garfield Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Witam mam pytanie padlo mi wisco kupilem uzywane po dwoch dniach znowu nie dzialalo kupilem nastepne i znowu lipa wiec zblokowalem je na stale w zwiazku z tym mam pytanie czy mozna jezdzic ze zblokowanym wiskiem mieszkam na wiosce i za nic teraz nie bede mial czasu jechac kupic nowe bo raczej teraz chcialem kupic jakies orginalne dzieki za podpowiedzi pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 mozna , tyle ze jak bedzie chlodniej to troche wolniej sie silnik bedzie nagrzewal. No i spalanie minimalnie wzrosnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 no i przyszykuj się na wymiane pompy wody! radze szukać visca! ja ostatnio też szukałem i dopiero z używek 8 było sprawne! chodzi do tej pory! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 A co tam pompa wody ma do tego?? Ona chodzi nie zaleznie od visca wyzsze obroty przekladaja sie na wyzsze obroty pompy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speede Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Można sam sprawdziłem , minusy ciutkę słabsza i ciutkę więcej pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 ja sprawdziłem organoleptycznie heheheh, jeżdziłem ze zblokowanym kilka miesięcy, czyli jakieś 2000-3000 km i jakos łożysko pompy nie padło, palił tez nie więcej, i wcale to nie prawda że będzie nie dogrzany silnik bo temp. silnika steruje termostat a nie visko, jak jest zimno to duży obieg jest zamkniety i silnik nie jest niedogrzany, jedyny problem to spory hałas spod maski, ale i tak nie polecam dłuższej jazdy ze zblokowanym viskiem zwłaszcza na trasie i z wysokimi prędkościami obr. silnika, może rozlecieć się wiatrak i łopatki wyjść przed maskę :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garfield Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 tak czy inaczej trzeba sie rozejrzec za nowym nie ma to jak wszystko jest tak jak powinno byc dzieki za podpowiedzi pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Piotr nie mowie ze bedzie niedogrzany ALE, Nawet maly obieg bedzie wolniiej sie nagrzewal bo bedzie chlodzony extra... wiec bedzie minimalnie wolniej lapal temperature.. co tez ma tam jakis ulamek procenta co do zywotnosci calego silnika :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 A co tam pompa wody ma do tego?? Ona chodzi nie zaleznie od visca wyzsze obroty przekladaja sie na wyzsze obroty pompy... przecież wisco jest napedzane przez pompe wody! jeżeli jest visco na stałe to jest wieksze obciążęnie na pompe wody! [ Dodano: 7 Sierpień 07, 08:39 ] Piotr nie mowie ze bedzie niedogrzany ALE, Nawet maly obieg bedzie wolniiej sie nagrzewal bo bedzie chlodzony extra... wiec bedzie minimalnie wolniej lapal temperature.. co tez ma tam jakis ulamek procenta co do zywotnosci calego silnika :mrgreen: jak może mały obieg sie wolniej nagrzewac? przecież mały obieg to jest sam silnik! a duży obieg to dochodzi chłodnica! to duży obieg bedzie szybciej stygł! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 A co tam pompa wody ma do tego?? Ona chodzi nie zaleznie od visca wyzsze obroty przekladaja sie na wyzsze obroty pompy... przecież wisco jest napedzane przez pompe wody! jeżeli jest visco na stałe to jest wieksze obciążęnie na pompe wody! [ Dodano: 7 Sierpień 07, 08:39 ] Piotr nie mowie ze bedzie niedogrzany ALE, Nawet maly obieg bedzie wolniiej sie nagrzewal bo bedzie chlodzony extra... wiec bedzie minimalnie wolniej lapal temperature.. co tez ma tam jakis ulamek procenta co do zywotnosci calego silnika :mrgreen: jak może mały obieg sie wolniej nagrzewac? przecież mały obieg to jest sam silnik! a duży obieg to dochodzi chłodnica! to duży obieg bedzie szybciej stygł! To maly obieg nie wchodzi przez chlodnice tylko leci po samym bloku.. nie wiedzialem :wink: Ale co do pompy wody.... Jakie obciazenie... ona sie kreci zgodnie z obrotami silnika a wisko sobie dynda i jak nie jest spiete stawia mniejsze opory wiec to co ona robi poprzez to ze jest zalonczona to jest prawie nic, mopze miec znaczenie jak lozyska pompy jest na wykonczeniu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 no właśnie o łożyska chodzi w pompie właśnie, ale mi nic nie padło , w każdym razie po tych kilku tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulwik Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Witam Rozmawiałem kiedyś z gościem serwisu własnie na temat viska, z rozmowy można było wyciągnąć dwa wnioski: 1. zablokowanie viska dobija łożyska w pompie (co nie znaczy że odrazu siądą) 2. nawet nowa viscoza może być trafiona załezy to podobno od sposobu przechowywania, mówił ze jak leży to ją szlak trafia (niepotrafił wytłumaczyć mi czemu), w serwisie gdzie robił (Sopot) dostali instrukcje jak przechowywać (na stojąco) i problem podobno ustał. Pozdro <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 wlasnie i tutaj pojawia sie problem jakie wisco nowe wybrac ?? bylem w hurtowni bo u mnie tez padlo i powiedzieli ze samo sprzeglo kosztuje ok 150pln + wentylator 30pln jak dla mnie nie jest drogo. jakie wisco kupic jezelu juz bede kupowal ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 nowe visko na alle coś około 130 zł firmy OTSA jakieś tam podobno niemieckie, ale nowe przynajmniej. Są też i tańsze ale to jakieś chińskie albo włoskie nonejmy. Nie kupujcie używanych choćby oryginały beru itp, bo są to już zużyte albo prawie zużyte. Ja kupiłem sachs 290 zł i mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 zobacz sasch-a czyli oryginał :roll: na podróbach można się przejechać, no i powinno byc z gwarancją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilii Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 jezdze kolo trzech lat i nie zauwazylem zadnej roznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoCureK Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Czytając opinie z innych forów to OTSA jest ok tyle, że mocno chałasuje. jeżeli chcesz "lepsze wisco to bież np. to :http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=220020381 Firma OK, dużo cichsze i jakościowo lepsze. Tylko parę zł. droższe. pozdróweczka bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garfield Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 dzieki za pomoc pozdrawiam <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 a ile czasu trwa wymiana sprzęgla wiskotycznego? myślicie że dam sobie rady sam? nie mam doswiadczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 a ile czasu trwa wymiana sprzęgla wiskotycznego?myślicie że dam sobie rady sam? nie mam doswiadczenia... mi zajmuje z 5 minut z przerwą na papierosa heheheh , najlepiej płaski klucz 32 ( ale taki naprawdę płaski, bardziej niż zwykły, udało mi się taki dostać w jakimś markecie ) do odkręcania wiatraka - lewy gwint !!! - a samo wisko to z regóły imbus tyle że nie pamiętam jaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 ale tam jest więcej rzeczy, jakieś 4 śróbki na samym początku w środku wiatraka i wogóle nie wydaje mi sie żeby to było takie proste... na tym schemacie wygląda to na dość skomplikowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bea i kondor Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 jak juz odkrecisz i polozysz przed soba to doznasz olsnienia schematy zawsze wygladaja na zagmatwane i nieczytelne nigdy nie wiadomo co autor mial na mysli tworzac taki schemat. mam zablokowane wisko od 5 miesiecy jedyna zmiana jaka zauwazylem to wiekszy szum z pod maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 wisko czy nr 2 ma nakrętkę ( nie widać jej na rysunku ) - lewy gwint - i odkręca sie nr 2 i nr 1 nie ruszajac reszty, reszta to koło i napęd pompy wody i tego sie nie rusza, ściskasz pasek i kluczem 32 odkręcasz wisko razem z wiatrakiem jak już odkręcisz nr 1 i nr 2 to odkręcasz śruby nr 4 czyli wisko od wiatraka, zobacz w realu jak to wygląda bo rysunki zawsze zagmatwane są , tak naprawdę to proste :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spooch Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 a tak na marginesie kiedy dla kumpla padlo wisko i nie mogl nigdzie znalezc to rozwiercil je napchal chyba smaru i wkrecil mala kalamitke...to wszystko:D po odpaleniu troszke halasowało ale jak sie rozgrzalo to juz bylo dobrze i temp zawsze trzymala pion happy_bmw chocby nie wiem co robil :twisted: m20b25 e28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.