M_a_N_i_e_K

Temperatura MAX, kontrolka DSC, przepalony bezp- nie odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj próbowałem podpiąć kierownicę multi do mojej e46.

Robiłem wszystko zgodnie z intrukcją.

Po podpięciu wszystkiego, zapaliła się na stałe kontrolka wyłączonego DSC oraz Temperatura silnika idzie od razu po przekręceniu silnika od razu na MAX.

Dodatkowo cały czas przepala się bezpiecznik nr 29.

Auto kręci ale nie odpala.

Wypiąłem przewód który przeprowadziłem do kompa pin 27 w kostce, nic to nie pomogło.

Co mogło się stać albo co mogę zrobić żeby to naprawić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdemontuje ta kierownice na poczatek... i zobacz czy ktorys z kabli nie robi zwarcia a temp idzie na maxa bo jest chyba spalony bezpiecznik posprawdzaj wszystkie teraz... moze to bo powiem Ci ze osatnio robiłem Land rovera i własnie jak był spalony bezpiecznik to ciagle temp szła na maxa i nie odpalał wymieniło sie bezpieczik temp. w normie i odrazu odpala..

komp.blokuje odpalenie jak temp jest na maxa.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem już chyba wszystkie bezpieczniki. I cały czas wywala mi bezpiecznik 29, zdjąłem kierownicę i dalej to samo ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem kolego co oznacza bezpiecznik 29 czy ty sprawdziłeś od czego on jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze cos namotałes i spaliles sterownik silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze cos namotałes i spaliles sterownik silnika...

Na 95% Lukson ma rację. Niestety gdzieś popełniłeś błąd i tak się stało... Tak z czystej ciekawości akumulator miałeś odpięty podczas wymiany kierownicy?

Oczywiście może być tak że gdzieś jest jakaś drobnostka ale przez forum to my wróżyć możemy.

Sprawdzić można kompem, INPA lub DIS prawdę Ci powie :)

Edytowane przez 5oul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już jesteśmy w domu. Podłącz sobie kabelek, odpal INPE, kluczyk w pozycję 2-gą i wchodzisz sobie w "Engine" i wybierasz odpowiedni silnik. Odpowiedni czyli taki jak masz pod maską. Niech zgadnę, masz M52TUBxx, prawda? Czyli sterownik MS42. A może DDE?

Założę się że się z nim nawet nie skomunikujesz. Jeśli połączysz się z nim (jakimś cudem) to wciskasz F4 i następnie F1 i masz wszystko jak na dłoni. W sensie błędy.

Teraz jeśli się z nim nie połączysz, to... to Ci później napiszę teraz sprawdź czy da rade "byki" z kompa odczytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem... Niestety, imbus (chyba 8-ka) w łapę i odkręcasz czarną obudowę przekaźników pod maską po stronie kierowcy. Jak już zdejmiesz tą pokrywę to Twoim oczom ukaże się DME lub DDE. Dokładniej to zobaczysz złącza z dużą ilością przewodów wpiętych w "coś". To coś to właśnie sterownik silnika. Odłącz aku, wypnij kostki, rozkręć moduł, zrób dobrej jakości fotki obu stron, wrzuć gdzieś gdzie będę mógł je obejrzeć... do dzieła :)

P.S. Jakie masz oznaczenie silnika?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wskazówka od temperatury idzie na maxa i nie możesz odpalić to jedno jest pewne, że sterownik silnika nie działa, pali bezpiecznik to możliwe że gdzieś zrobiłeś zwarcie, co do samego sterownika to najprawdopodobniej (99%) jes już do wymiany.

być może jakieś kable są zwarte i dlatego pali bezpiecznik, lub coś źle podpiełeś i uszkodziłeś sterownik i on sam teraz pali Ci ten bezpiecznik.

diagnostyka nie pomoże bo ze sterownikiem i tak się nie połączysz.

przejrzyj jeszcze raz dokładnie wiązki i jeżeli to nie pomoże to szukaj sterownika silnika, tylko pamiętaj że musisz mieć komplet (sterownik silnika, EWS i kluczyk) jeżeli chcesz zaoszczędzić na opłaceniu kogoś kto sparuję nowy sterownik z Twoim immo

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za pomoc.

