adam-bmw Opublikowano 29 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 mam pytanie czy ktos doglebnie zajmowal sie tym tematem, chdzi mi glownie co ten zawor robi i czy jego ewentualna awaria moze przelozyc sie na spadek mocy. czy mozna go jakos ominac, zastapic czym innym. w silniku 2.4 td jest cieglo i dwa wezyki podcisnienia, co z nimi trzeba zrobic zeby to dezaktywowac. no i najwazniejsze czy nie zaszkodi to silnikowi bo z moim wszystko ok wiec nie chce go zniszczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 30 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 hej jezeli piszesz ze sa dwa wezyki i ciegno to chyba nie jest zawór recyrkulacju spalin-zwany EGR! ale moge sie mylic niech ktos mnie poprawi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-bmw Opublikowano 30 Września 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 przeprowadzilem badania. kiedy zaloczony jest gorny zawor to otwieta sie klapka w turbine i spaliny leca bezposrednio do wydechu omijajac turbine- wtedy auto jest calkowicie zamulone. kiedy zaloczony jest dolny zawor spaliny leca do kolektora dolotoweg- auto tez totalnie zamulone. werdykt taki- prawda jest ze jesli fabryka cos montuje to ma tam byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 30 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 wiec pewnie to nie jest EGR tylko jakis zawór pdcisnieniowy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 30 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 dokładnie to jest zawór działający na zasadzie podciśnienia jak pokombinujesz stracisz turbo ps. pozdrawiam Łysomice jeżdżę tamtędy dwa razy w roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-bmw Opublikowano 30 Września 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 moj ojciec ma tds-a i prawde mowiac rozwiazanie jest podobne. jak otworze zawor to trace turbo. nie ma wiec co kombinowac bo o to to jest zeby czemus slużyło. po przeczytaniu paru artykulow i przeprowadzeniu prob stwerdzam ze zasada dzialania jest nastepujaca. w momencie kiedy puszczamy pedal gazu otwiera sie zawor przy czesci spalinowej turbiny, sprzezarka przestaje tloczyc powietrze a czesc spalin trafia do kolektora dolotowego przez otwartu w tym momencie zawor erg tą srebrna rurka ktora laczy turbine z kolektorem dolotowym. caly zabieg ma na celu dopalenie spalin a to przeklada sie na ekologie.ja to tak zrozumialem jesli ktos wie cos jeszcze niech dopisze moze rozwiklamy to sprawe do konca dzieki za pozrowionka i jak bedziesz jechal nastepnym razem to juz skrzyzowanie po remoncie bedzie, moze na korki nie trafisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vgrzes Opublikowano 26 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 na kolektorze dolotowym jest zawór recylkulacji spalin,on jest połączony węzykiem do takiej częsci małej na ramie,jakiś zawór czy co,ten zawór ma jeszcze jeden węzyk ,jak te węzyki połączyc ,jak to działa,acha tam są dwa takie zawory,pogubiłem się w tych wężykach i teraz nie wiem gdzie który Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.