Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu miałem problem z siadającym akumulatorem, kilka razy go wyjmowałem na noc itp. Zawsze po podłączeniu go i odpaleniu auta gdy ruszyłem obroty strasznie zaczynały falować. Prawie do samego dołu. Gdy jechałem wszystko było ok, najgorzej gdy trzeba było skręcić, zwolnić itp wtedy koszmar (operowanie hamulcem i gazem jedną nogą). Tylko że po jakichś 6,7 godzinach a najlepiej jeszcze dłużej, przestawało i wtedy było już ok. Podsumowując: Wszystko jest ok, ale gdy demontowałem akumulator na jakiś czas, to po ponownym włożeniu i jeździe obroty strasznie falowały lecz po kilku godzinach to ustępowało (nawet gdy włożyłem akumulator np na wieczór, gdzieś kawałek pojechałem i wróciłem to przez noc przez ten czas gdy samochód stał z akumulatorem to problem falowań zniknął) Myślę że dobrze wytłumaczyłem :D Czy to jedynie wina silniczka krokowego? Tylko czemu gdy wyjmę akupytanie_bmwpytanie_bmwpytanie_bmw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjęcie aku kasuje ustawienie komputera, jak potem z powrotem podłączysz zasilanie i pojedziesz na przejażdżkę, komputer od nowa się nauczy i dlatego problem znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też chciałbym wiedzieć czy to prawda z tym kasowaniem bo mi się wydaje że nie no bo takie coś jak by było to trochę lipa dla bmw_0... No wiecie, wyjmuje czy zmieniam aku a tu falowanie zaraz podczas przejażdżki. Myślę że przyczyna leży gdzieś indziej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kasowanie kompa to za dużo powiedziane może. Odłączenie na dłużej zasilania usuwa z pamięci komputera parametry których komputer sam się nauczył- nazwijmy to mapy komputera. Po tym zabiegu auto jedzie na matrycy wgranej przez Firmę i powoli zbiera nowe dane- ustawiając na nowo wszystkie parametry niezbędne do jazdy. Wygląda to jakoś tak.

Tylko, że na ustawieniach fabrycznych auto powinno jechać w miarę dobrze, a u ciebie dopiero po czasie komputer ustawia cały tryb pracy. Przydało by się podpięcie pod kompa.

Edytowane przez ponury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyjęcie aku kasuje ustawienie komputera, jak potem z powrotem podłączysz zasilanie i pojedziesz na przejażdżkę, komputer od nowa się nauczy i dlatego problem znika.

zgadza się, gdy ecu jest na dłużej odłączony od prądu kasuję się adaptacja, po podłączeniu sterownik musi się "nauczyć" ponownie wartości, które zbiera podczas pracy silnika tzw. mapy wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadza się, gdy ecu jest na dłużej odłączony od prądu kasuję się adaptacja, po podłączeniu sterownik musi się "nauczyć" ponownie wartości, które zbiera podczas pracy silnika tzw. mapy wtrysku

mój chyba tępy jest bo nic sie mądrego nie nauczył po takim zabiegu :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz skasować adaptację to najlepiej odłączyć aku i złączyć ze sobą klemy na 15-20 minut, ale z kolei nic to nie da jeżeli masz jakąś nie sprawność w silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej jakiś element w tej układance szwankuje i dlatego nie moze się nauczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej jakiś element w tej układance szwankuje i dlatego nie moze się nauczyć.

a może po prostu jest wszystko ok :4:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwóch mechaniorów odwiedzałem w międzyczasie, jeden nie wiedział co jest. Że tak być musi:) a drugi powiedział mniej więcej to co wy o tym kasowaniu po wyjęciu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, ze nie powinno się łączyć klem po rozłączeniu akumulatora. Ponoć mozna tak uszkodzić sterownik od kompa, albo inną elektronikę. Prawda to? Może lepiej połączyć przez żarówkę chociaż? ;) Żeby uniknąć gwałtownego rozładowania kondensatorów i podania napięcia na jakieś czulsze obwody "od tyłu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłączysz aku na 12h i nie musisz klem zwierać. Ja osobiście też nie jestem zwolennikiem łączenia plusa z masą nawet pustych obwodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie ma różnicy, nawet jak na dłuugo odepnę aku ;) Nawet obroty wcale nie falują :P Ale u mnie na 100% coś siedzi w silniku, tylko jeszcze nie wiem co :D I moim zdaniem to dlatego adaptacji nie przeprowadza i silnik ciągle pracuje na wgranej mapie. Muszę w końcu sprawdzić co wyjdzie po podpięciu auta do kompa ;) Może też powinieneś sprawdzić? ;) A tak w ogóle, jaki masz sterownik do kompa? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słyszałem, ze nie powinno się łączyć klem po rozłączeniu akumulatora. Ponoć mozna tak uszkodzić sterownik od kompa, albo inną elektronikę. Prawda to?
Ja osobiście też nie jestem zwolennikiem łączenia plusa z masą nawet pustych obwodów.

po wymianie klocków hamulcowych z tyłu i czujnika zużycia dalej mi świeciła kontrolka hamulców

i właśnie w ten sposób kasowałem błąd

wypiąłem aku zwarłem klemy na chyba 5 min (nie pamiętam) i podłączyłem i było

nie pamiętam ale ktoś z forum ni tak powiedział i miał racje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Dzonny
      Cześć,
      Jestem posiadaczem e36 Touring z okolic Świdnicy. To 3 BMW jakie jest w moim posiadaniu i zapowiada się że tym razem zostanie na dłużej i będę przy nim coś działał więc postanowiłem się wbić w forum.
       
      Aktualne fotki:
       

       

       
      Do zobaczenia na spocie ;D
    • Przez Wesolowski86
      Wiele radości sprawia mi te auto ..moje pierwsze bmw ..pozdrawiam wszystkich uzytkownikow

    • Przez bargolen
      Cześć koledzy,
      trochę przeraża mnie montaż ringów w e36 i chciałbym się zapytać, czy ktoś może by mi pomógł z Wrocławia ? Lub dał namiar na kogoś kto montuje. Oczywiście się odwdzięczę
    • Przez DEDO
      Witam.
      Ostatnio zauważyłem jak bardzo mam pognite tarcze kotwiczne. Postanowiłem je wymienić i teraz moje pytanie. Czy przy wymianie tych oto tarcz trzeba ściągać piastę i czy po jej ściągnięciu trzeba wymienić także łożysko. Może to być dla niektórych oczywiste lecz jest to mój początek z mechaniką samochodową więc stąd moje pytanie.
      Z góry dzięki za wszelką pomoc, pozdrawiam Kacper :D
    • Przez mareckiwrc
      Witam. Poszukuję, wypożyczę na kilka godzin bagażnik dachowy do bmw e36 compact. Proszę o info. Pilne. Pozdrawiam.
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.