Gość Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Czytam takie opisy ''zrob to sam'' ale po angielsku i troche sie pogubilem... Jakie srubki trzeba stosowac nowe przy takiej wymianie i w ogóle co jeszcze? Jutro prawdopodobnie mi przyjda i bede wymienial to musze byc przygotowany na to zeby poszo szybko i sprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Nowych srub nie musisz raczej do niczego dawac ewentualnie sruba ktora przytrzymuje sama tarcze do piasty (czasem trafiaja sie wynalazki ktorych nie idzie odkrecic i trzeba rozwiercac i wstawiac nową srube) po za tym przydatna rzeczą jest prosty ścisk stolarski zeby powpychac tłoczki jak odkrecisz zaciski a tak to wiecej raczej nic nie potrzeba :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 no wlasnie chodzi o jakas mala srubke.. i chyba jeszcze jakies blaszki. trudno mi tu z angielskiego nazwy przytaczac teraz. a bez tych stolarskich dam rade? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 może masz takie coś w domu, wygląda jak litera T. kazdy ma to cos w garazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Musisz znalezc cos za pomoca czego wcisniesz tłoczek bo nowe tarcze beda grubsze i klocki tez wiec praktycznie trzeba na maksa wcisnac tłoczek , taki scisk kosztuje około 6-8zł a jest bardzo pomocny :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Musisz znalezc cos za pomoca czego wcisniesz tłoczek bo nowe tarcze beda grubsze i klocki tez wiec praktycznie trzeba na maksa wcisnac tłoczek , taki scisk kosztuje około 6-8zł a jest bardzo pomocny :wink: gdzie to kupic? gdzies blisko mnie;p blisko komandorskiej ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Musisz znalezc cos za pomoca czego wcisniesz tłoczek bo nowe tarcze beda grubsze i klocki tez wiec praktycznie trzeba na maksa wcisnac tłoczek , taki scisk kosztuje około 6-8zł a jest bardzo pomocny :wink: gdzie to kupic? gdzies blisko mnie;p blisko komandorskiej ;p Zobacz czy przypadkiem w Arenie tego nie kupisz , tam bylo takie stoisko z zamkami klamkami i innymi wynalazkami a druga opcja to zaraz kolo dworca PKSu masz taki sklep z art Metalowymi miedzy przystankiem tramwajowym a borowską powinni to miec bez problemu :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 przyda się napewno komplet porządnych kluczy imbusowych a jeśli sie wyrobia to nawet torxów bo jak obrobisz imbusa to nabijasz gwiazdkę i wtedy dasz rade odkręcić.po demontażu zacisków możesz je rozebrać i przesmarowac bo często któryś tłoczek się przyciera.jak masz gumki na tłoczkach sparciałe to od razu zmień je też bo dostanie się syf i tłoczek będzie się przycierał.a do rozwarcia zacisków wystarczy duży mocny śrubokręt[jeśli nie masz tłoczków przytartych :wink: ].jak masz abs to baaardzo delikatnie z czujnikami od nich bo ja u siebie jednego uszkodziłem a i tak obchodziłem się z nim jak z jajkiem.powodzenia! bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Ok a czo za pasta do montazu jest potrzebna i w instrukcji na klockach terz jest jakas... No i jak wyglada klocek z czujnikiem.... bo chyba mam bez czujnika zurzycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo 520 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Ja zrobiłem tak w E39 ale u ciebie będzie podobnie: 1. Przygotuj dobrej jakości klucz imbusowy 7 ( do zacisków ) i 6 (do tarczy) muszą być twarde bo tanie klucze typu TOYA od razu się ukręcą. 2. Przygotuj aceton w spraju do wyczyszcenia suwaków zacisków i innych elementów które zabrudzisz podczas montażu ( kupisz na CPN za ok 12 zł ) 3. Odkręcasz koło :-) 4. Wyciągasz zaślepki z osłon śrub mocujących zaciski ( odłożyć i nie zgubić ! ) 5. Kluczem imbusowym 7 odkręcasz zaciski ( możesz pomóc sobie rurką albo innym przedłużeniem potrafią nieźle się zapiec ) 6. Ściągasz blaszki dociskające zacisk ( dociśnij do zacisku i podważ wkrętakiem ) 7. Poruszaj na boki zaciskiem do momentu aż poluzujesz tłoczek - zaciski ściągnięte 8. Kluczem imbusowym 6 odkręcasz śrubę mocującą tarczę ( w komplecie z tarczami powinna być nowa więc starą wyrzuć zaoszczędzisz sobie problemów ) 9.Zakładasz nowe elementy w odwrotnej kolejności i gotowe Suwaków zacisków nie musisz niczym smarować. Wyczyść je do połysku acetonem i suche przykręć będzie ok. Powodzenia i ubrudzenia rąk :gril: [ Dodano: 23 Sierpień 07, 09:31 ] Przed założeniem zacisków trzeba je dosyć mocno zozepchnąć. Ja użyłem do tego dwóch młotków . Zapierając trzonki o zacik wpychasz tłoczek do środka na zasadzie nożyc. Prosta sprawa i nie trzeba inwestować w ściski. