dr.mic Opublikowano 23 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Siema, mam pytanie jak sprawdzic zawor powietrza dodatkowego i ktory czujnik wysyla do niego sygnal o temperaturze silnika? Odlaczylem kabel od zaworu powietrza dodatkowego na zimnym silniku i nie bylo zadnej reakcji, obroty nie spadly ani nie wzrosly. Czy to jest normalne, mozna w inny sposob sprawdzic ten zawor? Moj problem polega na utrzymaniu obortow na zimnym silniku, na benzynie mam ok. 500obr a na LPG gasnie. Po zagrzaniu jest 800obr. Musze przejechac ok 5-8km zeby obroty nie spadaly i silnik nie gasł, nie zaleznie od pory roku i temperatury otoczenia. Po rozgrzaniu silnika i zostawieniu go wylaczonego na ok.20min sytuacja powtarza sie, po odpalniu obroty sa bardzo niskie. Jak myslicie co moze byc przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Hej, na zaworze powietrza dodatkowego masz śrubkę i dziurę na fasolkę, spróbuj tam poregulować, może coś Ci się uda z tym zrobić. A czujniki dochodzą tam chyba trzy a na pewno dwa. Miałem ten sam problem i niestety we wrocku kosztowała mnie naprawa 350zł, tyle że nie miałem gazu i na benzynie mi tak kulał. Tobie jeśli kula na gazie to może coś nie tak z regulacją gazu jest. Bo jeśli chodzi na beznynie OK to w gazie szukałbym przyczyny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Hej,na zaworze powietrza dodatkowego masz śrubkę i dziurę na fasolkę, spróbuj tam poregulować, może coś Ci się uda z tym zrobić. A czujniki dochodzą tam chyba trzy a na pewno dwa. Miałem ten sam problem i niestety we wrocku kosztowała mnie naprawa 350zł, tyle że nie miałem gazu i na benzynie mi tak kulał. Tobie jeśli kula na gazie to może coś nie tak z regulacją gazu jest. Bo jeśli chodzi na beznynie OK to w gazie szukałbym przyczyny. Pozdrawiam po przeczytaniu kilku postow probowalem regulacji ta srubka i wszystko po staremu, minimalnie obroty poszly do gory ale silnik dalej gasnie. co do instalacji gazowej, zostala zalozona w styczniu 2006r. w 2007r auto bylo malo jezdzone bo bylem za granica, wiec za duzo nie smigalem na gazie. u gazownika tez bylem, pokrecil troche i nic nie pomoglo. na benzynie tez nie jest ok, bo po uruchomieniu zimnego silnika jest tylko 500obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrachaj Opublikowano 23 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 jesli po nagrzaniu silnika masz takie obroty na gazie jak na benzynie to masz zurzyta membrane w parowniku, a jesli wogole Ci nie trzyma obrotow na gazie to na parowniku masz taka mala srubke do regulacji to odkrec ja z jeden obrot zwiekszysz tym cisnienie gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 jesli po nagrzaniu silnika masz takie obroty na gazie jak na benzynie to masz zurzyta membrane w parowniku, a jesli wogole Ci nie trzyma obrotow na gazie to na parowniku masz taka mala srubke do regulacji to odkrec ja z jeden obrot zwiekszysz tym cisnienie gazu po nagrzaniu silnika obroty sa ok na lpg i benzynie, trzymaja sie rowno ok.800obr. krecilem ta srubka na parowniku, ustawilem obroty na zimnym silniku i bylo ok dopoki sie silnik nie zagrzal, po zagrzaniu byly wysokie ok 1500obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 23 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 tą regulacje robi się na gorącym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 tą regulacje robi się na gorącym silniku regulacje ins. gazowej czy zaworu powietrza? na rozgrzanym silniku obroty sa ok, raczej nie ma sensu podkrecac na wyzsze bo to sie minie z celem, na zimnym beda dobre a na rozgrzanym za wysokie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 23 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Mówię o instalacji Gazowej Ustaw obroty na 1500 jak pisałeś wyżej , przejeć trochę żeby nagrzać parownik pod parownikiem