Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana tarcz i klockow samemu.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam takie opisy ''zrob to sam'' ale po angielsku i troche sie pogubilem...

Jakie srubki trzeba stosowac nowe przy takiej wymianie i w ogóle co jeszcze? Jutro prawdopodobnie mi przyjda i bede wymienial to musze byc przygotowany na to zeby poszo szybko i sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowych srub nie musisz raczej do niczego dawac ewentualnie sruba ktora

przytrzymuje sama tarcze do piasty (czasem trafiaja sie wynalazki ktorych nie idzie

odkrecic i trzeba rozwiercac i wstawiac nową srube) po za tym przydatna rzeczą jest

prosty ścisk stolarski zeby powpychac tłoczki jak odkrecisz zaciski a tak to wiecej

raczej nic nie potrzeba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz znalezc cos za pomoca czego wcisniesz tłoczek bo nowe tarcze beda

grubsze i klocki tez wiec praktycznie trzeba na maksa wcisnac tłoczek , taki scisk

kosztuje około 6-8zł a jest bardzo pomocny :wink:

gdzie to kupic? gdzies blisko mnie;p blisko komandorskiej ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz znalezc cos za pomoca czego wcisniesz tłoczek bo nowe tarcze beda

grubsze i klocki tez wiec praktycznie trzeba na maksa wcisnac tłoczek , taki scisk

kosztuje około 6-8zł a jest bardzo pomocny :wink:

gdzie to kupic? gdzies blisko mnie;p blisko komandorskiej ;p

Zobacz czy przypadkiem w Arenie tego nie kupisz , tam bylo takie stoisko z zamkami

klamkami i innymi wynalazkami a druga opcja to zaraz kolo dworca PKSu masz

taki sklep z art Metalowymi miedzy przystankiem tramwajowym a borowską powinni

to miec bez problemu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyda się napewno komplet porządnych kluczy imbusowych a jeśli sie wyrobia to nawet torxów bo jak obrobisz imbusa to nabijasz gwiazdkę i wtedy dasz rade odkręcić.po demontażu zacisków możesz je rozebrać i przesmarowac bo często któryś tłoczek się przyciera.jak masz gumki na tłoczkach sparciałe to od razu zmień je też bo dostanie się syf i tłoczek będzie się przycierał.a do rozwarcia zacisków wystarczy duży mocny śrubokręt[jeśli nie masz tłoczków przytartych :wink: ].jak masz abs to baaardzo delikatnie z czujnikami od nich bo ja u siebie jednego uszkodziłem a i tak obchodziłem się z nim jak z jajkiem.powodzenia! bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tak w E39 ale u ciebie będzie podobnie:

1. Przygotuj dobrej jakości klucz imbusowy 7 ( do zacisków ) i 6 (do tarczy) muszą być twarde bo tanie klucze typu TOYA od razu się ukręcą.

2. Przygotuj aceton w spraju do wyczyszcenia suwaków zacisków i innych elementów które zabrudzisz podczas montażu ( kupisz na CPN za ok 12 zł )

3. Odkręcasz koło :-)

4. Wyciągasz zaślepki z osłon śrub mocujących zaciski ( odłożyć i nie zgubić ! )

5. Kluczem imbusowym 7 odkręcasz zaciski ( możesz pomóc sobie rurką albo innym przedłużeniem potrafią nieźle się zapiec )

6. Ściągasz blaszki dociskające zacisk ( dociśnij do zacisku i podważ wkrętakiem )

7. Poruszaj na boki zaciskiem do momentu aż poluzujesz tłoczek - zaciski ściągnięte

8. Kluczem imbusowym 6 odkręcasz śrubę mocującą tarczę ( w komplecie z tarczami powinna być nowa więc starą wyrzuć zaoszczędzisz sobie problemów )

9.Zakładasz nowe elementy w odwrotnej kolejności i gotowe

Suwaków zacisków nie musisz niczym smarować. Wyczyść je do połysku acetonem i suche przykręć będzie ok.

Powodzenia i ubrudzenia rąk :gril:

[ Dodano: 23 Sierpień 07, 09:31 ]

Przed założeniem zacisków trzeba je dosyć mocno zozepchnąć.

