Skocz do zawartości


Żarówki LED zamiast zwykłych - jaki opornik wybrać? jak go podłączyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zaczęło się od lamp które dałem w full red, wtedy zwykła żarówka nie jest się w stanie przebić z pomarańczową barwą. Kupiłem żarówki LED, które już jako tako przebijają pomarańczową barwą. Problem był taki jak u większości LED miga za szybko, czyli z tego co wyczytałem po prostu nie daje oporu jak zwykła żarówka. Kupiłem zatem oporniki 8 omów, bo to też gdzieś wyczytałem że ma dać radę. Podłączyłem się pod przewód który odpowiada za miganie kierunkowskazu. Wkładam LED i co... nic, żarówka nadal miga 2x szybciej, dodatkowo miga światło stopu w tym samym czasie. Dla porównania włożyłem zwykłą żarówkę, i już przy tym oporniku, było widać że zwykła żarówka mryga bardzo słabo. Więc, rozumiem że opornik spełnia swoje zadanie. Myślę... no dobra, za mały opornik, dodałem drugi 8 omów (który miał iść na drugą stronę). Teraz opór to 16 omów... Podłączam LED....to samo co wcześniej. Myślę? Dalej za mały opór? Wkładam zwykłą żarówkę, już nawet nie miga, czyli rozumiem że opór jest duży. Tu się moje badania kończą, nie mam pomysłu jak to zrobić? Mam wkładać coraz to większe oporniki, aż drogą prób i błędów dojdę do odpowiedniego? Czy da się do jakoś obliczyć, oszacować?

Opornik wlutowałem w przewód nr 3 wg oznaczenia na plastiku, doszedłem do tego że to właśnie on odpowiada za kierunkowskaz.

Tu zdjęcia poglądowe.

wIJ76UX.jpg

4YhBnF5.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też zrobiłem full red i za czerwone światło kierunkowskazów policja podczas kontroli zabrała mi dowód rejestracyjny. Też kupiłem diodowe żarówki i też miałem problem z częstotliwością mrugania. Z tego co ja się dowiedziałem, opornik sprawi tylko to że żarówka będzie słabiej świecić a nie rzadziej mrugać. Rozwiązał ten problem na "chłopski rozum" i wlutowałem zwykła żarówkę przed tą diodową. Efekt był taki jaki miał być, żarówki diodowe mrugają równo z resztą kierunkowskazów. A zwykłe żarówki na dłuższych przewodach leżą i mrugają pod tapicerką w bagażniku. Może mało fachowo ale kończył mi się termin tymczasowego dowodu i musiałem jechać zrobić przegląd. Cała modyfikacja działa już dobre pół roku i nic złego się nie dzieje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, sprytnie. Fakt, mało fachowo, ale nic nie widać, jak nikomu nie powiesz to wygląda to normalnie 8)

Ja na szczęście nie mam napiętej sytuacji, dowód mam w samochodzie - więc poczekam jeszcze na rozwiązanie, może ktoś coś ciekawego dopowie. Ostatecznie wykonam to tak jak ty :) Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dobrałeś żarówki LED o takich samych parametrach co zwykła żarówka ? pytanie_bmw chodzi mi o napięcie, rodzaj żarówki...

Albo inaczej tak się dzieje rozumiem gdy obydwie żarówki od kierunków są wpięte ? Czy tylko jedna strona (testowa) ... ? :P

Edytowane przez krisvandrinken
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tutaj masz za mały opór. Dokładnie nie wiem czy to zadziała ale bym spróbował wyliczyć z prawa Ohma P=U/R jaka wartość powinien mieć rezystor i spróbować go wlutowac na przewód "plusowy". Grzebanie komputerem nic tu nie da bo samochód widzi spalona zarowke tak mi się wydaje.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie spaloną żarówkę... tylko jak masz źle dobrany opór żarówki to przerywacz (na którym jest też odpowiedni opór) po prostu głupieje i dlatego przy źle dobranych żarówkach najczęściej występuje za szybkie lub za wolne "mruganie" :)

P.S

Wlutowanie oporników chyba nic nie da ...

