Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Temperatura MAX, kontrolka DSC, przepalony bezp- nie odpala


M_a_N_i_e_K

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj próbowałem podpiąć kierownicę multi do mojej e46.

Robiłem wszystko zgodnie z intrukcją.

Po podpięciu wszystkiego, zapaliła się na stałe kontrolka wyłączonego DSC oraz Temperatura silnika idzie od razu po przekręceniu silnika od razu na MAX.

Dodatkowo cały czas przepala się bezpiecznik nr 29.

Auto kręci ale nie odpala.

Wypiąłem przewód który przeprowadziłem do kompa pin 27 w kostce, nic to nie pomogło.

Co mogło się stać albo co mogę zrobić żeby to naprawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdemontuje ta kierownice na poczatek... i zobacz czy ktorys z kabli nie robi zwarcia a temp idzie na maxa bo jest chyba spalony bezpiecznik posprawdzaj wszystkie teraz... moze to bo powiem Ci ze osatnio robiłem Land rovera i własnie jak był spalony bezpiecznik to ciagle temp szła na maxa i nie odpalał wymieniło sie bezpieczik temp. w normie i odrazu odpala..

komp.blokuje odpalenie jak temp jest na maxa.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze cos namotałes i spaliles sterownik silnika...

Na 95% Lukson ma rację. Niestety gdzieś popełniłeś błąd i tak się stało... Tak z czystej ciekawości akumulator miałeś odpięty podczas wymiany kierownicy?

Oczywiście może być tak że gdzieś jest jakaś drobnostka ale przez forum to my wróżyć możemy.

Sprawdzić można kompem, INPA lub DIS prawdę Ci powie :)

Edytowane przez 5oul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już jesteśmy w domu. Podłącz sobie kabelek, odpal INPE, kluczyk w pozycję 2-gą i wchodzisz sobie w "Engine" i wybierasz odpowiedni silnik. Odpowiedni czyli taki jak masz pod maską. Niech zgadnę, masz M52TUBxx, prawda? Czyli sterownik MS42. A może DDE?

Założę się że się z nim nawet nie skomunikujesz. Jeśli połączysz się z nim (jakimś cudem) to wciskasz F4 i następnie F1 i masz wszystko jak na dłoni. W sensie błędy.

Teraz jeśli się z nim nie połączysz, to... to Ci później napiszę teraz sprawdź czy da rade "byki" z kompa odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem... Niestety, imbus (chyba 8-ka) w łapę i odkręcasz czarną obudowę przekaźników pod maską po stronie kierowcy. Jak już zdejmiesz tą pokrywę to Twoim oczom ukaże się DME lub DDE. Dokładniej to zobaczysz złącza z dużą ilością przewodów wpiętych w "coś". To coś to właśnie sterownik silnika. Odłącz aku, wypnij kostki, rozkręć moduł, zrób dobrej jakości fotki obu stron, wrzuć gdzieś gdzie będę mógł je obejrzeć... do dzieła :)

P.S. Jakie masz oznaczenie silnika?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wskazówka od temperatury idzie na maxa i nie możesz odpalić to jedno jest pewne, że sterownik silnika nie działa, pali bezpiecznik to możliwe że gdzieś zrobiłeś zwarcie, co do samego sterownika to najprawdopodobniej (99%) jes już do wymiany.

być może jakieś kable są zwarte i dlatego pali bezpiecznik, lub coś źle podpiełeś i uszkodziłeś sterownik i on sam teraz pali Ci ten bezpiecznik.

diagnostyka nie pomoże bo ze sterownikiem i tak się nie połączysz.

przejrzyj jeszcze raz dokładnie wiązki i jeżeli to nie pomoże to szukaj sterownika silnika, tylko pamiętaj że musisz mieć komplet (sterownik silnika, EWS i kluczyk) jeżeli chcesz zaoszczędzić na opłaceniu kogoś kto sparuję nowy sterownik z Twoim immo

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za pomoc.

Posprawdzałem wszystko dokładnie, nie poddałem się nawet jak śnieg padał :D

Na szczęście wszystko jest ok.

Po prostu w miejscu ecu gdzie wpisa się pin chyba z pośpiechu włożyłem odwrotnie kostkę tę wysuwaną. lolol

Po zamianie wszystko bez problemu odpaliło, i temperatura ok kontrolki pogasły wszystkie, bezpiecznika nie przepala.

Dzięki jeszcze raz chłopaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu w miejscu ecu gdzie wpisa się pin chyba z pośpiechu włożyłem odwrotnie kostkę tę wysuwaną.

Po zamianie wszystko bez problemu odpaliło, i temperatura ok kontrolki pogasły wszystkie, bezpiecznika nie przepala.

Dzięki jeszcze raz chłopaki.

No to super że taki jest finał. Kilka razy miałem przypadek że niestety tak bezproblemowo to się nie kończyło.

Ale pewnie stracha miałeś, że trzeba immo, sterownik i kluczyk wymienić, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Odkopie temat. E46 2.0D 150ps. Wczoraj byłem na zakupach wróciłem zgasilem i wszystko było ok. Następny dzień wsiadam kręcę zapłon, odpalił na 1-2 sek i zgasł i kaplica.. Przekręcam kluczyk a tu temperatura idzie na max, kręci a nie odpala :( dodam, że auto przed wczorajszym wyjazdem na zakupy auto stało z 5 dni na rozladowanym aku gdyż zapomniałem wyłączyć wzmacniacz ale wszystko było ok :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kompa ani rusz, ale możesz spróbować:

1. Wyjmij aku z fury

2. podepnij prostownik do aku

3. naładuj porządnie.

4. podłącz aku do samochodu i sprawdź.

Inny scenariusz:

Moim zdaniem albo to zbieg okoliczności albo spółka z diabłem ale na pewno paliwa nie dostaje silnik. To jest diesel, nie ma mrozu, nic innego nie może być. Albo pompa w baku, albo pompa "progowa" albo pompa wysokiego ciśnienia (może czujnik na tej pompie). Niestety, komp, komp i jeszcze raz komp.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa progowa nowa pierburg. Aku kręci dobrze ale podladuje. Jedyne co zrobiłem to odlaczylem masę, zapalilem pozycje co by napięcie zeszło, podłączyłem i dalej to samo. Dodam, że raz miałem podobnie z tym że auto nie podpalilo jak już je zgasilem a pomógł jakiś reset kompa czy czegoś w inpie ale nie pamiętam jak to robiłem. Mam wersję eng pod USB. Jutro wezmę kompa z pracy i podepne. Jeszcze jedna rzecz to czasem przechodził w awaryjny ale to sporadycznie bardzo bo mam błąd z zaworkiem cr i egr chyba wezyki do wymiany...

Edytowane przez danieldeni20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...