Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


ogrzewanie


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

u mnie aktualni dokładnie ten sam problem.

Z tego co jeszcze zauważyłem to jak ruszam z pracy to jadę tylko w trasie to żeby się dogrzał to potrzebuje z 15km, także termostat idzie na pierwszy rzut.

Pompę wody bym odrzucił, bo wydaje mi się że by się grzał, a jak wskazówka dojdzie do pionu to już się trzyma na stałe, tylko pomimo pionu na wolnych obrotach wieje letnio.

Jest podejrzenie też nagrzewnicy, ale najpierw termostat i płyn chłodniczy i od razu zapytam czy dałoby rade jakoś sprężonym powietrzem przedmuchać nagrzewnicę bez wyciągania jej.

Tak na wszelki wypadek gdyby jakiś paproch się zaplątał tam, oczywiście na tyle rozsądnie żeby tej nagrzenicy nie pokeirweszować

Ale w tym spręzonym powietrzem to się zobaczy co mechanik powie.

Auto odstawiam do roboty za tydzień we wtorek, czyli 22.01.08, o wynikach naprawy dam znać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie?gdy chodzi na wolnych obrotach to dmucha letnim gdy chodzi na obrotach to jest ok. pytanie_bmw <bmw_1>

ja się ze swoim bawiłem, cudowałem... a okazało się, że to filtr kabinowy przytykał obieg ;) ale historia dłuższa, bo zaczęło się od uciekającego płynu, wymiana chłodnicy, potem coś tam przeciekało, nie miał ciśnienia takiego jak powinien... itp. itd.

potem już wszystko ok... a tu buba buba ;) po wymianie filtra objawy ustały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowi ale mu na wolnych obrotach leci chlodem a jak gazu doda to leci ciepło! jezeli problem z nagrzewnica to obroty silnika nie graja roli! wiec pewnie pompa wody na wolnych obrotach jest mniej wydajna niz powinna!

Ale w jaki sposób pompa może być mniej wydajna??

Albo działa albo nie, nie ma możliwości że któraś łopatka się wyszczerbiła czy coś w ten deseń.

Zresztą jakby pompa nie dawała rady to w korkach by się grzał, czy dobrze rozumuję??

Bo jak już pisałem jak wskazówka dojdzie do pionu to już tak zostaje.

A przytkana nagrzewnica dlatego że jeśli jeszcze jest drożna to na wolnych obrotach pompa daje za małe ciśnienie żeby przepompować przez nią wodę, jak sie doda gazu-zwiększy ciśnienie to zaczyna chłodzić.

Co do paprochów to nic poza kamieniem być tam nie może, ale przedmuchanie może dać jakiś efekt jeśli to badziewie byłoby luźne a nie osadzone przez długi czas.

Odkamieniacza wlewał nie będę bo może narobić więcej szkody niż pożytku, więcej roboty będzie z wyciągnięciem nagrzewnicy ale wtedy pozostałe rzeczy nie zostaną popsute.

Poza tym w zbiorniku wyrównawczym nie ma żadnych śladów z kamienia.

Mam nadzieję że wymiana termostatu i płynu rozwiąże problem bo z wyciągnięciem nagrzewnicy już pewnie nie będzie tak lekko.

Jeszcze jedna uwaga która może sugerować termostat, jak ja dobrze przegonię po mieście, w sensie kiladziesiąt kilometrów zrobię i ma to miejsce po trasie z pracy - trasa koło 25km i w mieście z 15-20km to już dmucha na wolnych obrotach także ciepłym, ale nie zawsze.

NIe wiem od czego to zależne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byg ale jezeli pompa jest mniej wydajna to co ma zagrzanie silnika? robi sie na wolnych obrotach obieg wymuszony i visco sie załacza i tem trzyma normalna! no jest jeszcze opcja ze nagrzewnica jest zakamieniona chyba ze ktos długo jezdził na wodzie! a termostat nie ma zadnego wpływu na ogrzewanie!!! jezeli by był cały czas otwarty to ogrzewanie niezaleznie od obrotów bedzie takie same!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, póki co widać że zdecydowanie wolniej się zagrzewa.

Wcześniej do pionu w trasie potrzebował maks 4-5km, teraz koło 15, także z termostatem coś jest na pewno nie tak.

A że aktualnie problem jest z ogrzewaniem to termostat idzie na pierwszy plan, no a później jeśli nie pomoże to dalsza walka.

A co do Twoich słów odnośnie pompy.

To gdyby pompa miała jakoś mniejszą wydajność i wisko cześciej się załączało albo chodziłoby non stop na wolnych obrotach, to nie byłoby przypadkiem słychać tego chodzącego wiska??

Wytłumienie na masce mam oryginalne, także nie wiem jakby to było fonetycznie.

