Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie, od czego zacząć aby powrócić do seryjnej mocy? w tamtym roku wymieniałem świece na NGK, w tym roku wszystkie filtry, auto jeździ zazwyczaj na Pb98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale co na hamowni mało koni wyszło czy to twoje odczucie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyszło mało koni, moment praktycznie wyszedł jak w serii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

remont silnika:D

sprawdzenie kompresji

moze lepszy olej, przeplucze silnik

pozatym u mnie na takim silniku na paliwie 98 pokazuje blad czujnika spalania stukowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
remont silnika:D

sprawdzenie kompresji

moze lepszy olej, przeplucze silnik

pozatym u mnie na takim silniku na paliwie 98 pokazuje blad czujnika spalania stukowego

mam obecnie Shell Helix 10W40

rzeczy które chce sprawdzić to:

- kompresja cylindrów

- wydajność wtrysków i pompy paliwa

- zapłon

szukam dalej co jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj czytalem co robia w tych silnikach zeby moc zwiekszyc;

walki miska od m54b30

tloki od m52b28

dolozenie drugiego wanosa

ciekawe czy sama miska na cos wplywa

trzeba bylo by sie mocno zaglebic i miec na forum jakiegos takiego speca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczoraj czytalem co robia w tych silnikach zeby moc zwiekszyc;

walki miska od m54b30

tloki od m52b28

dolozenie drugiego wanosa

ciekawe czy sama miska na cos wplywa

trzeba bylo by sie mocno zaglebic i miec na forum jakiegos takiego speca

no zdałoby się bo nie wiadomo czy w ogóle to przyniesie efekt a poza tym trzeba to złożyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brany, kolektor no nie wiem co z nim moze jakiegos KNa zalozyc

na razie chce choć powrócić chociaż do seryjnych ok 190KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do remontu, to zależy jak długo chcesz jeździć tym autem (silnikiem) i czy chcesz zrobić samemu. Porządny remont to okolice 3-4tys.

Na początek sprawdź kompresję i zrób próbę olejową. Pamiętaj o odłączeniu bezpiecznika od pompy paliwa i wciśniętym pedałem gazu do oporu. A i o tym, żeby robić to na ciepłym silniku i w miarę sprawnie żeby nie ostygł nie muszę chyba mówić. ;) Zrób najpierw to i wtedy będzie myślenie co dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do remontu, to zależy jak długo chcesz jeździć tym autem (silnikiem) i czy chcesz zrobić samemu. Porządny remont to okolice 3-4tys.

Na początek sprawdź kompresję i zrób próbę olejową. Pamiętaj o odłączeniu bezpiecznika od pompy paliwa i wciśniętym pedałem gazu do oporu. A i o tym, żeby robić to na ciepłym silniku i w miarę sprawnie żeby nie ostygł nie muszę chyba mówić. ;) Zrób najpierw to i wtedy będzie myślenie co dalej.

kompresję chcę sprawdzić w sobotę, a na czym polega próba olejowa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlewasz do cylindra troszkę (jakieś 5-8ml) oleju, taki jaki lejesz do silnika, powtarzasz pomiar. I wtedy wiadomo co jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlewasz do cylindra troszkę (jakieś 5-8ml) oleju, taki jaki lejesz do silnika, powtarzasz pomiar. I wtedy wiadomo co jest.

a z tym bezpiecznikiem o co chodzi ? I co mi da takie coś ? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik od pompy co by Ci paliwa nie wtryskiwalo, a jeśli o próbę chodzi to będziesz wiedział czy w środku serca wszystko ok, czy pierścienie czy zawory.

Wtedy ruszysz dalej. Tylko jeśli za pierwszym razem ciśnienie wyjdzie Ci dobre to próby olejowej nie musisz robić. ;-)

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pomiarze wyszło że masz mało HP a Nm wyszły seryjne?????? Coś mi tu nie gra.

Nie ma seryjnych HP to nie ma Nm tymbardziej seryjnych.

Jeśli jednak to na podstawie odczuć to na początek proponuje zrezygnować z PB98 -w M50tkach to więcej problemów niż pożytku.

Przy stopniu sprężania 10, 5 to opóźnianie zapłonu by uniknąć spalania stukowego -a to mulenie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pomiarze wyszło że masz mało HP a Nm wyszły seryjne?????? Coś mi tu nie gra.

Nie ma seryjnych HP to nie ma Nm tymbardziej seryjnych.

Dziki ja mialem tak samo jak Viviek. Wzgledem serii ucieklo mi 13km i 2nm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na jakiejś dyskusji sprzed 2 lat znalazłem takie info odnośnie strokera, pytanie czy to kompletny zestaw

wał,korby,tłoki i wtryski z m52b28 oraz komp panewki ???

