Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kilka tygodni temu zakupiłem e39 2.8 w automacie z instalacją gazową landi renzo igs (III gen, tak?).

Ogólnie wszystko ok, spalanie gazu około 19-20l gazu w godzinach szczytu we wrocławiu, w trasie z ciężką nogą 13-14l. Raczej ok jak na automat i nie sekwencyjną instalację, dobrze myślę?

Jest jednak jeden problem. Samochód ciepły odpala trochę dłużej, jakieś 4-5sekundy. Rano pali od razu. Jak jest nagrzany, po zgaszeniu i za chwilę po odpaleniu też pali od razu. Tylko jak postoi to pali trochę dłużej.

Nie, ma żadnych innych objawów, nigdy nie falują obroty, nie gaśnie, idzie na gazie równo, na benzynie także.

Najbardziej prawdopodobną przyczyną wydaje mi się źle wyregulowany gaz lub pompa paliwowa.

Czy mógłby ktoś coś doradzić?

+ jeśli to raczej gaz to jakiegoś magika od Landi renzo we wrocławiu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile instalacja ma nalatane? przyczyną może być np uszkodzony reduktor, który puszcza rurką podciśnienia gaz do kolektora i w momencie odpalania mamy chwile gaz i benzynę. Może też być uszkodzony któryś z silniczków na dozatorze albo pęknięta membrana w rozdzielaczu. To by trzeba sprawdzić na początek a później sprawdzić mapę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja była zakładana 11 lat temu więc i tak jest nieźle, że działa :)

Reduktor - w ostatniej BMW jak mi padał to miałem całkiem inne objawy (falujące obroty, gaśnięcie), no ale to ja potrzebuję pomocy i pytam - niestety w gazie to tylko filtry sobie umiem wymienić :)

D0_DOMEL - możesz polecić gdzie mi zdiagnozują usterkę w miarę poprawnie? Nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei na ślepo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz do mnie wpaść na legnicka 52A Jakart ale dopiero w piątek mam najszybciej czas bo na warsztacie e60 stoi do gazowania i jeszcze pare innych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakart z Legnickiej - tam miałem jechać.

Niestety z pracy wychodzę o 16 i jadę z za stadionu praktycznie, więc na 16:30 dopiero mógłbym być.

Jest taka opcja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie siedzimy od 8-16 a w piątki to jak najszybciej sie zwijamy. ciężko będzie o tej porze gdyż z tą instalacją nie jest tak łatwo czasem cały dzień walcze z tym systemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
generalnie siedzimy od 8-16 a w piątki to jak najszybciej sie zwijamy. ciężko będzie o tej porze gdyż z tą instalacją nie jest tak łatwo czasem cały dzień walcze z tym systemem.

To nie dobrze. Będę musiał wolne wziąć ;) Z jakim wyprzedzeniem muszę dzwonić, żeby się umówić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rożnie to bywa czasem z tygodniowym.

D0_DOMEL, a wiesz może co oznaczają lampki w przełączniku?

Przełącznik jest taki:

http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/70/19/09/3370190983

U mnie przełącza się na gaz (dolna lewa lampka przestaje migać i się zapala na stałe, "czuję" przełączenie i zapalają się zielone lampki od stanu lpg w butli). Potem jadę trochę i np z tych górnych lampek pali się tylko skrajnie lewa - czerwona. Potem znowu sie zapalają czasem zielone (odstępy ponad minutowe). I czasem jest zapalona ta czerwona a czasem zielone.

Czym to może być spowodowane?

Lewa dolna cały czas się świeci po przełączeniu na gaz. Czyli raczej pracuje na gazie..

O co może w tym chodzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak zatankujesz do pełna to wszystkie u góry świeca? prawidłowo to powinny po kolei gasnąć w miarę ubywania gazu. jak źle działa to trzeba sprawdzić czujnik na butli czy cały, czy nie ma jakiegoś zwarcia kabli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zatankuję do pełna świecą wszystkie. Ogólnie to nie widziałem jeszcze żeby świeciły np. tylko 2 ;)

Pytam bo nie wiem czy to nie jest czasem sygnalizacja jakiegoś błędu na kompie gazu. Bo samo niedziałające wskazanie poziomu mi w ogole nie przeszkadza, jeździłem tak 3 ostatnimi autami i się nauczyłem kiedy mam dolewać;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak auto jest na gazie i miga ta na dole zielona to wtedy jest jakiś błąd w centrali.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc to tylko awaria tego "czujnika pomiaru pozostałego gazu w butli".

