Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Zmienne fazy rozrządu. M54 B22


Ryszes

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, posiadam BMW z silnikiem M54B22 - 2.2 170KM (VANOS). Byłem dzisiaj u mojego mechanika, bo zapalił mi się check. Podłączyliśmy samochód pod komputer i pokazało nam taki oto błąd: Przestawiacz kąta ustawienia wałka rozrządu B, dolotowego, lewego, przedniego (blok cylindrów numer 1). Ustawienie rozrządu "za wczesne" lub wadliwe działanie zmiany faz rozrządu. Co jest powodem tego błędu? Dodam, że wymieniany był napinacz łańcuszka rozrządu, taka wkręcana śruba, gdyż samochód falował na zimnym silniku i wydawał dziwne odgłosy na wolnych obrotach, po wymianie wszystko wróciło do normy, tylko teraz taki oto błąd. Czy to nie wina czujnika VANOS'a? Z góry dziękuje za pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 2 razy taki sam problem w m52 i m54 łańcuchy były wyciągniete i rozrząd był przestawiony to i vanosy stoją w miejscu , spróbuj sobie odpalić auto tylko przy odpalaniu trzymaj pedał gazu wciśnięty do połowy i się przejedz powinne wtedy vanosy dzialac i auto miec moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy sam mogę wymienić te uszczelki w VANOSie? Nie trzeba tam nic ustawiać? Wyjmuję tylko VANOS, wymieniam uszczelki, wkładam go ponownie i tyle? Widziałem filmy na youtube przedstawiające regenerację VANOSa, jeśli zrobię to sam to nic nie poprzestawiam? Nie uszkodzę zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko że ten test szczelności można o kant d.... rozbić. Nie wiem czym sie kieruje ta procedura diagnozy czasów pracy tłoków vanosa bo testy wychodza różnie a vanosay zawsze sa strasznie *******ziane. Jeśli masz błędy o źle ustawionym wałku to nie sądze aby wymiana samych uszczelniaczy pomogła. Albo łańcuch do wymiany (ponownego ustawienia) alboktoś prędzej tam był i źle to poskładał z czym się spotkałem juz kilka razy (ostatnio nawet w s54 ktoś rozrząd na pisaka poskładał a później emka bencki dostawała o 330d po chipie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze wymienię, bo czas pewnie na nie, przejechane mam 291 tysięcy moją bunią. Kiedyś, jeszcze przed kupnem, bo auto zakupiłem od kuzyna mechanik wymieniał gumki na zaworach, więc mógł coś źle ustawić może, ale nie było tego błędu, dopiero po 1,5 roku od wymiany gumek się pokazał owy błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie tak jak ci pisałem odpal auto przy wcisniętym gazie tak do połowy i się przejedź czy poczujesz róznicę w mocy bo u mnie jak był łancuch wyciągniety to wtedy vanos działał przy takim odpalaniu , uszelki vanosa jak mi tak się działo wymieniałem i nie pomogło , czujniki wałków i cewki vanosa a przyczyną był przestawiony rozrzad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak kazałeś, odpaliłem auto przy wciśniętym gazie do połowy i widać różnicę w mocy. Sprawdziłem to nawet. Pożyczyłem komputer, wykasowałem wszystkie błędy silnika, odpaliłem auto bez wciśniętego gazu do połowy i pokazał się błąd, następnie zgasiłem auto, ponownie wykasowałem błąd, odpaliłem auto z gazem wciśniętym do połowy i owego błędu nie było. Ale czy to możliwe, że rozrząd był ruszany 1,5 roku temu, a błąd wyskoczył dopiero teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...