mozaik Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 wybrałem się dzisiaj bunią na miasto. wszystko było ok. nagle spostrzegłem spadek mocy. temperatura zaczęła sie podnosić. zatrzymałem się odkręciłem korek od wlewu płynu i cały płyn mi wywaliło. odczekałem jakiś czas aż się silnik ochłodzi, uzupełniłem płyn, przejechałem parę kilometrów bez prblemu i znowu to samo. zaczęło bulgotać i wywaliło płyn. gdzie tkwi problem? z góry dzięki <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 zajrzyj na stan turbiny, sprobuj rozkrecic weze wylotowe i zobacz czy przy turbo nie sa zapackane blotem olejowym, sprawdz stan paska miedzy pompa wody a wspomagania... ewentualnie sprawdz sama pompe wody (wirnik nie byl w tym modelu najtrwalsza konstrukcja...). Po przegrzaniu samochodu uwaga na uszczelke pod glowica i sama glowice... najdelikatniejsze, z jakimi mialem do czynienia. I NIGDY nie odkrecaj korka po zagrzaniu... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mozaik Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 głowicę dopiero co wymieniłem, uszczelkę naturalnie też turbo faktycznie torche olej łapało ale naprawdę delikatnie i działało bez problemu. najgorsze to to że tak nagle po prostu zaczął się grzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kieru Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Mozaik ten typ tak ma,najprawdopodobniej padła pompa wodna a dokładniej połamały sie łopatki na wirniku,które są plastikowe i nie nalażą do najtrwalszych.Wymontuj pompe i sprawdz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 przy okazji... zupelnie pasuje pompa wody od omegi 2.5 tds... a jak dorwiesz jelenia to jest o niebo tansza... turbina w tym modelu delikatnie olejem chlapie w kazdym aucie jakie widzialem, tyle ze u kumpla np. prawie ze zapchala wylot blotem... tak jak mowi kieru jesli turbo jest ok to najprawdopodobniej pompa wody;) czyli obejdzie sie niewielkim kosztem o ile w dupe nie dostala uszczela od glowicy. mam dobrego mechanika od tego 70 km od wro. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mozaik Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 dzięki za radę. zapytam jeszcze o jedno. chciałem pojechać sprawdzić stan. fura odstała jakieś trzy godziny. wszystko było ok do jakichś pięciu kilometrów. potem poetórka z rozrywki zauważyłem jeszcze, że w tych momentach gdy wciskam gaz to obroty rosną ale auto nie chce przyspieszać. czy awaria pompy wody może też być przyczyną? czy po prostu ciągnie to za sobą konsekwencje złej pracy turbiny? [ Dodano: 16 Sierpień 07, 21:17 ] oggy a ten namiar na mechanika to chętnie wezme. zawsze się przyda <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 przy okazji... zupelnie pasuje pompa wody od omegi 2.5 tds... a jak dorwiesz jelenia to jest o niebo tansza... Zdziwisz się jak wiele części z osprzętu silnika i samego silnika pasuje od Omegi 2.5 TDS :mrgreen: Opel swego czasu "zapożyczył" silnik diesel'a od BMW. O ile dobrze pamiętam to były silniki w E36, E34, E39 ... i Oplu :mrgreen: <bmw_2> Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mozaik Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 jeszcze jedna rzecz przychodzi mi do głowy. awaria korka w zbiorniku wyrównawczym. przejechanie odcinka z lekko poluzowanym korkiem nie powodowało żadnych problemów, cjoć może to przypadek. po dokręceniu korka na zgaszonym silniku słychać ostre bulgotanie. już zaczyna mnie to wk..wiać <bmw_4> :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maximus Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Spokojnie mozaik a slyszysz inny dzwiek pracy silnika od tego przpadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 hehe wsparciem silnika omegi juz sie niejednokrotnie cieszylem:) ostatnio wlasnie wobec awarii pompy wodnej - a wlasciwie zblizajacej sie awarii:) \ zmniejszenie mocy jest najprawdopodobniej spowodowane kiepska praca turbiny, albo wysoka temperatura. sprawdz, czy nie masz cisnienia w ukladzie... nagrzany samochod odpala ci bez problemu, czy musisz dlugo krecic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mozaik Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Spokojnie mozaik a slyszysz inny dzwiek pracy silnika od tego przpadku? żadnego innego dźwięku nie syszę [ Dodano: 17 Sierpień 07, 12:01 ] hehe wsparciem silnika omegi juz sie niejednokrotnie cieszylem:) ostatnio wlasnie wobec awarii pompy wodnej - a wlasciwie zblizajacej sie awarii:) \ zmniejszenie mocy jest najprawdopodobniej spowodowane kiepska praca turbiny, albo wysoka temperatura. sprawdz, czy nie masz cisnienia w ukladzie... nagrzany samochod odpala ci bez problemu, czy musisz dlugo krecic? nagrzana fura pali na dotyk. jak się nie grzeje to problem braku mocy nie występuje. Zastanawiałem się czy gdy korek byłby walnięty i ciśnienie i nadmiar nie mogłyby uciekać przez wężyk obok fura by się grzała. Bo może z powodu zbyt dużego ciśnienia pompa wody nie jest w stanie pruszać wystarczająco sprawnie cieczą w obiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 jak sie nagrzewa to puchnie calosc w srodku i jesli dusisz w gaz, to im bardziej dusisz tym bardziej slabnie. Nic na sile w tym aucie. Ja obecnie mam problem z ciezkim odpalaniem na goracym silniku i z gasnacymi wskaznikami predkosci, obrotow, paliwa i temp... i nie mam pojecia co to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mozaik Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 jak sie nagrzewa to puchnie calosc w srodku i jesli dusisz w gaz, to im bardziej dusisz tym bardziej slabnie. Nic na sile w tym aucie. Ja obecnie mam problem z ciezkim odpalaniem na goracym silniku i z gasnacymi wskaznikami predkosci, obrotow, paliwa i temp... i nie mam pojecia co to ale wskaźniki gasną podczas ciężkiego odpalania czy od tak po prostu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 ot tak... po przejechaniu roznego kawalka drogi, albo zgasna albo nie... na hubskiej we wro z kolei wg. zegara jechalem 240 przy 1500 obrotow:D hehe ma to swoje plusy... moge w razie czego przewiezc policjanta i mu udowodnic ze wcale nie jade:D spotkales sie kiedys juz z takim problemem? hm... proponuje styknac sie na jakies piwko i obie fury porownac:D moja juz wysluzona dosc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.