powinieneś mieć przykręcany korek odkręć go możliwe ,że poleci ci olej który wytwarza się z gazu po wystygnięciu zaczyna się wszystko kleić a po nagrzaniu wraca do normy. Możliwe że nic nie poleci bo mało jeździłeś na gazie potem wykręć śrubę do regulacji ,policz obroty ułatwi ci to puźniejszą regulacje w otwór wciśnij strzykawką Naftę lub benzynę ekstrakcyjną bez żadnych domieszek niech trochę się pomoczy dolnym korkiem wylej to co wlejesz odczekaj chwile niech odparuje i skręcaj spowrotem i na rozgrzanym silniku zrób regulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 23 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 po pierwsze nie wszystkie reduktory maja srube taka spustowa! ale to nic nie daje! jezeli masz reduktor załatwiony to nic nie pomoze bo regulacja bedzie sie zmieniała! ale jezeli ci sie piepszy tez w ukladzie paliwowym to pierw trzeba zaczac od naprawy ukł paliwa i dopiero zobaczyc co z gazem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Mówię o instalacji GazowejUstaw obroty na 1500 jak pisałeś wyżej , przejeć trochę żeby nagrzać parownik pod parownikiem powinieneś mieć przykręcany korek odkręć go możliwe ,że poleci ci olej który wytwarza się z gazu po wystygnięciu zaczyna się wszystko kleić a po nagrzaniu wraca do normy. Możliwe że nic nie poleci bo mało jeździłeś na gazie potem wykręć śrubę do regulacji ,policz obroty ułatwi ci to puźniejszą regulacje w otwór wciśnij strzykawką Naftę lub benzynę ekstrakcyjną bez żadnych domieszek niech trochę się pomoczy dolnym korkiem wylej to co wlejesz odczekaj chwile niech odparuje i skręcaj spowrotem i na rozgrzanym silniku zrób regulacje nie wiem czy dzisaj uda mi sie oblukac co i jak, ale zrobie tak jak piszesz i dam znac, chyba ze nie ma srubki spustowej w parowniku tak jak pisze Danich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrachaj Opublikowano 24 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 takie czyszczenie parownika Ci nic nie da, membrana jest juz stara i twarda, kup lepiej zestaw naprawczy i wymien sam membrane to nie jest trudne a napewno pomoze, ale jak mowisz ze obroty sa takie same na benyznie to szukaj najpierw usterki w ukladzie paliwowym jak mowi kolega danich, powienienes miec tam czujnik tem silnika ktory podaje sygnal do kompa jaka ustawic dawke paliwa na zimnym i na goracym, u mnie ten czujnik znajduje sie na termostacie kolor niebieski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 takie czyszczenie parownika Ci nic nie da, membrana jest juz stara i twarda, kup lepiej zestaw naprawczy i wymien sam membrane to nie jest trudne a napewno pomoze, ale jak mowisz ze obroty sa takie same na benyznie to szukaj najpierw usterki w ukladzie paliwowym jak mowi kolega danich, powienienes miec tam czujnik tem silnika ktory podaje sygnal do kompa jaka ustawic dawke paliwa na zimnym i na goracym, u mnie ten czujnik znajduje sie na termostacie kolor niebieski wiesz jak mozna sprawdzic ten czujnik od temperatury i zawor powietrza dodatkowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 24 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 rozłancz wtyczke od czujnika temp i zobacz co sie dzieje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrachaj Opublikowano 24 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 i znowu tak jak moj przedmowca odlacz wtyczke i pojezdzij pare dni bez podlaczonej i zobacz czy jest jakas poprawa, wyczysc tez krokowca i zobacz czy nie masz nigdzie zagietej gumy od przeplywki albo od krokowca to wszystko glownie odpowiada od obrotow silnika i na koniec zrob reset kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 i znowu tak jak moj przedmowca odlacz wtyczke i pojezdzij pare dni bez podlaczonej i zobacz czy jest jakas poprawa, wyczysc tez krokowca i zobacz czy nie masz nigdzie zagietej gumy od