czarny19 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 mam pytanie wczoraj szukałem czy nie dostaje się gdzieś lewe powitrze i przypadkowo odkręciłem jakąś kostke przy przepłyywomierzu to zapewne jakiś czujnik ale co mnie zdziwiło że nie było różnicy przy pracy silnika a chyba cos powinno się dziac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Myślę że jak silnik pracuje na wolnych obrotach to nie będzie słychać różnicy,dopiero w czasie jazdy ma to wpływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzussmen Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Myślę że jak silnik pracuje na wolnych obrotach to nie będzie słychać różnicy,dopiero w czasie jazdy ma to wpływ. po odłączeniu kostki przepływomierza na pracującym silniku obrazu gaśnie sprawdzone w praktyce <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulwik Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 w czasie gdy silnik pracuje na bioegu jałowy klapa przepływomierza jest zamknięta a powietrze omija tą klape kanałem obok. Przepływ tego kanału można regulować(starsze silniki np. E30 M20) ma to wpływ na skład mieszanki, wolne obroty i zawartość CO w spalinach i jego odłączenie na wolnych obrotach nie ma wpływu na nic. W nowszych modelach z Motronic`em sterowanie to było z komputera i dlatego gasnie po jego odłączeniu. Pozdro <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 w czasie gdy silnik pracuje na bioegu jałowy klapa przepływomierza jest zamknięta a powietrze omija tą klape kanałem obok. Przepływ tego kanału można regulować(starsze silniki np. E30 M20) ma to wpływ na skład mieszanki, wolne obroty i zawartość CO w spalinach i jego odłączenie na wolnych obrotach nie ma wpływu na nic. W nowszych modelach z Motronic`em sterowanie to było z komputera i dlatego gasnie po jego odłączeniu. Pozdro <bmw_1> trochę wszystko pomieszałeś.... albo się znasz albo coś słyszałeś tylko nie wiesz gdzie, na przepływce jest śruba także w innych silnikach a nie tylko M20, np. M40 ta śruba owszem reguluje CO w spalinach ale nie ma nic wspólnego z wolnymi obrotami, w motronikach za jałowe obroty odpowiada silnik krokowy ( nie ma mozliwości wegulacji) a w jetronikach jest śruba od regulacji w kolektorze ssącym, silnik ZAWSZE zgaśnie po odpięciu przepływomierza nie zależnie czy to motronik czy jetronic, ale potrafi zapalić przez przepływomierza, niestety CZARNY19 nie napisał o jaki silnik chodzi...............więc gdybanie nie ma sensu, ale skoro po odpieciu przepływki nie ma żadnej różnicy to na 99% jest ona uszkodzona albo nie ma kontaktu albo kable albo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulwik Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 trochę wszystko pomieszałeś.... albo się znasz albo coś słyszałeś tylko nie wiesz gdzie, na przepływce jest śruba także w innych silnikach a nie tylko M20, np. M40 ta śruba owszem reguluje CO w spalinach ale nie ma nic wspólnego z wolnymi obrotami, w motronikach za jałowe obroty odpowiada silnik krokowy ( nie ma mozliwości wegulacji) a w jetronikach jest śruba od regulacji w kolektorze ssącym, silnik ZAWSZE zgaśnie po odpięciu przepływomierza nie zależnie czy to motronik czy jetronic, ale potrafi zapalić przez przepływomierza, niestety CZARNY19 nie napisał o jaki silnik chodzi...............więc gdybanie nie ma sensu, ale skoro po odpieciu przepływki nie ma żadnej różnicy to na 99% jest ona uszkodzona albo nie ma kontaktu albo kable albo... Jest to dobrze opisane w książce słynnedgo inż. Hansa Etzolda dotyczy L- i LE-Jetroników, sam robiłem regulacje w E30 20i M20 i połozenie tej srubu w przepłuwomierzu miała wpływ na wolne obroty, pozatym w mojej "piątce" z silnikiem 2,5 M50 na wolnych obrotach odłączyłem przpływomierz i chodził tylko niechciał sie wkręcać tylko ja mam tam drut oporowy i czujnik temp. a nie klapke :wink: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 masz rację , ale nie będziemy wszystkich silników opisywac jak nie wiadomo i jaki chodzi... BTW teraz mam M20 na jetroniku i obroty się zmieniają przy kręceniu srubą przepływki ale ona NIE JEST OD TEGO , regulacja obrotów jwst w kolektorze, zresztą ta książka ( też ją mam ) ma wiele błędów i jest strasznie niespójna.....prawdopodobnie wina tłumaczenia :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny19 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 już pisze jaki to silnik 1,6 m43 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.