Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


A taki mały niewinny wyciek był... pytanie o pompkę


Rekomendowane odpowiedzi

A więc... pojechałem wymienić sobie rolkę napinacza paska klimy i alternatora i tłumik drgań paska klimatyzacji (taki olejowy kikut). Co się okazało ? Cieknie gdzieś z chłodnicy...

Pierwsza diagnoza... oring pod zbiorniczkiem płynu wyrównawczego. Drugia diagnoza... prawdopodobnie walnięta chłodnica. Oryginał - 1600 :D zamiennik - 700, znalazłem za 250, suma sumarum zapłaciłem 150 bo się okazało, że to nie ta a tej nikt nie chce bo jakaś nietypowa i zalega na magazynku od 2 lat... no i więcej szczęścia niż rozumu :D Przy okazji wymieniłem wąż podciśnienia biegu jałowego czy jakoś takoś.... przestało telepać silnikiem :) No i coś dalej dupa była... wiatrak nagrzewnicy chodził jak by chciał a nie mógł... i wymieniłem filtr kabinowy na nowego bosha.

LUDZIE !!!!! REWELACJA :D <bmw_1> teraz do drugich światełek dojeżdżam i zaczyna ciepełkiem powoli dmuchać (nie katuję silnika, max 2.5 tys obrotów). W końcu działa mi wskaźnik poziomu płynu w chłodnicy i takie tam inne dziwne, które "zazworkował" i spier.... poprzedni właściciel ;)

Tak czy tak przekonałem się, że sprawny w 100% układ chłodniczy dużo daje.

ALE TERAZ NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE - POMPKA OGRZEWANIA.

E36 to taki wymysł, że jak się nie nagrzeje i się porządnie nie nagrzeje to nie dmucha tak jak powinno jeśli nie mam dodatkowej pompki wody wymuszającej obieg płynu przez nagrzewnicę. I.... tego mi nie byli w stanie powiedzieć, bo jestem pierwszym tak bardzo ciepłolubnym klientem auto-chipa chyba... Ile kosztuje ta pompka ? Występowałą w e34 i e36. Jej instalacja jest prosta, nie zajmuje wiele czasu... no ale przyda się jeśli w aucie nie ma webasto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompka nagrzewnicy ?? ale po co przecież pompa płynu pracuje cały czas - nawet na małym obiegu, wiadomo - więc na pewno ciśnienie w ukł. chłodzenia powinno być dobre, jeśli nie jest to masz juz mało drożne przewody ukł. chłodzenia czyli np. zakamienioną nagrzewicę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Z tego co wiem to taka pompka była stosowana w układach gdzie są webasto albo np

instalacje eberspacher'a wydaje mi sie ze dokładanie takiej pompki przed nagrzewnicą

nie wpłynie na poprawe cyrkulacji wody na krótkim obiegu podczas jazdy.

Co do samej szybkosci nagrzewania to mysle ze wpływ na to ma ilość wody w układzie

z tego co pamietąm to np w oplu corsie ciepłe powietrze w zimie przy minusowej

temperaturze dmuchało wlaściwie w około 1-2 minuty od startu silnika a porównując

pojemność chłodnicy w beemce np 320i do opla corsy 1.0 to jest to 3 krotna różnica <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompka nagrzewnicy ?? ale po co przecież pompa płynu pracuje cały czas - nawet na małym obiegu, wiadomo - więc na pewno ciśnienie w ukł. chłodzenia powinno być dobre, jeśli nie jest to masz juz mało drożne przewody ukł. chłodzenia czyli np. zakamienioną nagrzewicę,

nie no wszystko jest ok i w jak najlepszym porządku, tylko coś tam wspominali, że da się jeszcze szybciej... a ja naprawdę jestem ciepłolubny ;) co do drożności to wsio ok, praktycznie wszystko sobie porobiłem jak bozia przykazała łącznie z przewodami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu tak myślisz szybciej mu sie nagrzeje jak taki zmarźluch. ja mam połowe zasłoniętą i tak jak dojeżdzam do tyrki to ledwie za niebieskie wychodzi a co za tym idzie silnik jest nie dogrzany i więcej mi pali a do tyrki to ostatnio miałem 20 kilosów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam zasłoń 1/3 chłodnicy lub 1/2 i po kłopocie .jedynie wentylator będzie się cześciej załączał na mieście

no po moim trupie... już raz przypiekłem silnik lekko, wymieniłem pierścienie, panewki, uszczelkę, visco... i kilka innych... i BOLAŁO mój portfel i mnie ;) więcej ryzykował nie będę ;) tym bardziej, że chłodnicę też nową założyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ta pompka to z tego co słyszałem prymitywne ogrzewanie postojowe,. wymusza obieg jak nie działe pompa wody, czyli jak masz wyłaczony motor. Ja też jestem ciepłolubny, i na szczeście mam tą pompke w e32 :) Ale jak mi padła to nie było różnicy, przy odpalonym silniku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście pompka nie ma znaczenia przy jeździe,

