Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


przepływomierz


Rekomendowane odpowiedzi

w czasie gdy silnik pracuje na bioegu jałowy klapa przepływomierza jest zamknięta a powietrze omija tą klape kanałem obok. Przepływ tego kanału można regulować(starsze silniki np. E30 M20) ma to wpływ na skład mieszanki, wolne obroty i zawartość CO w spalinach i jego odłączenie na wolnych obrotach nie ma wpływu na nic. W nowszych modelach z Motronic`em sterowanie to było z komputera i dlatego gasnie po jego odłączeniu. Pozdro <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czasie gdy silnik pracuje na bioegu jałowy klapa przepływomierza jest zamknięta a powietrze omija tą klape kanałem obok. Przepływ tego kanału można regulować(starsze silniki np. E30 M20) ma to wpływ na skład mieszanki, wolne obroty i zawartość CO w spalinach i jego odłączenie na wolnych obrotach nie ma wpływu na nic. W nowszych modelach z Motronic`em sterowanie to było z komputera i dlatego gasnie po jego odłączeniu. Pozdro <bmw_1>

trochę wszystko pomieszałeś.... albo się znasz albo coś słyszałeś tylko nie wiesz gdzie,

na przepływce jest śruba także w innych silnikach a nie tylko M20, np. M40 ta śruba owszem reguluje CO w spalinach ale nie ma nic wspólnego z wolnymi obrotami, w motronikach za jałowe obroty odpowiada silnik krokowy ( nie ma mozliwości wegulacji) a w jetronikach jest śruba od regulacji w kolektorze ssącym,

silnik ZAWSZE zgaśnie po odpięciu przepływomierza nie zależnie czy to motronik czy jetronic, ale potrafi zapalić przez przepływomierza,

niestety CZARNY19 nie napisał o jaki silnik chodzi...............więc gdybanie nie ma sensu, ale skoro po odpieciu przepływki nie ma żadnej różnicy to na 99% jest ona uszkodzona albo nie ma kontaktu albo kable albo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę wszystko pomieszałeś.... albo się znasz albo coś słyszałeś tylko nie wiesz gdzie,

na przepływce jest śruba także w innych silnikach a nie tylko M20, np. M40 ta śruba owszem reguluje CO w spalinach ale nie ma nic wspólnego z wolnymi obrotami, w motronikach za jałowe obroty odpowiada silnik krokowy ( nie ma mozliwości wegulacji) a w jetronikach jest śruba od regulacji w kolektorze ssącym,

silnik ZAWSZE zgaśnie po odpięciu przepływomierza nie zależnie czy to motronik czy jetronic, ale potrafi zapalić przez przepływomierza,

niestety CZARNY19 nie napisał o jaki silnik chodzi...............więc gdybanie nie ma sensu, ale skoro po odpieciu przepływki nie ma żadnej różnicy to na 99% jest ona uszkodzona albo nie ma kontaktu albo kable albo...

Jest to dobrze opisane w książce słynnedgo inż. Hansa Etzolda dotyczy L- i LE-Jetroników, sam robiłem regulacje w E30 20i M20 i połozenie tej srubu w przepłuwomierzu miała wpływ na wolne obroty, pozatym w mojej "piątce" z silnikiem 2,5 M50 na wolnych obrotach odłączyłem przpływomierz i chodził tylko niechciał sie wkręcać tylko ja mam tam drut oporowy i czujnik temp. a nie klapke :wink:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację , ale nie będziemy wszystkich silników opisywac jak nie wiadomo i jaki chodzi...

BTW teraz mam M20 na jetroniku i obroty się zmieniają przy kręceniu srubą przepływki ale ona NIE JEST OD TEGO , regulacja obrotów jwst w kolektorze, zresztą ta książka ( też ją mam ) ma wiele błędów i jest strasznie niespójna.....prawdopodobnie wina tłumaczenia :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...