Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów BMW 320d 150koni. Potrzebuje rady. A mianowicie padło mi turbo podczas jazdy,stanąłem i na wolnych obrotach bardzo zaczęła stukać, wróciłem tak do domu jakieś 50km dolałem oleju bo połknęła troche... turbo wymienione w tam tym pomielone smigiełko...wszystko poczyściłem żeby nie pociągła oleju tam gdzie nie potrzeba po odpaleniu autko dalej głośno chodzi tzw spalanie stukowe, pojechałem się przejechać troche ucichła po czym zaczęła chodzić tylko na 3 cylindry i ja się ku*** pytam o co z tym chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zacznijmy od tego że mylisz pojęcia. W dieslach spalanie mieszanki jest tylko i wyłącznie stukowo - czyli przez uzyskanie dużego ciśnienia następuje zapłon. To o czym ty piszesz to samozapłon. Do komory spalania dostawał Ci się olej silnikowy, który powodował samozapłon... aż dziwne że Ci silnika nie przekręciło...

Teraz tak, piszesz że tak pojeździłeś trochę tutaj 50km, po naprawie też trochę. Jak dla mnie, przez to że jeździłeś i nie dokładnie usunąłeś olej z dolotu to upiekłeś sobie wtryskiwacz na jednym cylindrze. Dodatkowo nie wiadomo co z pozostałymi wtryskami... Przez to że silnik dostawał samozapłonu wtryski nie miały się kiedy wychłodzić a spalany olej zatkał dysze nagarem.

Podsumowując. Zacznij od sprawdzenia i wyczyszczenia wtryskiwaczy...

Edytowane przez 5oul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak pisze 5oul wtyski sie zapiekly,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też obstawiam, że to wtryskiwacz, jak wyżej nadmienili koledzy, ale warto sprawdzić wszystkie, bo może okazać się, że padnie za chwilę następny. A propos podepnij auto pod kompa i sprawdż np INPĄ czy DIS-em

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez slepypasterz
      Cześć,
      Od jakieś czasu mam problem z falującymi obrotami na postoju np na światłach, dzieję się to raz na jakiś czas i nie codziennie, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik, po podpięciu do komputera wyrzucało błąd przepływomierza, który wymieniłem i niestety nie pomogło, czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Zdarza się, że obroty spadają tak mocno, że gdy nie dodam gazu silnik zgaśnie.
    • Przez XAYAN
      Witam,
      Jak w tytule: bawara mi rzęcholi tak głośno przy jeździe na biegu bez gazu, że ludzie się obracaja.. Strasznie irytujaca sprawa. Dzwiek wydobywa sie z okolic przodu samochodu. Jest to taki metaliczny dzwiek jakby blacha się obijała o coś. Nie mam pojęcia o co chodzi. Co to może być?? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam 
    • Przez Otulonynocabmwe36
      Witam mam pytanko do kolegów między innymi moj brat  zakupił BMW  E46 2.0D  136km  ale auto posiada  jeden malutki malusienki problemik (Konczy się turbo seryjne 2.0d).I mam do kolegów  zapytanko ponieważ nie znam się na tym ale posiadam  poprzednie w bardzo dobrej kondycji turbo z Bmw e39 3.0d 184km  . Turbosprężarka jest z firmy GARRETT   M53 jakoś tak ale zmierzając do pytania  między innymi pytanie to takie.Czy da rade  włożyć to turbo bez żadnych komplikacji które  mam z 3.0D do 2.0D ? 
      PROSZĘ TYLKO  O ODPOWIEDZI KTÓRE NIE BEDA PONIŻAJACE BO SIĘ NIE ZNAM 
      Proszę o szybka opinię oraz jakie mogą byc widoczne efekty które zadziałają  miedzy innymi na mocy lub przyspieszeniu.Pozdrawiam serdecznie wszystkie pany i panewki 😊
    • Przez Drazik
      Mój pierwszy post, więc Dzień dobry :)
      Dzisiaj po dłuższej jeździe ze stałą prędkością - około 120 (autostrada do Katowic), na miejscu całkowicie zabrakło mocy. Wygląda jakby nie działała turbina, auto na biegach 1, 2, 3 wkreca się do końca, ale 4,5,6 bez szans.  Nic nie dymi, nie kopci, po prostu brak mocy. W drodze powrotnej na autostradzie ciężko było przekroczyć 130, a na tempomacie na 6 przy 120 nie dawał rady utrzymać prędkości pod górę.
       
      Na innych forach wyczytałem, że to najprawdopodobniej przeplywomierz padł.  Robiłem test na 4 i 5 gaz w podłogę.  Ekonomizer nie pokazał więcej niż 14-15l.
       
      Jutro planuje odłączyć przeplywomierz i sprawdzić czy się poprawi i lepiej będzie się wkrecał.  
       
      Ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić własnymi siłami?
       
      Gdzie najlepiej polecacie podjechać na podłączenie pod komputer, żeby sprawdzić podczas jazdy wskazania?
    • Przez Asot
      Witajcie. Posiadam poliftową e46 z fabrycznymi lampami z xenonem.
      Rok temu wymieniałem odbłyśniki (jest to komplet, czyli stelaż z soczewką,
      metalowym odbłyśnikiem i mechanizmem z klapką, dzięki któremu mamy tzw. BiXenon.
      Problem w tym, że prawdopodobnie nie podłączyłem odpowiednich kabelków 
      i ta klapka się nie uruchamia. Panowie jak to ogarnąć? Czy tam aby nie potrzeba podłączyć 
      jakichś kabelków? Jak to ogarnąć, coś, ktoś?
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.