a co do zasłaniania.......................sorry ale dla mnie to głupota i ja bym nie kombinował i wcale się szybciej nie nagrzewa bo w początkowej fazie nagrzewania i tak jest tylko mały obieg czyli bez chłodnicy i jej zasłanianie nie ma sensu tylko pogorszy chłodzenie przy dużym obiegu czyli w mieście :!: :!: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka no dobra panowie ja nie każe nikomu zasłaniać ,ja zasłaniam na zimę w każdym aucie jakie miałem . niech kolega robi sobie jak chce. jak nie zasłonię to silnik mam ciągle nie dogrzany a jak wiadomo wtedy to żłopie jak smok więc zasłaniam i nie nażekam jak na razie jeszcze w żadnej furze nic złego z tego powodu się nie stało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
PIT jeśli ci nie dogrzewa bez osłoniętej chłodncy to masz walnięty termostat ( otwarty cały czas ) :P

Nie wiem czy temat jeszcze aktualny?

Ta pompka Boscha wymusza obieg do nagrzewnicy nie zależnie od szybkosci obrotów silnika. Ponieważ u mnie padł jej silniczek, to wymieniłem na silniczek pompki od Volkswagena. trzeba przelutować końcówki, koszt ok.270 zł. Zakładam, że napęd z elektromagnesów jest sprawny. Dopiero po tym ogrzewanie w E 34 ruszyło całą parą.

O sprawnym termostacie nie wspominam, bo wiadomo, że bez dobrej temperatury silnika, pompka nie ma czego podawać. Ciepło pozdrawiam :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem podłączyć się do tematu bo właśnie zauważyłem problem w moim e36. Otóż samochód normalnie się nagrzewa, trzyma temperaturę, płyn również, ale gdy stoi na wolnych obrotach zaczyna mi dmuchać zimnym powietrzem :shock: to samo się dzieje gdy jadę tak do 2500 obrotów. Gdy zredukuję lub przegazuje znów odczuwam ciepło lecz gdy przestanę znów odczuwam nieprzyjemny chłód :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pare dni temu u siebie dołozyłem właśnie taka pompkę przy zaworze ogrzewania- piekna sprawa polecam wszystkim już wyjasniam

mam silnik 3.5 z tego co zaobserwowałem ten uklad chłodzenia nie jest cisnieniowy tak jak miałem w silniku 2.5, wiec na wolnych obrotach stojac w korkach przy temp. na połowie wskaznika leciało mi ciepłe powietrze trzymajac ok 1500obr/min już leciało gorące a że jadac do pracy i spowrotem cały czas stoje w korkach postanowiłem dołożyć pompke dla eksperymentu

ins. elekt miała już wtyczke do tej pompki tylko brakowało jednego przekaznika, wiec po przekreceniu zapłonu pompka pracuje co za tym idzie wskaznik jest na polu niebieskim na wolnych obr. już leci ciepło z nawiewu, stojac w korkach cały czas mam taka temp z nawieu jaka ma silnik,

ale ona działa po wł. zapłonu wiec jeżeli ukł. chłodzenia jest goracy wystarczy że wł. zapłon i z nawiewu leci mi garace powietrze do momentu póki ukł. nie ostygnie.

reasumujac

polecam wszystkim którzy maja problemy z ogrzewaniem na wolnych obrotach swetna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pare dni temu u siebie dołozyłem właśnie taka pompkę przy zaworze ogrzewania- piekna sprawa polecam wszystkim już wyjasniam

mam silnik 3.5 z tego co zaobserwowałem ten uklad chłodzenia nie jest cisnieniowy tak jak miałem w silniku 2.5, wiec na wolnych obrotach stojac w korkach przy temp. na połowie wskaznika leciało mi ciepłe powietrze trzymajac ok 1500obr/min już leciało gorące a że jadac do pracy i spowrotem cały czas stoje w korkach postanowiłem dołożyć pompke dla eksperymentu

ins. elekt miała już wtyczke do tej pompki tylko brakowało jednego przekaznika, wiec po przekreceniu zapłonu pompka pracuje co za tym idzie wskaznik jest na polu niebieskim na wolnych obr. już leci ciepło z nawiewu , stojac w korkach cały czas mam taka temp z nawieu jaka ma silnik,

ale ona działa po wł. zapłonu wiec jeżeli ukł. chłodzenia jest goracy wystarczy że wł. zapłon i z nawiewu leci mi garace powietrze do momentu póki ukł. nie ostygnie.

reasumujac

polecam wszystkim którzy maja problemy z ogrzewaniem na wolnych obrotach swetna sprawa[.

Czy pamiętacie o okresowej wymianie filtra klimatyzacji, to przyśpieszy nagrzewanie w kabinie? Ciepło pozdrawiam <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...