Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


BMW e46 318i n42 143km - Uszczelniacze


Gregu82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich chciał bym zapytać doświadczonych użytkowników o radę. Mianowicie oddałem auto do mechanika aby zrobił uszczelniacze zaworowe, brało litr oleju na 800-1000km.  Wcześniej myślałem że winny był wyciek z miski, ale zostało to zrobione, a olej dalej ubywał w takim tempie.  Byłem w kilku serwisach i wszędzie mówili aby zrobić uszczelniacze.Dodam, że po kupnie auta wymieniałem olej na 10w40 za namową serwisanta. To mój pierwszy kontakt z marką stąd też nie mam doświadczenia co z czym się je. Sporo naczytałem się że te silniki za dobre nie są, ale to już pomińmy, mam więc niech działa jak najdłużej, na forach prawie wszędzie poleca się lać minimum 5w40 a w serwisach mówią aby lać 10w40 i jak człowiek nie jest obeznany to po prostu głupieje. Pytanko czy po tej robocie zrobić płukankę i zalać go 5w40, czy zrobić płukankę i zalać 10w40 ?? Z góry dziękuję za opinie w tej  sprawie. 

 

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miskę uszczelniłem, więcej wycieków nie widzieli, ale przy wymianie uszczelniaczy ponoc jeszcze były drobne wycieki, w każdym bądź razie uszczelniacze zrobione wymienione też oringi, uszczelka klawiatury filtr oleju i zalane olejem 5w40 na próbę poszedł total quartz po 2000tyś jak będzie wszystko ok znów płukanka i zalane zostanie Liqui Moly 4100  5w40. Na razie zrobiłem 400km i jak full był na bagnecie tak jest i mam nadzieje że tak już zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze i moje m52tu uzdrowi wymiana uszczelniaczy. Bo wczorajszy wypad na Bielany i z powrotem w 3 osoby przez aow nie oszczedzajac pedalu gazu i zniķło przynajmniej 100-200ml bo przed wyjazdem byla 1/3 bagnetu, dzisiaj rano juz minimum :)

TAPNIĘTE Z MOJEGO GALAXY NOTE 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią, kto szuka nie błądzi, wiadomo lepiej znaleźć szybciej tą przyczynę bo mniejsze koszta.  Tani interes to nie jest ale na pewno warto zająć się tym problemem, bo jest to na pewno wkurzające. Wiem po sobie co chwila patrzałem na licznik ile jeszcze przejadę i czy starczy na powrót. Ale jak to jest w silnikach m52 to nie mam pojęcia, w n42 od razu każdy praktycznie wskazywał na pierwszym miejscu uszczelniacze na drugim odma, a na trzecim pierścienie. Zrobię 1000km i dam znać jak sprawa wygląda po wymianie uszczelniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W n42 jeszcze warto sprawdzić uszczelki podstawy filtra oleju (są 2 sztuki) i o-ringi elektrozaworów vanosów (2 x 2 sztuki). Może tam też trochę uciekać. Ale to raczej uszczelniacze zaworowe są głównym sprawcą :) btw. była ściągana głowica w czasie wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Popi_90 napisał:

W n42 jeszcze warto sprawdzić uszczelki podstawy filtra oleju (są 2 sztuki) i o-ringi elektrozaworów vanosów (2 x 2 sztuki). Może tam też trochę uciekać. Ale to raczej uszczelniacze zaworowe są głównym sprawcą :) btw. była ściągana głowica w czasie wymiany?

Nie głowica nie była ściągana, zrobione bez jej ściągania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ojoj ile masz km w obie strony ? Weź się tym zajmij, bo szkoda ładować kasę w olej, zrobiłem 1300km i na bagnecie full, jeszcze 700km,  płukanka i zalanie Liqui Moly Top Tec 4100. Zastanawiam się czy nie dolać do tego Liqui Moly ceratec, ponoć dobry specyfik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z moim mechanikiem na temat Twojego silnika, powiedział ze jak się tym problemem nie zajmiesz to długo silnik nie pożyje przy takich dolewkach.  Podejrzewa, ze juz pierścienie przepuszczają, nie tylko uszczelniacze. W każdym bądź razie trzymam kciuki za pozytywne zażegnanie tego kryzysu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę powiedziawszy jestem tego samego zdania co przedmówca, przy takich dolewkach chyba faktycznie lepiej uzbierać bo co da wymiana, tu nawet mineral by nie dał sobie rady tak samo jak u mnie.  Teraz zrobisz płukankę zalejesz nowym olejem i za chwilkę znów trzeba będzie dolewać, nie marnuj kasy na półśrodki, wiadomo kasa nie mała do wydania, ale im szybciej się to zrobi tym więcej zostanie w portfelu patrząc na zaoszczędzone pieniądze na dolewkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówka to będzie  uwalona bo olej przepala, jak mówisz ze dymi na niebiesko to pierścienie chyba też będą do roboty, roota razem z pierścieniami to spokojnie z 2 tysiaki wyniesie. Nie wiem czy zrobienie uszczelniaczy i np zalanie ceramizera by dało oczekiwany rezultat, tu musieli by się wypowiedzieć już Ci co się na tym znają konkretnie co nie. Bo zrobić uszczelniacze i potem znów rozbierać żeby zrobić pierścienie to głupiego robota znów.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do plukania silnikow dobra jest amerykanska chemia marki BG, moze juz jest dostepna w necie. Stosowalem ja nieraz profilaktycznie co kilka wymian oleju ale juz sie zapas skonczyl:-(. Jest na tyle dobra to rozpusci depozyty weglowe z pierscieni i przywroci ich szczelnosc. Ale ich nie naprawi jak sa zuzyte. Tak wiec pomiar kompresji przed i po i bedziesz wiedzial na czym stoisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...