Posprawdzałem wszystko dokładnie, nie poddałem się nawet jak śnieg padał :D

Na szczęście wszystko jest ok.

Po prostu w miejscu ecu gdzie wpisa się pin chyba z pośpiechu włożyłem odwrotnie kostkę tę wysuwaną. lolol

Po zamianie wszystko bez problemu odpaliło, i temperatura ok kontrolki pogasły wszystkie, bezpiecznika nie przepala.

Dzięki jeszcze raz chłopaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po prostu w miejscu ecu gdzie wpisa się pin chyba z pośpiechu włożyłem odwrotnie kostkę tę wysuwaną.

Po zamianie wszystko bez problemu odpaliło, i temperatura ok kontrolki pogasły wszystkie, bezpiecznika nie przepala.

Dzięki jeszcze raz chłopaki.

No to super że taki jest finał. Kilka razy miałem przypadek że niestety tak bezproblemowo to się nie kończyło.

Ale pewnie stracha miałeś, że trzeba immo, sterownik i kluczyk wymienić, co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mamy nadzieje ze kiera teraz normalnie działa?:D czy jak dajesz głosniej to z tyłu swiatła mocniej swieca?:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odkopie temat. E46 2.0D 150ps. Wczoraj byłem na zakupach wróciłem zgasilem i wszystko było ok. Następny dzień wsiadam kręcę zapłon, odpalił na 1-2 sek i zgasł i kaplica.. Przekręcam kluczyk a tu temperatura idzie na max, kręci a nie odpala :( dodam, że auto przed wczorajszym wyjazdem na zakupy auto stało z 5 dni na rozladowanym aku gdyż zapomniałem wyłączyć wzmacniacz ale wszystko było ok :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez kompa ani rusz, ale możesz spróbować:

1. Wyjmij aku z fury

2. podepnij prostownik do aku

3. naładuj porządnie.

4. podłącz aku do samochodu i sprawdź.

Inny scenariusz:

Moim zdaniem albo to zbieg okoliczności albo spółka z diabłem ale na pewno paliwa nie dostaje silnik. To jest diesel, nie ma mrozu, nic innego nie może być. Albo pompa w baku, albo pompa "progowa" albo pompa wysokiego ciśnienia (może czujnik na tej pompie). Niestety, komp, komp i jeszcze raz komp.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak temperatura idzie na maxa to nie ma komunikacji z kompem silnika, ale posłuchaj rady 5oula i porządnie naładuj aku i podłącz pod kompa

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa progowa nowa pierburg. Aku kręci dobrze ale podladuje. Jedyne co zrobiłem to odlaczylem masę, zapalilem pozycje co by napięcie zeszło, podłączyłem i dalej to samo. Dodam, że raz miałem podobnie z tym że auto nie podpalilo jak już je zgasilem a pomógł jakiś reset kompa czy czegoś w inpie ale nie pamiętam jak to robiłem. Mam wersję eng pod USB. Jutro wezmę kompa z pracy i podepne. Jeszcze jedna rzecz to czasem przechodził w awaryjny ale to sporadycznie bardzo bo mam błąd z zaworkiem cr i egr chyba wezyki do wymiany...

