Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


TD CZY TDS?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ....widze ze Boksa malo wiesz...td od tds rozni sie tylko tym ze w tdsie byl dolozony intercooler i inny program silnika...ze wzgledu na to moc autka ze 115km wzrosla do 143... sam silnik jest taki sam...a rura ktora idzie w td od turbiny do kolektora ssacego zostala poprowadzona przed silnikiem u gory..natomiast w tdsie szla dolem do interoolera ktory chlodzil powietrze i nastepnie rura pionowo do kolektora ssacego ...zimniejsze powietrze + inny program = wieksza moc... pozatym silniki nie roznily sie niczym innym pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2,5 TD w common rail i mam 163KM. a w tds często padają głowice i łatwo go przegrzać. i silnik ten ma chyba opinię najgorszego silnika bmw ostatnich 20 lat

ps. a może plotę bzdury i mój nie ma oznaczenia TD? bo serek się zna na rzeczy a pisze że 143km, wiec może mój jakiś nowszy jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka...no to teraz w sumie nie wiem o co chodzilo tutaj autorowi tego topicu gdyz...tds i td (silniki m51) byly montowane w e36 ,e34 i e38 silnik o ktorym mowisz byl montowany w e39 z tego co wiem i dysponowal moca 163 km z tego co wiem byl to juz silnik na popowstryskiwaczach nie na pompie rotacyjnej choc tu juz sobie reki nie dam odciac...

pozatym tds nie wiem dlaczego zdobyl sobie taka opinie gdyz osobiscie zrobilem juz 40tys km a musze przyznac ze nie jezdze oszczednie i ani nie pekla mi glowica i nigdy nie mialem klopotow z temperatua...silnik obecnie ma najechane 240 tys i podejrzewam ze wiekszosc uszkodzen tej jednostki byla spowodowana zlym uzytkowaniem i nie zalecaniem sie do wytycznych serwisowych ..pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samego silnika tds: dla mnie fajna sprawa. Silniczek mam zylete, mocy pod dostatkiem, owszem, raz go przegrzalem - ale glowica nie pekla. Niemniej - glowice w tych silnikach potrafia byc problemem - wszystko zalezy od obslugi. Silnik TDS nie lubi katowania w ogole, tym bardziej go nie znosi gdy jest niedogrzany (swiezo po odpaleniu) - lepiej zeby autko rozgrzalo sie na wolnych obrotach przez jakis czas. Troche problemow sprawia osprzet silnika (nie wiem jak jest w TD...) ale: wirnik pompy wody jest plastikowy, nienajmocniejszym elementem jest pompa wtryskowa (wystepuja problemy z odpalaniem goracego silnika).

ogolnie jak dla mnie: silnik z 1993 roku, 180 tys przebiegu - 143 KM - daje rade. Moja ocena: 4+

PS. Dzisiaj odebralem <bmw> z serwisu w koncu - wymiana przednich amorow, wymiana serwa, wymiana klockow hamulcowych x 4 :) do zrobienia zostaje mi tylko chlodnica klimy (chetnie kupie taka - e34) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mysle ze jesli chodzi o odpowiedź na pytanie to moim zdaniem TDS i faktycznie tylko dlatego ze ma interkulerr:). A co do awaryjności i niepochlebnych opinii na temat tego silnika to nie zgodze sie z tym. Ja w swoim autkou mam taki silniczek i naprawde rewelka fakt ze zostal zchipowany ale nie z braku mocy tylko i wylącznie dlatego ze mialem ochote to zrobić. Jak dal mnie to igla! Pare dni temu wrocilem z urlopu zrobilem na nim okolo 5000 km i naprawde go nie oszczędzalem. Na autostradach w europie nie przynioslem wstydu dla klubu BMW <bmw_1> .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...