A co do zapalania - albo mapy albo wtryski albo reduktor na moje oko po przeczytaniu połowy internetu :)

Mam nadzieję, że w październiku uda mi się do Ciebie wybrać na diagnozę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez ArchitektPlacowBoju
      Cześć!
      Od tygodnia jestem posiadaczem E39 z 1997r z motorem 2.8 oraz automatyczną skrzynią biegów. Wszystko jest dobrze, jeździ na prawdę fajnie, trzyma obroty, nie kopci, nie bierze oleju i temperatura ładnie na środku skali. Jest jednak ale: wyrzuca mi korkiem płyn chłodniczy. Stało się to dwa razy. Podobno poprzedni właściciel kilka dni przed wystawieniem samochodu wymieniał płyn chłodniczy u mechanika, więc za pierwszym razem wnioskowałem, że układ był źle odpowietrzony. Korkiem wywaliło około litra/1.5l płynu, a po odkręceniu nic już nie było w zbiorniczku. Nie czuć też spalin w płynie, a pod korkiem oleju nie ma masła. Zaznaczam, że nie pałuję samochodu i jeżdżę spokojnie. 
      Odpowietrzyliśmy ze znajomym układ wg schematu;
      -odpalony silnik, nawiew 32 stopnie
      -silnik zimny, auto stoi równo
      -zalewamy płynu i odpowietrzamy odpowietrznikiem przy termostacie
      Pompka obiegowa działa, aczkolwiek troszkę słabo.
      Dziś jadąc około 5-7km spokojną miejską jazdą zaparkowałem samochód, po powrocie okazało się, że znów wylało mi płyn korkiem. Nie wiem czemu, bo ani nie używam kick-down, ani nie pałuję auta, jeżdżę spokojnie, nie przegrzewa się ani nic. 
      Może być tak, że to kwestia tylko termostatu bądź konkretnego, porządnego i na prawdę dobrego odpowietrzenia układu? Co może generować aż takie ciśnienie, że trzeba je upuszczać przez korek? Nie wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą, ale nie znam się, więc wolę się upewnić. 
      Przepraszam jeśli temat był. Nie znalazłem konkretnie takiego i z takim problemem. 
      Wesołych świąt.:)
    • Przez Mldeserte
      Cześć
       
      Świeżo sam na kołach sprowadziłem tą "bestyjkę" z UK,  jest to BMW e46 330d automat 2000r.  Przebieg może sie wydawać duży, 198000 mil, raczej oryginalny, posiadam cały segregator historii tego samochodu.  Przyspiesza fajnie, spalanie okej, automat pracuje płynnie, nie ma żadnych negatywnych dźwięków,   Z ciekawszego wyposażenia to, Felgi z  M paka, szare skóry "recaro" , drewniana multi funkcyjna kierownica i cały body kit z m technic 1(chyba, kolega który mi powiedział jest większym znawcą  )    opony nawet ok.   O kondycji silnika za dużo nie napisze, wiem tylko że przejechałem nią prosto z UK  i nic sie nie działo, aż do wjazdu do PL,  po przejechaniu paru km na płytach zapaliła sie kontrola od hamulców.. sprawdzałem klocki i jeszcze są więc możliwe ze czujnik gdzieś się zabrudził bo padał deszcz.    VIN :  WBAAL92080AH63214    Kolor :Orientblau Metallic
       
      7000 zł    SPRZEDANE
       
      Rozważę każdą propozycje
       
      Pozdrawiam  
       
       



    • Przez Chudy97
      Siemanko, tak jak w tytule.  Kupie 4 dystanse wraz ze śrubami do e46 . Najlepiej 25 mm. Pozdro !
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.