Maciek Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 1. kto wie co to jest ta pomarańczowa "kostka"? http://img354.imageshack.us/my.php?image=p1040928jj4.jpg widziałem to w niektórych bmkach, ale większość tego nie ma 2. świeci mi się kontrolka od klocków - klocki i czujnik raczej ok, ale nie działa mi abs(natomiast kontrolka od abs-u wogóle nie działa) - ma to jakiś związek? 3. od 3 dni po zapaleniu silnika kontrolka oleju gaśnie dopiero po ok 2sekundach(wcześniej gasła od razu, ale w poprzednim e30 324d paliła się nawet do 5sekund) - czy to zwiastun czegoś niedobrego? 4. jeżeli auto trochę stało w komisie, to trzeba coś w nim dodatkowo wymieniać oprócz filtrów i płynów? chodzi mi szczególnie o olej w dyfrze i skrzyni czy długi postój im nie zaszkodził - gadałem z mechanikiem i mówi, że nie trzeba zmieniać ale mam co do tego wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Ad. 2. kontrolka klocków świeci u mnie cały czas - bo poprzedni właściciel uszkodził czujnik. Jeśli czujnik masz sprawny - a klocki nowe (nie zużyte) to spróbuj po odłączac i podłączyc spowrotem - może coś nie styka. Jeśli nie działa ABS to może byc pompa - najlepiej podłączyc pod kompa - sprawdzic. Ad. 3. Sprawdzałeś poziom oleju ?? :wink: Ale tu niech się koledzy z 320-stek wypowiedzą bo u mnie gaśnie od razu. Ad. 4. Na początek sprawdź bak paliwa - jeśli auto stało długo - mógł skorodowac. Poza tym zobacz jaki jest stan wszystkich pasków, węży innych gumowych elementów. Co do oleju w dyfrze to raczej po przejechaniu kilkuset kilometrów (jeśli nie wyciekł) powinien wrócic do odpowiedniej konsystencji. Pozdr. bmw_beer PS. Też mam tę kostkę pod maską <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 ta pomarańczowa kostka to jest sensor/czujnik poduszek powietrznych. We wcześniejszych E36 tak właśnie wyglądały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 ta pomarańczowa kostka to jest sensor/czujnik poduszek powietrznych. We wcześniejszych E36 tak właśnie wyglądały Czyli lepiej w nie nie pukac ?? :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Ad.1 No raczej sie przy tych" kostkach "nie baw bo to właśnie czukniki zderzenia(poduchy powietrzne). Ad.2 Któryś z czujników mogł się "podwinąć" i zwarł sie na moment z tarczą i kontrolka będzie sie już paliła. Spróbuj odpiąć kostkę czujnika na moment i potem znowu podpąć przy wlączonym zapłonie. Co do niedziałającego absu to tu warto się podpiąć pod kompa ale jeśli na bank nie działa lub dzieje sie z nim cokolwie np pompa,napiecie za niskie za wysokie to kontrolka powinna sie zapalac(defekt abs) sprawdz może tak banalną rzecz jak żarówka(kontrolka) Ad.3 Myślę ze, 1 -2 sekundy to jeszcze nie afera a powiedziałbym ,że spkój. (sprawdż poziom oleju,stan filtra oleju,sam olej jeśli nie wymieniałeś wcześniej,czujnik ciśnienia oleju) Ad.4 ("długo" to względne pojecie dla różnych ludzi) Z samym olejem nie powinno sie nic dziać choć istnieje możliwość jego starzenia się-utraty właściwości) W twoim przypadku wymieniłbym prewencyjnie olej w silniku skrzyni i w moście. To tak na wypadek dłuuuuuuuuugiego postoju w tym komisie i nieznanej przeszłości tego oleju ,terminu wcześniejszych wymian, zanim do tego komisu trafił. Czysta prewencja ale wiesz na czym jeżdzisz i masz pewność od kiedy i na czym jedziesz. Dodatkowo sprawdziłby stan węży gumowych np od układu chłodzenia i tak jak pisał Bazylfox. Jesli silniczek to M40B16 to pasek rozrządu też bym wymieniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Dzięki za rady Silnik to M50 na łańcuchu, więc looz; temperatura jest ideał, płynu nie ubywa i nic dziwnego się z nim nie dzieje, więc to też jest ok; olej w silniku wymieniony od razu, w dyfrze i skrzyni wczoraj sprawdzałem - wzrokowo jest dobrze (brak wycieków, poziom i kolor ok) - więc sprawę przemyślę po wypłacie(tzn zależy ile kasy mi zostanie, bo do wymiany mam amorki z przodu i jedną alufelgę) Nie wiem tylko co z tym ABS, jak będę na warsztacie to sprawdzę te czujniki; a może poszedł przekaźnik albo bezpiecznik - obejrzę to jutro... ma ktoś może opis bezpieczników w e36? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.