Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e36 320i nie pali pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od około 2 tygodni mam problem z odpaleniem mojej 320i Rozrusznik kręci, pompe paliwa sprawdzałem jest ok. wymieniłem filtr paliwa, powietrza i świece. Przekaźnik od pompy też już zmieniłem i dalej nic. Samochód jak już odpali to chodzi płynnie, nie dławi się itd. Gdzie mam dalej szukać przyczyny? Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem przewodów :(

Która świeca jest odpowiedzialna za zapłon? Bo przyznaje, że wymieniłem narazie cztery pierwsze od chłodnicy. Pozostałe dwie od strony kabiny- dzisiaj wymienie jak czas po pracy pozwoli i pogoda dopisze:) Czy te ostatnie dwie świece mogą być przyczyną tego, że autko nie pali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdzenie czy jest iskra... a potem poszukanie troszkę forum - tematów było sporo na ten temat :wink:

PS. Sam się z tym męczyłem - jeśli odpala od razu po dłuższym postoju - np. po nocy, a ma problemy z odpalaniem na ciepłym silniku - to może byc bendiks... sprawdzi to elektromechanik.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisze,że to E36. Tzn.że silnik M50 lub M52,więc przewodów zapłonowych raczej nie ma. Tam są cewki na każdym baniaku. Cewki masz sprawne? Jak już odpali to jak chodzi? Wkręca sie na obroty normalnie? Rozpędza sie dobrze? I jak chodzi rozrusznik? Ślizga sie jakoś,czy normalnie kręci? Akumulator sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( <bmw> e36 320i 2,0 1991r. to chyba M50)

Wszystko jest ok tzn. rozrusznik kręci normalnie akumulator 100% sprawny Po odpaleniu trzyma równe obroty, nie dławi jej, ma moc, rozpędza się lekko do 210 itd... Jednym słowem jak już mi przypadkiem odpali to jeździ bez zastrzeżeń.

Nie sprawdzałem cewek, przeczyściłem tylko te wtyczki co do nich wchodzą z bezradności co dalej :? jak sprawdzić cewkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec Ty to masz łeb,to bardzo możliwe że to będzie czujnik położenia wału. Nawet o tym ostatnio rozmawiałem z jednym gościem. Cewki wszystkie naraz nie przestają chodzić,a 6 cylindrowy silnik na 4 baniaki tez odpali,za to jak czujnik jest padniety to skad ten biedny komputer ma wiedziec kiedy bedzie potrzebny zapłon,nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wczoraj zawiozłem ją do elektryka dzisiaj ją odbieram tyle tylko, że się znowu przestraszyła i u niego gada za każdym razem. Więc chłopak nie wie gdzie szukać. Zapytałem się go o wymienione przez was możliwości:

cewki- nie, bo pracuje na wszystkich garach

czujnik położenia wału: nie dawałaby iskry

Podpięcie do komputera podobno w tym przypadku nic nie daje

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz.. ja mialem tak samo. kilka razy z rzedu odstawialem fure do elektryka,

i u niego nie bylo zadnego problemu. a mi co drugi raz odpalic nie chciala.

bylem swiezo po wymianie pompy paliwa wiec sprawa zostala wykluczona,

a jednak sie okazalo, ze zawor zwrotny w pompie byl padniety i paliwo cofalo

sie z wezykow do baku. u mechanika auto stalo jakos chyba z gorki wiec

problemu nie bylo.

elektryk moze Ci sprawdzic cisnienie w przewodzie po zgaszeniu silnika - jesli

spadnie to cos jest nie tak.

a propos czujnika polozenia walu to iskre by dawal, tylko w zlym momencie,

tak wiec w trakcie jazdy tez byloby to odczuwalne. a tak przy okazji, czy w

beemkach jest jakas kontrolka odpowiedzialna za wywalanie bledow komputera

(czy nic nie wiadomo dopoki sie na komputer nie pojedzie)? bo u brata w

fiacie coupe to jest jakas kontrolka na desce co sypie bledami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Mam BMW 520i 24v 1992r. Moja buma juz nie chodzi od 2 miesiecy. Wydaje kupe kasy i nadal nie wiem co jest grane. Moja buma tez nie chce palic ale tylko jak jest ciepla. U mechanika to samo, palila bez problemu. Na komputerze pokazal sie jednak blad czujnika polozenia walka rozrzadu. Niestety mam ukald SIEMENSA i o uzywanym moge zapomniec. Czeka mnie tylko serwis a tam on kosztuje 500zl. Na cieplym zapala ale nie wkreca sie na obroty i po chwili gasnie. Kolega pozyczyl mi swoj czujnik i to samo ja zimny to pali a jak cieply to zapala ale nie wkreca sie na obroty i gasnie. Czy ktos ma jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba kompresja na cylindrach oznaczałaby chyba problemy podczas jazdy (strata mocy itd.) U mnie podczas jazdy jest wszystko ok (jak pisałem wyżej).

Czy któraś ze świec jest w tym modelu samochodu szczególnie odpowiedzialna za moment rozruchu-zapłonu, czy decydują o tym czujniki położenia wału?

Ktoś jeszcze podał mi hasło, że może być to stacyjka jak to oceniacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...