Edytowane przez viviek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też mnie trochę zdziwiło że tylko konie poszły spać a niutki zostały. Jest w ogóle taka opcja żeby jedno poszło w dół a drugie zostało?

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nm zależą w dużej mierze od zastosowanych przełożeń w przeniesieniu napędu ale nie oszukujmy się-wszystkie te przełożenia napędza silnik o danej mocy więc moc spada=siła spada=N spadają.Być może nie wprost proporcjonalnie ale spadają.

W tym przypadku zastanowiłbym się nad zmianą hamowni.

Ale autor tematu nie wrócił jeszcze do standartu a już będzie bebechy wymianiał-to ja nie wiem co tak naprawdę oczekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nm zależą w dużej mierze od zastosowanych przełożeń w przeniesieniu napędu ale nie oszukujmy się-wszystkie te przełożenia napędza silnik o danej mocy więc moc spada=siła spada=N spadają.Być może nie wprost proporcjonalnie ale spadają.

W tym przypadku zastanowiłbym się nad zmianą hamowni.

Ale autor tematu nie wrócił jeszcze do standardu a już będzie bebechy wymieniał-to ja nie wiem co tak naprawdę oczekuje.

najpierw Dziki jadę na sprawdzenie kompresji cylindrów, sprawdzenie zapłonu itp dopiero po ustaleniu tych wartości będę zapewne robił stroker jeśli to pomoże w osiagnięciu ponad 200KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc spraw wygląda tak, sprawdzona dziś kompresja i osoba sprawdzająca była w szoku że tak łądnie trzyma

1-14,5

2-14

3-14

4-15

5-14

6-15

nie wiem co dalej sprawdzać....w najbliższym czasie sprawdze ciśnienie paliwa i może jakiś dodatek do czyszczenia wtrysków się przyda bo już nie wiem gdzie szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarny STP nie zaszkodzi ale tak max na pół zbiornika nie na cały :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czarny STP nie zaszkodzi ale tak max na pół zbiornika nie na cały :)

tylko pytanie czy to jest coś warte bo różne opinie czytam, czy może od razu lepiej dać sobie spokój i wsadzić od razu z m52b28 wtryskiwacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie bardzo dobrze że równe mniej więcej = równo się silnik zużywa:)

ale...

Ja w swojej M50 mam cisnienie na poziomie 12,0/12,5 ale gdy zaczęło rosnąć to też równomiernie pod 15 bar a na jednym 16.

To wesoło nie było=przegrzałem uszczelniacze zaworowe,które stwardniały i dawkowały systematycznie olej do cylindra-po jakimś czasie kilka miechów nagar uszczelnił mi pierścienie.Także wysokie ciśnienie około 15 to wg.mnie nie jest normalne dla zdrowych M50tek.

Na jakim oleju śmigasz?

Ile musisz dolewac od wymiany do wymiany?

Czy silnika podczas zimnego startu przykapca?puści ciemnego bąka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Dzonny
      Cześć,
      Jestem posiadaczem e36 Touring z okolic Świdnicy. To 3 BMW jakie jest w moim posiadaniu i zapowiada się że tym razem zostanie na dłużej i będę przy nim coś działał więc postanowiłem się wbić w forum.
       
      Aktualne fotki:
       

       

       
      Do zobaczenia na spocie ;D
    • Przez Wesolowski86
      Wiele radości sprawia mi te auto ..moje pierwsze bmw ..pozdrawiam wszystkich uzytkownikow

    • Przez bargolen
      Cześć koledzy,
      trochę przeraża mnie montaż ringów w e36 i chciałbym się zapytać, czy ktoś może by mi pomógł z Wrocławia ? Lub dał namiar na kogoś kto montuje. Oczywiście się odwdzięczę
    • Przez DEDO
      Witam.
      Ostatnio zauważyłem jak bardzo mam pognite tarcze kotwiczne. Postanowiłem je wymienić i teraz moje pytanie. Czy przy wymianie tych oto tarcz trzeba ściągać piastę i czy po jej ściągnięciu trzeba wymienić także łożysko. Może to być dla niektórych oczywiste lecz jest to mój początek z mechaniką samochodową więc stąd moje pytanie.
      Z góry dzięki za wszelką pomoc, pozdrawiam Kacper :D
    • Przez mareckiwrc
      Witam. Poszukuję, wypożyczę na kilka godzin bagażnik dachowy do bmw e36 compact. Proszę o info. Pilne. Pozdrawiam.
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.