Do tej pory nie słyszałem jakiejś wzmożonej prac wiska.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wiesz ta pomoc zaczyna sie obierac w dyskusje! nie iwdze postu takiego ze Wcześniej do pionu w trasie potrzebował maks 4-5km, teraz koło 15, także z termostatem coś jest na pewno nie tak. wiec juz nic nie ruzumie z tego! ale jezeli pewnie sie powtarzam jezlei by miał walniety termostat czyli obieg duzy cały czas otwrty co nie zaleznie od obrotów dmuchało by jednakowym ciepłem! a z tym viscem to wigole nie wiem co masz na mysli!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos termostatu: a nie można poprostu w trakce nagrzewania sie silnika jak wskazówka jeszcze nie jest w połowie "pomacać " węży idąxcych do chłodnicy,jeśli ten za termostatem jest tak samo ciepły jak ten przed termostatem to znaczy że termostat jest otwary - a nie powienien - i sprawa jasna,

poza tym kosztuje w sumie grosze,

nie wiem jak w E36 ale w e30 wymiana termostatu to chwila.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja nadal nie rozumie co ma termostat do wolnych obrotow??? jezeli mu na wolnych daje zimnym a na wiekszych obrotach jest ok to co ma termostat z tym wspolnego??? jezeli jest obieg mały ma jakas temp. to powinno dmuchac ciepłym a nie zimnym! wogule termostat nie wchodzi w rachube w tym przypadku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienię termostat to Ci powiem ile racji jest w tym co piszesz.

Wracając do pompy to ta opcja odpada, a dlaczego??

Ano dlatego, że jeśli termostat działałby w porządku, chłodnica w pełni drożna a pompa na wolnych obrotach nie miałaby wydajności to auto i tak by się grzało dlatego że nie byłoby wystarczającego ciśnienia żeby przepompować płyn chłodniczy do chłodnicy, a jeśli nagrzany płyn nie znalazłby się w chłodnicy to wisko sobie może chodzić jak szybko chce, a płynu który jest w małym obiegu i tak by nie schłodziło.

Także przy problemach z pompą auto powinno się grzać.

Dzisiaj oglądałem schematy układu chłodzenia w e36 i przed nagrzewnicą są jakieś zawory, być może że tam coś się przytkało albo w samej nagrzewnicy.

Aczkolwiek w tej chwili to jest gdybanie i tak jak napisałem na pierwszy rzut idzie termostat, sprawdzenie powyższych zaworów przy nagrzewnicy, sprawdzenie drożności nagrzewnicy(jeśli jest taka możliwość), jeśli sprawdzenie pompy nie będzie wiązało się z rozebranie połowy silnika, albo będzie można sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa to też mi to chłopaki zrobią i wtedy będe mógł wam udzielić kompleksowej informacji i mam nadzieję że moje problemy z ogrzewaniem na wolnych obrotach się skończą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mi też powiedziano ze mam uszkodzoną pompe w e30 i szykuje sie do jej wymiany ale czytając to co tu pszecie to zaxczynam się zastanawiac czy to napewno pompa...u mnie temperatura rośnie bardzo szybko istaje na połowie i tak sie trzyma potem wisko i troche spadnie ale nie wychodzi poza połowe...orzewanie jest i to bardzo dobre..czy to aby świadczy o uszkodzonej pompie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiosl - co to znaczy magrzewa sie bardzo szybko,

ja bym nie szukał dziury w całym , objawy masz jak najbardziej prawidłowe, jest jak powinno być

piotr chyba nie czytałeś całego tematu ,wyżuciło 1\3 płynu a to o czymś mówi

bmw_beer

Leszku przecież misiosl nic nie pisał że mu płyn wyrzuciło, a objawy które opisuję są prawidłowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek ma racje ...wywaliło mi cały płyn zez zbiorniczka więc go uzupełniłem i odpowietrzyłem układ...a co znaczy szybko...5 minut jazdy albo średnio 3km jadąc 40-60kmh...i to jest co

[ Dodano: 13 Styczeń 08, 11:11 ]

nie tak i nie woiem czy brać sie juz za pompe.

[ Dodano: 17 Styczeń 08, 16:41 ]

Panowie jedno pytanie...jak odpowierzam układ to dolny wąż od chłodnicy ma byćciepły czy gorący??? bo wymieniłem termostat i tak 60 minut sobie odpowietrzałem...i nic chłodnica jest wszędzie jkednakowo ciepła 2 węze te górne z termostatu gorące a dolny od chłodnicy zimny..tak ma byc? dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie to jest tak. Jezdze do holandii. Ostatnio raz w tygodniu, tam i z powrotem. Nie wiem dlaczego ale temperature silnika na zegarach pokazuje mi caly czas na niebieskim. czyli ze zimny. Jak stane gdzies na parkingu i postoje z 15min to wskazowka dojdzie prawie do po;owy ale jak rusze to po jakichs 50km spowrotem spada na niebieskie. A jade sobie tak srednio 140km/h. Jesli chodzi o ogrzewanie to jest marnie. Na szyby daje cieplym powietrzem ale tylko cieplym. Na nogi tak samo. to sa te suwaki pierwszy od gory i trzeci czyli na samym dole a srodkowy suwak czyli odpowiedzialny za powietrze w srodek auta i z drzwi jak przesune w prawo czyli otworze to wieje caly czas zimnym. Nie mam pojecia czemu tak jest ale wlasnie zakupilem z allegro uzywany ale ponoc dzialajacy termostat, poniewaz gosc wymienil u siebie termostat a okazalo sie ze uklad chlodniczy mial zapowietrzony. Jak zmienie termostat to napisze jakie zaszly zmiany w mojej E-34 M40 518i 91r. Dziekuje i pozdrawiam Szanownych Forumowiczow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...