Edytowane przez danieldeni20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilopl123
      Witam drodzy forumowicze, przychodzę do was z zapytaniem w jaki sposób mogę podpiąć radio kenwooda 2din w miejsce oryginalnego radia navi mk4 w mojej e46 i sprawa jest następująca mam wyciągnięte radio i tam ku mojemu zaskoczeniu pojawiają mi się 2 kostki biala i niebieska które są podłączone do radia szukałem troche na forach i wywiodlo mnie to do tyłu samochodu gdzie mam zainstalowane bm54 becker do którego wpieta jest rzekomo kostka ktora ma zasilanie i głośnikowe kable w sobie i teraz chciałbym to przerobić pod pod kostkę iso bym mógł ewentualnie przedłużyć i przeciągnąć kable do przodu samochodu czy ktoś z was mógłby mi pomóc proszę i opisać krok po kroku który z tych kabli będę musiał przepiąć pod jaki kolor do kostki iso no chyba ze sa jakies ciekawe adaptery zdjęcia zamieszczam niżej zestawu który posiadam u siebie z góry ślicznie dziękuję
      https://imageshack.com/i/povTtgIdj
      https://imageshack.com/i/poPFuGmO
    • Przez slepypasterz
      Cześć,
      Od jakieś czasu mam problem z falującymi obrotami na postoju np na światłach, dzieję się to raz na jakiś czas i nie codziennie, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik, po podpięciu do komputera wyrzucało błąd przepływomierza, który wymieniłem i niestety nie pomogło, czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Zdarza się, że obroty spadają tak mocno, że gdy nie dodam gazu silnik zgaśnie.
    • Przez XAYAN
      Witam,
      Jak w tytule: bawara mi rzęcholi tak głośno przy jeździe na biegu bez gazu, że ludzie się obracaja.. Strasznie irytujaca sprawa. Dzwiek wydobywa sie z okolic przodu samochodu. Jest to taki metaliczny dzwiek jakby blacha się obijała o coś. Nie mam pojęcia o co chodzi. Co to może być?? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam 
    • Przez Otulonynocabmwe36
      Witam mam pytanko do kolegów między innymi moj brat  zakupił BMW  E46 2.0D  136km  ale auto posiada  jeden malutki malusienki problemik (Konczy się turbo seryjne 2.0d).I mam do kolegów  zapytanko ponieważ nie znam się na tym ale posiadam  poprzednie w bardzo dobrej kondycji turbo z Bmw e39 3.0d 184km  . Turbosprężarka jest z firmy GARRETT   M53 jakoś tak ale zmierzając do pytania  między innymi pytanie to takie.Czy da rade  włożyć to turbo bez żadnych komplikacji które  mam z 3.0D do 2.0D ? 
      PROSZĘ TYLKO  O ODPOWIEDZI KTÓRE NIE BEDA PONIŻAJACE BO SIĘ NIE ZNAM 
      Proszę o szybka opinię oraz jakie mogą byc widoczne efekty które zadziałają  miedzy innymi na mocy lub przyspieszeniu.Pozdrawiam serdecznie wszystkie pany i panewki 😊
    • Przez Drazik
      Mój pierwszy post, więc Dzień dobry :)
      Dzisiaj po dłuższej jeździe ze stałą prędkością - około 120 (autostrada do Katowic), na miejscu całkowicie zabrakło mocy. Wygląda jakby nie działała turbina, auto na biegach 1, 2, 3 wkreca się do końca, ale 4,5,6 bez szans.  Nic nie dymi, nie kopci, po prostu brak mocy. W drodze powrotnej na autostradzie ciężko było przekroczyć 130, a na tempomacie na 6 przy 120 nie dawał rady utrzymać prędkości pod górę.
       
      Na innych forach wyczytałem, że to najprawdopodobniej przeplywomierz padł.  Robiłem test na 4 i 5 gaz w podłogę.  Ekonomizer nie pokazał więcej niż 14-15l.
       
      Jutro planuje odłączyć przeplywomierz i sprawdzić czy się poprawi i lepiej będzie się wkrecał.  
       
      Ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić własnymi siłami?
       
      Gdzie najlepiej polecacie podjechać na podłączenie pod komputer, żeby sprawdzić podczas jazdy wskazania?
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.