Maciek Opublikowano 23 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 A właściwie dwa: 1) nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby: lampka przy włączniku się świeci, kable z tyłu są raczej ok - co może być przyczyną? 2) ogrzewanie jest jakieś słabe - nawet jak zrobię gorące na max to leci tylko letnie, może trochę bardziej jak letnie ale tylko w przypadku, gdy pokrętło nawiewu jest ustawione na godzinie 7 - inaczej ze środkowych i bocznych nawiewów leci zimne powietrze - to normalne? Auto kupowałem w maju więc naturalnie dopiero teraz wyszły te felery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 23 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Co do szyby to sprawdź bezpieczniki(przekaźniki). A z ogrzewaniem troszke zamieszałeś z tą godziną 7 i nie zrozumiałem,ale auto rozgrzewa sie normalnie,czy nie uzyskuje temperatury "roboczej"? Zapowietrzone nie jest? A może coś ze sterowaniem nagrzewnicy? Godzina 7 to u mnie niebieskie pole,więc zimne powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 23 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 A właściwie dwa:1) nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby: lampka przy włączniku się świeci, kable z tyłu są raczej ok - co może być przyczyną? 2) ogrzewanie jest jakieś słabe - nawet jak zrobię gorące na max to leci tylko letnie, może trochę bardziej jak letnie ale tylko w przypadku, gdy pokrętło nawiewu jest ustawione na godzinie 7 - inaczej ze środkowych i bocznych nawiewów leci zimne powietrze - to normalne? Auto kupowałem w maju więc naturalnie dopiero teraz wyszły te felery ad-1 - proste... sprawdź połączenia przy szybie jak ściągniesz osłony słupków - wszystko ślicznie widać, nóż widelec coś tam nie łączy, najlepiej sprawdzić miernikiem... albo po prostu żarówką i kabelkami ad-2 może to być nieszczelność układu, może to być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w układzie (np. przez sparciały korek), może nagrzewnica mówi dowidzenia... ? nie ubywa płynu ? auto nagrzewa się normalnie ? wskazówa temperatury stoi pionowo w połowie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 24 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Temperatura silnika jest ok - cały czas pion. Co miałem na myśli z tą godziną 7mą? chodziło o to :-D http://img45.imageshack.us/my.php?image=54277042kb5.jpg Jeżeli pokrętło rozdziału nawiewu jest ustawione tak jak pokazuje strzałka to leci letnie, ale nie gorące; w innych przypadkach cały czas leci zimne... przeszukałem forum i widzę, że może za to odpowiadać poziom płynu chłodzącego - sprawdziłem i faktycznie było u mnie poniżej kalt/cold... dolałem płynu ale dziś już nie miałem czasu na jazdę próbną - teraz pytanie - czy przy dolewaniu płynu układ może się zapowietrzyć? Co do szyby - połączenia sprawdzone i są ok, bezpiecznik/przekaźnik też chyba nie poszedł, skoro dioda przy włączniku ogrzewania świeci się jak je załączam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi5 Opublikowano 11 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Mam ten sam problem co Macie A mianowicie od wczoraj mam problem z ogrzewaniem w swojej 2,5 tds 91r. nie mam klimatyzacji, zwykłe pokrętla, ciepłe powietrze zaczyna wiac dopiero jak ustawie pokretła na maksa, jak tylko je troche przykręce zaczyna leciec chłodne, gdzie szukać przyczyny. -Filtr przeciwpyłkowy mam czysty, -sterownie mocą nawiewu tez jest ok, -szyby nie parują. Wcześniej miałem takie objawy, w momencie kiedy leciało ciepłe powietrze(pokretła np na godz 12) i zaczynało wiać chłodnym wystarczylo ze na chwile o drobine zwiększyłem tepm(np na godz 13), wszystko wracało do normy, a teraz tak sie nasiliło ze trzeba ustawiac na maksa. A za oknem 0 stpni i snieg pruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 12 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Dioda we właczniku będzie się świeciła bo oznajmia tylko to ,że chciałbyś ogrzewać szybę(włącznikiem puszczasz prąd kablem dalej do szyby a między włącznikiem a szybą masz jeszcze bezpieczniki) U mnie mimo świecącej diody szyba nie działała i okazało się ,że bezpiecznik 30A znajdujący sie pod tylną kanapą( u mnie a w e 36 to nie wiem w ktorym miejscu) wyjarany był doszczętnie) więc nie sugeruj się działającą diodą we włączniku tylko dla pewności sprawdz ten bezpiecznik. Co do ciepłego powietrzaMaciek, pokrętłem kierunkowym kierujesz tylko powietrzem albo na nogi albo na szybę albo na kratki nawiewu a nie jego temperaturą, Srodkowe pokrętło to ciepło zimno i je obracaj w kierunku czerwonego pola by uchylać lub przymykać zawór umożliwiający wpłynięcie płynu chłodniczego do nagrzewnicy Jeśli pokrętło środkowe masz na niebieskim polu to kręcenie tym o którym piszesz nic nie da poza kierowaniem powietrza zimnego na wybrana z opcji. Sprawdz ten zawór(elektrozawór) umożliwiający wpłynięcie płynu chłodniczego do nagrzewnicy srodkowe pokrętło jest z nim związane(na linku nr 1) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=64_0126&hg=64&fg=18 Dolewanie płynu chłodniczego nie powinno powodować zapowietrzania układu tylko trzeba to robić przy zimnym silniku dla bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Dziki - nie jestem aż takim ignorantem, żeby pokrętło temperatury mieć ustawione na zimne i zachodzić w głowę dlaczego nie leci ciepłe :lol: Zdjęcie było tylko dla przykładu - chciałem pokazać, że tylko w tym ustawieniu pokrętła nawiewu ze środkowych nawiewów leciało letnie, w innych przypadkach zawsze zimne... Co do bezpiecznika od szyby - w którym miejscu się znajduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
froogo Opublikowano 21 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 mam podobny problem, strasznie dlugo trwa zanim poleci chociazby letnie powietrze, przy przekreconym oczywiscie na max cieple. i szyby troche paruja, czy wymiana filtra przeciwpylowego pomoze? czy cos z nagrzewnica nieteges? temperatura silnika jest ok! [ Dodano: 21 Listopad 07, 07:34 ] aha temperatura plynu tez oki, i odpowietrzony raczej dobrze... [ Dodano: 21 Listopad 07, 07:35 ] poziom plynu chcialem napisac ale sie jeszcze nie obudzilem do konca;) [ Dodano: 21 Listopad 07, 07:42 ] noi jeszcze jedno, zapachu plynu nie czuc. co byscie radzili sprawdzic na pierwszy ogien? bo nie ukrywam ze wolal bym sobie z tym sam poradzic niz jezdzic po mechanikach ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 21 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 ciepłe powietrze zaczyna wiac dopiero jak ustawie pokretła na maksa, jak tylko je troche przykręce zaczyna leciec chłodne, gdzie szukać przyczyny. w BMW tak jest. Jak jest mniej niż 3/4 odkręcone, to ciepłe leci na szybę a z bocznych i środkowych leci letnie albo zimne. Szczerze mówiąc za dużo leci tego zimnego, jak nie jest na maxa ogrzewanie. Albo gorąc, albo zimno. Środkowe można zamknąć jak leci zimne, ale bocznych już nie zamkniemy, bo szyby parują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.