Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pewno zas mnie wyslecie do innych tematow (przeczytalem je!!), ale zadam to pytanie bo mnie intryguje.

Chodzi o chlodzenie: mianowicie, nie mam iwelkich problemow z nim ale.... jest jedno ale, czyli dosc niski poziom chłodziwa w zbiorniczku. Zawsze jest tyle samo, chocbym nawet nalał do pelna, on znika i znow jest na tym niskim poziomie. Dziwi mnie to, ale ciesze sie ze od pewnego momentu plyn schodzi i utrzymuje sie na nim stale.

Auto sie wprawdzie nie przegrzewa, choc czasami wskazowka idzie ponad polowe, ale do czerwonjego pola nie dochodzi.

Panowie dlaczego te chlodziwo sie nie utrzymuje na swoim normalnym poziomie?? P.S nie zauwazylem po dolaniu zadnych ubytkow. I czy mam sie czym martwic?? Czy robilibyscie cos z tym "problemem".... tematem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od pewnego momentu plyn schodzi i utrzymuje sie na nim stale.

czy mam sie czym martwic??

Jest wszystko OK :)

Poprostu nadmiar zostaje wyrzucony i zostaje optymalny stan. Jak by ci ciagle ubywało do np suchego to by był problem.

nie spotkałem się żeby nadmiar płynu wywaliło! pierwszr słysze o takim czymś??? a któredy wywla nadmiar płynu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatm! a co jaki czas dolewasz tego plynu? czy jeżeli jest minium to dlugo tak się utrzymuję? ogrzewania używasz czy masz cały czas zamknięte? a jeżeli ci ubywa to ja bym z tym coś zrobił bo w ukladzie chlodzenia poziom powinien być stały!

Ja nie musze dolewac tego płyno co jakiś czas bo poziom utrzymuje sie na STAŁYM, ale niskim poziomie w stosunku do oznaczen na zbiorniku wyrównawczym. No a ogrzewane wiadomo, uzywam w zimie :)

Poprostu pewnego dnia zagladałem do tego zbiornika i zauwazylem mniejszy poziom niz powinien byc. No i sie troche "zestresowalem" bo myslalem ze ubywa az do skutku... ale nie! okazalo sie ze po dolaniu plynu i przejechaniu doslownie kilku kilometrow znow ubylo do tego poziomu jaki zastałem. I taki stan utrzy,uje sie ciągle, co mnie akurat cieszy.

Dzieki za wszelkie odpowiedzi. Jade w sobote na mazury wiec wolalem sie troche uspokoic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze w bmw jest inaczej :wink:

Zbiorniczek wyrównawczy jest zakrecany korkiem wlewu który działa jak korek spustowy, jak jest za duzo płynu to wycieka przez ten korek.

Jezeli płyn utrzymuje sie na stałym poziomie to jaki jest w tym problem ;)

ale ciesze sie ze od pewnego momentu plyn schodzi i utrzymuje sie na nim stale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze w bmw jest inaczej :wink:

Zbiorniczek wyrównawczy jest zakrecany korkiem wlewu który działa jak korek spustowy, jak jest za duzo płynu to wycieka przez ten korek.

Jezeli płyn utrzymuje sie na stałym poziomie to jaki jest w tym problem ;)

ale ciesze sie ze od pewnego momentu plyn schodzi i utrzymuje sie na nim stale.

Dzięki zen :D:D:D Ale zaczalem sie zastanawiac rowniez dlatego ze troszke bardziej wskazowka temperatury skakała. Ale ostatnio stałęm w ZABOJCZYM korku przy 30 stopniowym korku i nie bylo zle, auto zdalo egzamin :D

Raz jeszcze dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze w bmw jest inaczej :wink:

Zbiorniczek wyrównawczy jest zakrecany korkiem wlewu który działa jak korek spustowy, jak jest za duzo płynu to wycieka przez ten korek.

Jezeli płyn utrzymuje sie na stałym poziomie to jaki jest w tym problem ;)

ale ciesze sie ze od pewnego momentu plyn schodzi i utrzymuje sie na nim stale.
tak w bmw jest w korkach zaworek który puszcza nadmier ciśnienia z uladu chlodzenia a nie nadmiar płynu! a tobie może poprostu tylko brakowało płynu dolałeś i poszedł w układ!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś szczelnośc wszystkich gumowych węży ?? Czy po nocy nie ma żadnej mokrej plamy pod autem ??

To, że płynu ubywa to nic złego - byle silnik się nie przegrzewał - co prawda przy SPRAWNYM układzie chłodzenia wskazówka NIGDY PRZENIGDY nie powinna wychylac się ponad połowę. <bmw_3>

Oczywiście rzeczy, które mogą niedomagac jest wiele - ale od czasu jak zrobiłem układ chłodzenia u siebie (koszt wszystkich nowych części z robocizną 1.000 zł) nie ma korka, który mógłby wpłynąc na temp. silnika. 8)

Sprawdź również kolor i zapach spalin. W golfie teścia płyn z chłodnicy mieszał się z olejem w silniku co dawało specyficzny efekt :twisted:

Pozdr. bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...