Ja użyłem do tego dwóch młotków . Zapierając trzonki o zacik wpychasz tłoczek do środka na zasadzie nożyc. Prosta sprawa i nie trzeba inwestować w ściski.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zaraz sie zabiore za to tylko braskuje mi tego srodka.. on jest do odtluszczania rozumiem? z tym smarowanie to juz wiem o co chodzi, on jest na wyeliminowanie piskow gdy klocek sie rusza, ale nie trzeba jak klocki maja powloke z gumy tak jak ate. Jeszcze ten problem ze klocki w zestawie nie sa pod czujnik ;/ wiec jakos bede musial przyczepic czujnik aby nie wisial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie zapomnij ze po wymianie klockow i tarcz chwilowo hamulca mial nie bedziesz...

kumpel ostatnio sie zdziwil... i dziekowal za wysokie krawezniki...

hehe nie buj zaby ja juz pare dni temu wyslalem ''zrob to sam'' na temat docierania prawidlowo tarcz i klockow modernatorowi ,wiec dobrze wiem jak bedzie ;p ale dzieki za dobre intencje .

Mam problem... odkrecilem zacisk ale zostalo mocowanie zacisko ktore tez chyba musze sciagnac bo jest do okola tarczy, problem w tym ze 1.5 godziny mecze sie z jedna sruba... a sa dwie! nawet probowalem ustawic klucz pod katem i opuscic auto na klucz powoli ale ona nadal nie puszcza o co chodzi!! pryskam WD-40 obstukuje NIC... zaczynam myslec o pomocy typu warsztat :? :shock:

chodzi o te sruby 2 najwieksze

8b071d1bbb2a9353.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż na śrubę klucz(dobry-firmowy) i stukaj młotkiem w niego. Z młotkiem nie ma szans. Wcześniej uderz w łby śrub pare razy,wted zruszysz rdze i puszczą. Do smarowania używa sie smaru miedziowego,albo w tubce albo w sprayu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sie nameczylem nad tymi srubami ale patent znalazł sie po dwóch godzinach

skrecic kierownica na maksa np w lewo dla prawego koła załozyc dobry klucz i koniec

klucza zeprzec na podnosniku samochodowym popularnie zwanym żabą potem tylko

windujesz klucz do góry i samo sie od kreca po masa auta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sie nameczylem nad tymi srubami ale patent znalazł sie po dwóch godzinach

skrecic kierownica na maksa np w lewo dla prawego koła załozyc dobry klucz i koniec

klucza zeprzec na podnosniku samochodowym popularnie zwanym żabą potem tylko

windujesz klucz do góry i samo sie od kreca po masa auta :wink:

hahaha dokladnie, sasiad mnie rozbroil ... zobaczyl jak sie mecze podszedl ze swoja 2 letnia cureczka na rekach i pyta sie co robie, ja mowie ze chce tarcze zmienic ale nie moge srob odkrecic... on do mnie to pierw bys skierowal kola w prawo zeby miec dostep do śrub , wtedy myslalem ze sie w łeb walne z poczucia glupoty :mrgreen: zeby na takie cos nie wpasc lol... potem mowi no to sproboj , ja lapie za klucz i cisne a ten mowi, wes sie odsun bo ty w tych raczkach to sily nie masz, ustawil klucz , przymierzyl stope i z buta :P zrobil to w 3 sekund co mi zajmowalo juz 3 godziny , matko czulem sie jak jakis ciec ktory pierwszy raz cos przy aucie robi, taki niedzielny inżynier :mrgreen: Juz jedna strone zrobile jutro z rana musze poprawic lakierowanie,

Teraz takie pytanie, zalorzylem wszystko i zlapalem za bloczek z tloczkiem czyli calos i ruszalem to mialo wszedzie luzy? czy to ma tak pracowac w każda strone.

[ Dodano: 23 Sierpień 07, 20:29 ]

Stuknij młotkiem. W każdym warsztacie tak robią. Pracuje już w trzecim i wszędzie tak samo sie to robi.

tak prawda, jak nie moglem to obstukiwalem saczylem wd 40 itp ale poprostu nie mialem jak przekazac sily na klucz w takiej pozycji w jakiej bylem gdy kola nyly do jazdy na wprost. poza tym tez glupota bo grzechotka taka wielka to robilem a to traci sile (amortyzuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie luzy. Ma sie ruszać,bo to zacisk pływający,ma się suwać. Masz pewność że sie nie zaciera. Jak pisałeś że masz klocki bez czujnika,a masz kabel w aucie to zewrzyj kabelki,bo nędzie się świecić,że są zużyte,chyba że Ci to nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...