przeplywki albo od krokowca to wszystko glownie odpowiada od obrotow silnika i na koniec zrob reset kompa wtyczke odlaczalem na zimnym silniku i nic sie nie dzialo, ale nie jezdzilem. jutro zrobie test <bmw_1> jak sie robi reset kompa, mozna samemu to zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrachaj Opublikowano 25 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 1) odlacz aku 2) polacz klemy ze soba 3) ustaw stacyjke w pozycji 2 tak jakbys wlaczyl sam zaplon 4) czekasz ok godzine 5) podlaczasz aku jak byl i reset masz zrobiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 i znowu tak jak moj przedmowca odlacz wtyczke i pojezdzij pare dni bez podlaczonej i zobacz czy jest jakas poprawa, wyczysc tez krokowca i zobacz czy nie masz nigdzie zagietej gumy od przeplywki albo od krokowca to wszystko glownie odpowiada od obrotow silnika i na koniec zrob reset kompa dzisaj troche pojezdzilem z wypieta wtyczka od krokowca. odlaczylem ja na zimnym silniku, nic sie nie zmienilo. po zagrzaniu silnika tez nie bylo zadnych zmian. jedynie co zauwazylem (moze tylko mi sie wydaje :roll: ) to to, ze po przejechaniu krotszego odcinka drogi silnik szybciej temperature zlapal, dzieki czmu nie gasl. Moze to jest zludne, no ale odczulem lekka rzonice z wypietym krokowcem. Pojezdze jeszcze jutro zeby sie upewnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 26 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 jezeli wtyczke od kroka rozpiełes i nie ma roznicy to jest załatwiony nie reguluje na wolnych obrotach! przeczysc go! a wtyczke od czujnika temperatury tez rozłaczyłes? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 jezeli wtyczke od kroka rozpiełes i nie ma roznicy to jest załatwiony nie reguluje na wolnych obrotach! przeczysc go! a wtyczke od czujnika temperatury tez rozłaczyłes? krokowca czyscilem, czujnikow nie odlaczalem bo tam sa jakies trzy, nie wiem ktory jest od czego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 26 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 jeden jest od temp. na wskazniku, dalej od temp. silnika, a trzeci nie wiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 28 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 pojezdzilem troche z wypietym krokowcem i nie ma rewelacji. kupie krokowca, jak nie pomoze to wymienie membrany w parowniku, a jak to nie pomoze to zalamie rece :wink: dam znac jak operacja sie uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrachaj Opublikowano 28 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 miales odlaczyc czujnik od tem silnika a nie krokowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 28 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 miales odlaczyc czujnik od tem silnika a nie krokowca hmm... zapomnialem o tym. jutro jeszcze odlacze czujnik, mam nadzieje ze wlasciwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrachaj Opublikowano 28 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 niebieski to jest ten od tem silnika wiec ten odlacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.mic Opublikowano 1 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 odlaczylem czujnik i obroty spadly prawie do minimum czyli wyglada na to ze jest gicior. zalozylem drugi zawor powietrza dodatkowego i nic sie nie zmienilo jak gasl tak gasnie. no i teraz chyba zostala wymiana membran w parowniku. mysle jeszcze nad zaplonem czy moze miec wplyw na prace silnika na gazie? wydaje mi sie ze zaplon jest delikatnie przestawiony bo jak odpalam to kontrolki przygasaja i rozrusznik tak jak by nie mial sily krecic (akumulator jest ok), moze musze kable zaplonowe wymienic? swiece sa nowe. jak myslicie zaplon moze miec cos wspolnego z moim problemem, czy raczej zajac sie membranami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.