Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Głuche stuki przy zmianie biegów


matiswidnica

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , mam problem ze zmiana biegów , mianowicie przy zmianie biegów od 1 do 3 czasami nawet 4 słychać głuche uderzenie i delikatne szarpnięcie autem , biegi trochę cieżko wchodzą tak jakby z takim zgrzytem nie wiem jak to dokładnie opisać , po prostu cieżko wchodzi na swoje miejsce i tak jakby szural o coś , dodam ,ze gałka się trzęsie podczas jazdy nie ważne na którym biegu.

Dosyć haotucznie to opisałem ale lepiej nie potrafię.

Jakieś propozycje ? Wielkie dzięki za każda podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduchy? Wybierak na skrzyni? Może to nie skrzynia a sprzęgło/wał dostało gdzieś po dupie. Trochę chaotycznie do ogarnięcia pisemnie i wróżenia na ślepo. :)

Lepiej zabierać furmanę i uderzaj do majstrów forumowych z Wrocławia. Ogarną.happy_bmw

Podpowiedzieć mogę że spotkałem się z czymś a'la podobnym w piątce, przegub elastyczny wału - problemem było szarpanina na 1-2-3 bieg, automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne objawy, słychać przytłumione, tępe uderzenie przy zmianie biegów. Ciekawostką jest to, że słychać to nawet na postoju przy wrzucaniu pierwszego biegu:) Do tego drążek zmiany biegów jest mocno luźny (jeszcze nie fruwa sam, ale można nim spokojnie zamieszać jak w herbacie :P ).

A co do samej diagnozy to wyczytałem, że półośki mogą mieć coś wspólnego z takimi objawami. Plus tak jak było wcześniej wspominane poduchy, łącznik elastyczny, i słynna tuleja nr 9 ;)

RealOEM.com   BMW E46 320d REAR AXLE CARRIER

Jeśli uda Ci się namierzyć winowajcę do koniecznie się pochwal :)

Edytowane przez Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema jezeli nie wykryles luzow,a lubiales nie raz sobie ruszac ze slizgiem :) to wes lyzke i sprawdz wozek tylni w ktorym jest most zamontowany a rame do ktorej ten wozek przykrecony jest(4sriuby) i sprawdz czy czasem nie wyrwales,golem okiem moze byc nie widac,dopiero jak lyzka,prentem czy czym poruszasz. moze tam bedzie twoj problem. pozniej napisz co ustaliles

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem lekturę wątku o samochodzie Szymona z forum bmw-klubu który zmagał się z podobnymi problemami jak my.

Generalnie wymienił pół auta, jak nie lepiej ;) Ale z rzeczy nas interesujących to:

-"9" - link z poprzedniego postu

-obie "7"

-sprzęgło

-dwumasa

-shiftpin'y - nie bardzo wiem jak to się nazywa po polsku, ale tu rozgrywa się impreza z luźnym lewarkiem

-później jeszcze wpadł inny dyfer - ale to już chyba poza konkursem

do tego wspomniane wcześniej elementy "eksploatacyjne"

-poduszki motor + szkrzynia

-łącznik elastyczny

-wypada zerknąć do półosiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem głuche stuki. Strasznie mnie to irytowało. Własnie jestem po wymianie tulei, która podtrzymuje dyfer (chyba "9"). Stuki ustały :) Jak sprawdzałem wcześniej na kanale to widać było jak podczas ruszania przód, tył tuleja gięła się do góry i do dołu. Widać było na niej lekkie pęknięcie. Ostrzegam wymiana jest dość ciężka. Cały dzień z nią walczyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oh ja tak mam od pół roku i już się przyzwyczaiłem, po prostu gumy na dyfrze mi się wyrobiły, a żeby je wymienić (mimo, że drogie nie są bo 70zł sztuka) to trzeba cały dyfer wyjąć, a w to się bawić na razie nie mam czasu, więc sobie tak jeżdżę i ze stukaniem na biegach ;) Jak Ci to bardzo przeszkadza to sprawdź czy u Ciebie również to gumy na dyfrze, bo jak nie, to możliwe, że trzeba olej w skrzyni zmienić lub, co gorsza, istnieje możliwość, że buda Ci pękła i trzeba spawać :o znajomy tak miał, po prostu ktoś e46, które kupił za mocno piłował na ręcznym i taka blacha się odchyliła i pękła, można to zobaczyć jak się weźmie auto na kanał i na ręcznym próbuje jechać do przodu i do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałes ją wyciągnąć za mocą sruby? Ktoś gdzieś na forum pokazywał jak to fajnie wyjąć.

Miałem nawet ściągacz do łożysk i nie dało radę śrubą. godziny rozwiercania tulei walenia młotem to pełnego jej zniszczenia i poszło :) Nową też było ciężko wciągnąć na swoje miejsce, śruby od ściągacza się zrywały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzedniej bumce, jeszcze e36 miałem taki problem, że przez jakiś czas przy zmianie biegów czułem głuche puknięcie, dodatkowo przy starcie też było to słychać. Pewnego pięknego dnia chcąc wyjechać z parkingu auto stanęło w miejscu i koniec. Półośka była tak wyrobiona, że po prostu ją wyrwało :( Za nową w serwisie śpiewali mi coś około 1500 zł więc kupiłem używkę za 150 zł i problem ustał :) Proponuję to sprawdzić, bo niekoniecznie musisz dużo latać bokiem, żeby ten element Ci poleciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na podnośniku , cały tylny zawias ok , wszystkie wahacze, wszystkie gumy, tuleje plywające , wszytko ok... za to dowiedziałem się ,że wał napędowy ma luz, jakies 1/5 obrotu. Poszukiwań ciąg dalszy. Podjadę jeszcze do kilku "speców". Dodam ,że stuki są nawet na postoju. Np: parkuje auto na 1szym biegu -> gaszę silnik -> zostawiam na biegu(zgaszone auto) -> wrzucam na luz i słychać głuchy stuk, dodam ,że auto zostaje w tym samym miejscu nie przemieszcza się nawet o 1cm. hmm... Ciekawe co to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mialem problem z buczeniem od 80km/h do 160km/h i tez mi glucho wali jak zmieniam biegi lub wbijam 1 na postoju to walnie. Wymieniłem łącznik elastyczny wału (lemforder), podpora wału(meyle), nowy(uzywany) wał bo krzyzak zapieczony byl, nowy(uzywany) dyfer. Podłoga cala i zdrowa nad dyfrem bo ogladalem jak zmieniałem. Teraz buczy tylko przy 110km/h i dalej glucho bije przy zmianie biegow. Jeszcze załoze podpore wału na LEmfordera bo ta meyle ma nie za fajne opinie.

Takze wydaje mi sie, ze problem z waleniem podczas zmiany biegow lezy w tulejach dyferencjału. Kiedys bede mial kase to je wymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze dyfer wy***any ,mozna sprawdzić kręcąc walem

I jak będę kręcić wałem to czego mam szukać/nasluchiwac? Czy będzie szukać tak?

Dodam że jak auto było na podnośniku to jak kręcilem tylnym kołem to drugie się nie obracalo tak powinno być? Bo niby jak kręci się jednym kołem to drugie się kręci w przeciwnym kierunku

Edytowane przez matiswidnica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...