r4ll

F30 n20 wymiana rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, 

Wiemy, że n20 miało z początku produkcji problem z napędem pompy olejowej dlatego użytkownicy prewencyjnie wymieniają rozrząd, pompę olejową i właśnie ów napęd.

U mnie jest już 150 tyś i auto jeździ. Poprzedni właściciel nie wiedział o tym problemie i miał fajnie, żył sobie w błogiej nieświadomości jeżdżąc i serwisując cały czas w aso, które nie raczyło podczas żadnej z kilkunastu wizyt go poinformować o tym problemie.

Całe szczęście, że świadomie wymieniał olej co 12-15 tyś.

Ja póki co auto oszczędzam, bo spać nie mogę jak czytam w necie, że ludziom przy 30-70 tyś silnik klęknął właśnie z powodu tej wady. Co prawda charakterystycznych świstów w niskich obrotach nie ma, ale czytałem, że i bez tego ludziom silniki się zacierały na trasie.

Też chcę to u siebie zrobić, próbuję to dokompletować w związku z czym mam kilka pytań. 
Przepraszam chłopaki @PRZEMO, @CzAkSs, że was wołam, ale zgaduje, że wy najszybciej będziecie wiedzieli.



Znalazłem rozrząd SWAG'a na intercarsie i taki chciałbym zamontować bo słyszałem, że taki szedł na pierwszy montaż(a różnica tutaj 700zł a u naszego admina oem ~2500zł :O):
https://intercars.pl/produkty/1449008-zestaw-lancucha-rozrzadu-swag-30-93-8362

 

Tylko nie wiem czy o @Krzysiek ta cena opiewa jedynie też na ślizg, napinacz i łańcuch czy coś jeszcze?


Ale skąd mogę mieć pewność, że w tym rorządzie SWAGA to już poprawiony łańcuch i ślizg?
Od 2015 roku BMW wprowadziło właśnie poprawiony łańcuch z numerami 11318648732, a SWAG ma swoje numery a nie chciałbym zamienić lipny na lipny.
Czy zestaw z linku wystarczy czy trzeba dodatkowe rzeczy? Śrubki, jakieś oringi? W w/w rorządzie są 4 części a na realoem to wygląda na sporo bardziej złożony układ:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=3A51-EUR-07-2012-F30-BMW-328i&diagId=11_4773#11318648732
 

Napinacz łańcucha poprawiony w 12.2016 (Numer części 11318685091)
Łańcuch pompy w 04.2015 ale w 1.2016 pojawiła się jeszcze jedna poprawka (numer najnowszego (11418663609)

 

Ostatnie dwa + pompe zgaduję, że muszę OEM, ale jak to jest z tym rozrządem?

Czy jak już się będzie tam grzebać warto jeszcze gdzieś zajrzeć lub wymienić?


Aha jeszcze jak cos to vin: F236080

Jak ktoś już wymieniał to może też napisać ile dał za robocizne, gdzie i jak ocenia jakość wykonanych prac xD

Edytowane przez r4ll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń jutro to ci powiem co i jak.  660743906

 

  • Dziękuje 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze nie robiłem ale niebawem będę.  Przemo ci wszystko powie bo już jest po zabiegu :)

 

 

a co do części tak rozrząd będę montowal swaga bo taki zakladaja w serwisie  i ori pompe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie nurtowalo zawsze jedno: poprawiony rozrząd. Co niby ma się w nim poprawić? Jakość materiału, grubość, szerokość? Nie sądze aby to były jakieś znaczne zmiany bardziej chodzi tutaj o drobną zmianę i duży marketing aby można było na coś zmienić. Głupio by wyglądało jak by trzeba było montować taką samą ciulową część jak ta którą ma się na aucie, efekt placebo czasem robi większą robotę ;)... największym zabójcą tych łańcuchów jest interwał olejowy.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ślepy jestem.

Na stronie intercarsu widać numery oem które czesci on zastępuje:

https://intercars.pl/produkty/1449008-zestaw-lancucha-rozrzadu-swag-30-93-8362

 

i porównując z realoem to zastępuje łańcuchy sprzed poprawki:

http://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=3A51-EUR-07-2012-F30-BMW-328i&mg=11&sg=25&diagId=11_4773&q=11318648732

A co do Twojego pytania @Leo, to niedługo będziesz miał okazję porównać ;)

Wg mnie logika sugeruje, że mogły się zmienić stopy na wytrzymalsze ale to zgadywanie.

Edytowane przez r4ll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem wam co ja zauwazylem:

w przypadku silników n47 gdzie pekał najczęściej środkowy łańcuch i było często słychać duży szum i klekot tego całego ukłądu BMW zmieniło łyżwy: inny materiał i wprowadzono wypełnienie gumowo teflonowe wewnątrz środkowych prowadnic aby wyciszyć ten szelest (efekt: rozrząd dalej się urywa ale już go tak nie słychać- no świetnie). Zmieniony numery łańcuchów ale żadnych zmian wizualnych osobiście nie zaobserwowałem ważyliśmy kiedyś te łańcuchy i nowe były odrobinę cięższe ale czy to coś zmienia? Watpie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.