Tak mi teraz przyszło do głowy a żarówki w przednich kierunkach też masz LED ? Bo to może mieć też zależność :P

Edytowane przez krisvandrinken
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawa jest prosta. Musisz kupic przerywacz kierunkow do ledow. Przerabialem to na motorze.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

W motocyklu tak ale w samochodzie to nie zadziała ;)

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwykłym opornikiem nic nie zrobisz, żarówka musi mieć właściwy pobór prądu a nie oporność żeby normalnie mrugała, można by jeszcze spróbować zakodować tylne ledy, może by coś dało, nie wiem nie próbowałem

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy zrobiłem tak jak kolega na pierwszej stronie napisał, wlutowałem normalne żarówki, święcą sobie gdzieś tam schowane, a ja mam efekt jaki zamierzałem - pomarańczowa barwa przebija przez czerwoną folię :lol:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
Na dzień dzisiejszy zrobiłem tak jak kolega na pierwszej stronie napisał, wlutowałem normalne żarówki, święcą sobie gdzieś tam schowane, a ja mam efekt jaki zamierzałem - pomarańczowa barwa przebija przez czerwoną folię :lol:

To fajnie ze udalo mi sie pomóckuog Patent prosty ale skuteczny :lol: oby teraz służył

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.



  • Podobna zawartość

    • Przez falconstrike
      Nieaktualne.
       
       
       
       
       
       
    • Przez Broder
      Sprzedam rozne kolektory ssace 3.0d 184km/204km eu3 - 100pln sztuka
      kolekotry maja zaslepione klapki, cena bez map sensorow i egr
      EGR m57n 50pln
      Yaw sensor czujnik predkosci obrotowej DSC - 250pln 
      map sensor 3bar m57n 50pln
      map sensor m57 30pln
      Turbo 3.0d bez gruszki, sprawne okazja - 100pln! 
      Zestaw COMBO: tuner tv + tuner bm24 + tuner bm24 + ekran navi 4:3 - ten zestaw oddam za symboliczne 50 zeta! Sam tuner TV (nie wiiem czemu) na olx srednio kosztuje 100pln. Tunery byly sprawne jesli chodzi o koncowki mocy, ktorys mial problem z radiem fm, kolejny nie pamietam. Moze komus przyda sie cos na czesci. 
      Ramki halogenow M-pkiet oryginalne - 60pln komplet 
      kolektor ssacy 2.0D M47n z zaslepkami klap 50pln 
      Pompa CR CP3 R90 - 250pln 
      Pompa CR CP3 R70 - 150pln 
      Rurki egr bez chlodniczki posiadam do m47n i m57/n
      Pokrywa zaworow m57n bez czujnika walka 100pln 
      Posiadam rowniez wtryski M57N EU3 
      Wkrotce wtryski M57 jak i caly silnik z mojego auta  
      Jak cos potrzeba prosze pisac wiadomosci prywatne! Czesto nie wyswietla mi sie powiadomienie odnosnie odpowiedzi w gieldzie. 
















       







    • Przez dosjeraS
      Witam, mam pewien problem otóż urwane zostało lusterko w BMW E46 330CI coupe przedlift i chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość wymiany samego tego pęknietego plastiku czy odrazu całe lusterko muszę wymienić. Chyba jest to mechanizm składania lusterek (nadal działa). Ewentualnie profesjonalnie skleić aby wszystko działało.
                                                                                        ZDJĘCIA: 
       



    • Przez yapis
      Witam, poszukuję osłony do słupków do wersji sedan bądź kombi najlepiej w kolorze hellgrau (jasno szarym). Oczywiście mogą być w innym kolorze, ważne by nie były połamane zatrzaski. Nawet jak są brudne czy odchodzi od nich poszycie to też jestem zainteresowany. 
    • Przez Kamilopl123
      Witam drodzy forumowicze, przychodzę do was z zapytaniem w jaki sposób mogę podpiąć radio kenwooda 2din w miejsce oryginalnego radia navi mk4 w mojej e46 i sprawa jest następująca mam wyciągnięte radio i tam ku mojemu zaskoczeniu pojawiają mi się 2 kostki biala i niebieska które są podłączone do radia szukałem troche na forach i wywiodlo mnie to do tyłu samochodu gdzie mam zainstalowane bm54 becker do którego wpieta jest rzekomo kostka ktora ma zasilanie i głośnikowe kable w sobie i teraz chciałbym to przerobić pod pod kostkę iso bym mógł ewentualnie przedłużyć i przeciągnąć kable do przodu samochodu czy ktoś z was mógłby mi pomóc proszę i opisać krok po kroku który z tych kabli będę musiał przepiąć pod jaki kolor do kostki iso no chyba ze sa jakies ciekawe adaptery zdjęcia zamieszczam niżej zestawu który posiadam u siebie z góry ślicznie dziękuję
      https://imageshack.com/i/povTtgIdj
      https://imageshack.com/i/poPFuGmO
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...