej czy za stary już silnik? Co do producenta to jeszcze się zastanawiam, bo po poprzednim aucie jakoś mam mieszane uczucia do Mobila. Zastanawiam się czy nie zostać przy Motulu, bo jak narazie jestem z niego zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do nowego w fabryce tez takiego nie lali.Od nowości raczej śmigał na 5W30.

Olej motul jest olejem z wyższej półki więc możesz zostać przy tym co było.

Skoro wszystko jest okej to nie warto zmieniać.

Edytowane przez Georgii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maxlife jest do aut z przebiegiem powyżej 100tyś,zawiera skłądniki zmiękczające uszczelki więc np.regeneruje uszczelniacze itp.zmniejsza branie oleju,wycieki.

A Synpower to syntetyk bez takich dodatków zmiękczających uszczelki :)

Ja śmigam na 5W40 maxlife i wszystko jest okej.O spalaniu oliwy nie piszę bo robiłem silnik.

Edytowane przez Georgii
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja za 2 tys km mam wymiane oleju i po przeczytaniu waszych postow, tez kupie valvoline i raczej pol syntetyk bo mam prawie 280tys/km. Na razie (tylko raz) lalem castrola bo nie wiedzialem, ze to taki syf:bag:

Oleju przez 10tys malo ubylo, i mam wyciek spod filtra oluju, wiec troche tamtedy polecialo.

Nie wiem co szkop lał ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja śmigam na 5W40 maxlife i wszystko jest okej.O spalaniu oliwy nie piszę bo robiłem silnik.

A jaki olej bys mi polecil? 5 czy 10W?

Pozwole skorzystac z tego tematu zeby nie zakladac nowego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maxlife jest do aut z przebiegiem powyżej 100tyś,zawiera skłądniki zmiękczające uszczelki więc np.regeneruje uszczelniacze itp.zmniejsza branie oleju,wycieki.

A Synpower to syntetyk bez takich dodatków zmiękczających uszczelki :)

Ja śmigam na 5W40 maxlife i wszystko jest okej.O spalaniu oliwy nie piszę bo robiłem silnik.

Mi tego motula 0w30 od wymiany do wymiany (12tys km) spalił max 300ml. Wiec tragedii chyba nie ma kuog

Chyba zdecyduje sie na ten maxlife. Cenowo jest nawet tanszy od Motula.

Dzieki za pomoc bmw_1 :drunk:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja za 2 tys km mam wymiane oleju i po przeczytaniu waszych postow, tez kupie valvoline i raczej pol syntetyk bo mam prawie 280tys/km. Na razie (tylko raz) lalem castrola bo nie wiedzialem, ze to taki syf:bag:

Lej pełny syntetyk, żadne 10w. Tylko i wyłącznie 5w lub 0w.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lej pełny syntetyk, żadne 10w. Tylko i wyłącznie 5w lub 0w.

No to zakupie valvolina 5w.

Dzieki za opdowiedz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez todome
      Sprzedam zestaw do BMW E39, - koła R17 RH, rozstaw 5x112, 8Jx17H2, ET^0, opony 235/45 Kumho, - na jeden sezon, dystansy RH 50 mm, z 5x112 na 5x120, wszystkie śruby w komplecie. 
      Odbiór we Wrocławiu. Cena 700 zł.
       










    • Przez bargolen
      Cześć, kupiłem swoją E39 2 miesiące temu i do tej pory udało mi się nią pojeździć raptem kilka dni... Cały czas rozładowuje mi akumulator (aku ma 3 miesiące) wymieniony jeż, moduł komfortu i nadal nic... pobór od 0,5A do 0,7A wyjmowałem też bezpieczniki... wszystko przerobiłem i nadal nie mogę znaleźć winowajcy  
       
      Czy jest godny polecenia i naprawdę OGARNIĘTY elektromechanik z Wrocławia lub bliskich okolic, do którego warto udać się z takim problemem? Proszę pomóżcie, bo nie mam już sił do tego auta a moja chce mnie z domu wyrzucić.
    • Przez D0_DOMEL
      Kupie przedni zderzak do BMW 5 e39 poliftowy kompletny zwykły z czujnikami listwami halogenami okrągłymi i pod spryskiwacze. Stan dobry nie połamany. Kontakt na priv lub 693527957
    • Przez ArchitektPlacowBoju
      Cześć!
      Mam taki problem w swoim E39, że nie gra mi radio. Nie ma żadnego dźwięku, choć widać, że radio się załącza. Poprzedni właściciel podobno wymieniał już raz wzmacniacz, ale i tym razem ten zaniemógł. Muszę o czymś pamiętać przy wymianie, czy wypinam, wpinam nowy i działa? Coś trzeba kodować?
      Poza tym zastanawiam się czy w mojej wersji jest subwoofer, bo wg. VIN mam wersję HiFi speaker system. Wyczytałem, że w prawym boczku nad akumulatorem byłby sub, gdyby był - ja tam mam centralkę od telefonu. Z lewej strony natomiast mam wzmacniacz i zmieniarkę. Rozumiem, że jeśli nie tam to nie ma go już nigdzie?
      Dzięki za odpowiedzi!
      Pozdrawiam!

      Temat do zamknięcia, już wyjaśnione. Przepraszam za zamieszanie.
    • Przez rmb
      Witam wszystkich,
      Sprzedam swoje BMW e39 2.8L z LPG.
      Zdjęcia są ze stanu obecnego.
       
      Cena: 11 000 PLN.
       
      Pierwsza rejestracja 1996. Przebieg 294 000. 
      Instalacja LPG zakładana rok temu 10.2016 - STAG 300 + wtryski HANA - gwarancja 2 lata.
      Dodany jest emulator zmieniarki CD - karta SD w schowku.
      Wymienione wszystkie płyny + tarcze z klockami przód.
      Wymienione uszczelki w szybach - nowe oryginalne z serwisu BMW.
      Lampy tylne i kierunkowskazy wymienione na przyciemniane - BMW.
       
      a teraz co do mankamentów :
      - auto posiada kilka wgniotek po gradobiciu ( koszt wyciągnięcia ich około 400 - 500 PLN ).
      - lusterko od strony kierowcy nie składa się elektrycznie - silniczek do wymiany.
      - teleskopy w tylnej klapie do wymiany, nie zawsze utrzymują otwartą klapę.
      - autem miałem stłuczkę od strony pasażera przód ( klapa pomalowana + błotnik wymieniony pomalowany, oraz lampy wróciły bez ori ) 
       
      Do auta dodaje komplet kół zima - felgi stalowe.
      Lampy ori - jedna do wymiany ( po stłuczce ) z kompletem przetwornic ksenon oraz żarówkami . 
       
      Więcej informacji udzielę telefonicznie 888 111 571







  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.