Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wahacz w e36


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam mały problem, musiałem wymienić w e36 końcówki na wahaczu, wyjąłem wahacz, zmieniłem końcówki a teraz nie mogę go spowrotem włożyć! Trzeba wypiąć Mc'Persona? Jeśli ktoś coś takiego już robił niech napisze jak?Pozdrawiam

Witam ja u siebie w e30 robiłem tę samą czynność,wymieniłem tydzień temu centralny sworzeń w prawym wahaczu.Nie wiem na jakim jestes etapie,ja u siebie wszystko mialem wyciagnięte bo tak naprawde to zmieniałem całe Mcphersony i przy okazji okazalo się ,że mam wyrąbany sworzeń wahacza.Jeśli nie wyciągaleś Mcphersona to dobrze,jeśłi tak to wsadz go spowrotem i przykręć u góry na te trzy śruby (3x13,tak jest w e30,ale jak w e36 to nie wiem,podobno identycznie).Więc jak cała ta kolumna już sobie dynda swobodnie to musisz mieć poluzowane dwie śruby wahacza o rozmiarze klucza 17 jak najwięcej sie da,ale tak żeby nie wyszły całkowicie. Nakrętka centralnego sworznia na klucz 22 czy tam 24 musi być odkręcona całkowicie,dalej trzeba wsunąć końcówke sworznia w podstawe mcphersona i nakręcić nakrętke 19.Pózniej musisz centralny sworzeń jakoś wsunąć w belkę,delikatnie uderzając młotkiem,wtedy jak juz troche sie wsunie to od góry(bo inaczej sie nie da)nakręć nakrętke 22 i dociągnij do końca.Pozostało wsadzic końcówke drążka kierowniczego w podstawe kolumny mcphersona i nakręcić nakrętke 17.Mały problem może teraz się pojawić z łącznikiem stabilizatora który znajduje się na dole i trzeba ładny kawałek go podnieść,a problem w tym,że sprężyna kolumny mcphersona mocno odbija w dół i niemożliwe jest założenie tego ręką,ja użyłem małem żabki hydraulicznej ,która poprostu uniosłem całą kolumne,jęśli tej żabki nie masz to możesz założyć kolo i opuscić samochód i wtedy wsadzić łącznik w stabilizator i zakręcić nakrętke 17.Pozostało dociągnąć dwie śruby 17 od wahacza te co wcześniej pisałem ,żeby poluzować na maxa.Następnie podociągaj nakretki od wahacza 19 i od końcówki drążka 17,załóż koło ,a wcześniej docisk i rura na dziury sprawdzić czy już nie puka :):):)

Tak sprawa wygląda w e30,a wahacze w e36 zdaje sie że są takie same.

To moje gg:8869747 jakby coś było nie jasne,chętnie wyjaśnie i pomoge

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...