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 no zaraz sie zabiore za to tylko braskuje mi tego srodka.. on jest do odtluszczania rozumiem? z tym smarowanie to juz wiem o co chodzi, on jest na wyeliminowanie piskow gdy klocek sie rusza, ale nie trzeba jak klocki maja powloke z gumy tak jak ate. Jeszcze ten problem ze klocki w zestawie nie sa pod czujnik ;/ wiec jakos bede musial przyczepic czujnik aby nie wisial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 i nie zapomnij ze po wymianie klockow i tarcz chwilowo hamulca mial nie bedziesz... kumpel ostatnio sie zdziwil... i dziekowal za wysokie krawezniki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 i nie zapomnij ze po wymianie klockow i tarcz chwilowo hamulca mial nie bedziesz... kumpel ostatnio sie zdziwil... i dziekowal za wysokie krawezniki... hehe nie buj zaby ja juz pare dni temu wyslalem ''zrob to sam'' na temat docierania prawidlowo tarcz i klockow modernatorowi ,wiec dobrze wiem jak bedzie ;p ale dzieki za dobre intencje . Mam problem... odkrecilem zacisk ale zostalo mocowanie zacisko ktore tez chyba musze sciagnac bo jest do okola tarczy, problem w tym ze 1.5 godziny mecze sie z jedna sruba... a sa dwie! nawet probowalem ustawic klucz pod katem i opuscic auto na klucz powoli ale ona nadal nie puszcza o co chodzi!! pryskam WD-40 obstukuje NIC... zaczynam myslec o pomocy typu warsztat :? :shock: chodzi o te sruby 2 najwieksze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Załóż na śrubę klucz(dobry-firmowy) i stukaj młotkiem w niego. Z młotkiem nie ma szans. Wcześniej uderz w łby śrub pare razy,wted zruszysz rdze i puszczą. Do smarowania używa sie smaru miedziowego,albo w tubce albo w sprayu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Ja tez sie nameczylem nad tymi srubami ale patent znalazł sie po dwóch godzinach skrecic kierownica na maksa np w lewo dla prawego koła załozyc dobry klucz i koniec klucza zeprzec na podnosniku samochodowym popularnie zwanym żabą potem tylko windujesz klucz do góry i samo sie od kreca po masa auta :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Stuknij młotkiem. W każdym warsztacie tak robią. Pracuje już w trzecim i wszędzie tak samo sie to robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Ja tez sie nameczylem nad tymi srubami ale patent znalazł sie po dwóch godzinach skrecic kierownica na maksa np w lewo dla prawego koła załozyc dobry klucz i koniec klucza zeprzec na podnosniku samochodowym popularnie zwanym żabą potem tylko windujesz klucz do góry i samo sie od kreca po masa auta :wink: hahaha dokladnie, sasiad mnie rozbroil ... zobaczyl jak sie mecze podszedl ze swoja 2 letnia cureczka na rekach i pyta sie co robie, ja mowie ze chce tarcze zmienic ale nie moge srob odkrecic... on do mnie to pierw bys skierowal kola w prawo zeby miec dostep do śrub , wtedy myslalem ze sie w łeb walne z poczucia glupoty :mrgreen: zeby na takie cos nie wpasc lol... potem mowi no to sproboj , ja lapie za klucz i cisne a ten mowi, wes sie odsun bo ty w tych raczkach to sily nie masz, ustawil klucz , przymierzyl stope i z buta zrobil to w 3 sekund co mi zajmowalo juz 3 godziny , matko czulem sie jak jakis ciec ktory pierwszy raz cos przy aucie robi, taki niedzielny inżynier :mrgreen: Juz jedna strone zrobile jutro z rana musze poprawic lakierowanie, Teraz takie pytanie, zalorzylem wszystko i zlapalem za bloczek z tloczkiem czyli calos i ruszalem to mialo wszedzie luzy? czy to ma tak pracowac w każda strone. [ Dodano: 23 Sierpień 07, 20:29 ] Stuknij młotkiem. W każdym warsztacie tak robią. Pracuje już w trzecim i wszędzie tak samo sie to robi. tak prawda, jak nie moglem to obstukiwalem saczylem wd 40 itp ale poprostu nie mialem jak przekazac sily na klucz w takiej pozycji w jakiej bylem gdy kola nyly do jazdy na wprost. poza tym tez glupota bo grzechotka taka wielka to robilem a to traci sile (amortyzuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Zależy jakie luzy. Ma sie ruszać,bo to zacisk pływający,ma się suwać. Masz pewność że sie nie zaciera. Jak pisałeś że masz klocki bez czujnika,a masz kabel w aucie to zewrzyj kabelki,bo nędzie się świecić,że są zużyte,chyba że Ci to nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 OPkazalo sie ze maja dziurke w klocku na czujnik wiec jest ok ;] nie wiedzialem poprostu jak tobedzie wygladac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.