Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

MODEL E21 POTRZEBUJE KOLEJNOSC ZAKRECANIA SRUB

MOMENT DOKRECANIA NA KLUCZU DYNAMO METRYCZNYM

I ROZRZAD

WYWALILO MI USZCZELKE POPROSILEM KUMPLA ZEBY MI POMOGL TO NAPRAWIC ALE PO SCIAGNIECIU I PRUBIE ZALOZENIA STWIERDZI ZE NIWIE ZABARDZO JAK MA TO ZROBIC (TAK BYWA JAK SIE CHCE ZAOSZCZEDZIC NA HAJSIE)Z GORY DZIEKUJE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik M10 więc w 1 etapie kluczem dynamometrycznym , momentem 60Nm , ale z dużym wyczuciem NIE NA CHAMA !!!!! Kolejność : sam srodek sruba 1 dół 2 góra , 3 prawy dół , 4 lewa góra , 5 lewy dół , 6 prawa góra , 7 lewy dół , 8 prawa góra , 9 prawy dół , 10 lewa góra. W 2 etapie kluczem sztywnym w tej samej kolejności dokręcić wszystkie śruby o 33 stopnie +- 3 stopnie. Rób to wszystko z wyczuciem , mam nadzieje , że nie ukręcisz

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radził bym ci jednak kogoś ''zatrudnić'' bo jak niemiałeś z tym styczności to będzie ci ciężko poskładać :?

nigdy nie robiłem silnika w e-21.masz tam pewnie silnik [m10 pytanie_bmw ].tam jest łańcuch a nie pasek.

1.masz silnik 1.6 czyli 4 garki więc 10 śrub

7 5 1 3 9

10 4 2 6 8 patrząc na głowicę z góry każda śruba ma swój numer który oznacza kolejność dokręcania[dokręcasz tak jak napisane od 1 do 10 czyli od środka na zewnątrz]

2.z momentem dokręcania jest problem bo ja mogę mieć inne śruby[gwint] ale opiszę ci jak to wyglądało u mnie[silnik m40]:

pierszy raz dokręcasz momentem 35Nm potem jeszcze dwa razy za każdym razem po 90 stopni.przed założeniem głowicy wyczyść dobrze otwory w które wchodzą śruby,chodzi o to żeby były czyste.

2. jeśli przy rozbieraniu ustawiliście rozrząd w GMP[górne martwe położenie] i nic się nie poprzestawiało to wszystko jest ok.można głowicę zakładać jeśli nie to kręć korbowodem aż pierwszy tłok znajdzie się maksymalnie u góry[sprawdż czy od strony kierowcy na połączeniu silnik-skrzynia biegów niemasz otworu, jeśli tak to wkładając w niego śrubę 8mm i kręcąc korbowodem natrafisz na otwór w kole zamachowym w którym właśnie zablokujesz tłok w tym położeniu co wcześniej]

-na głowicy na pierwszym garku ustawiasz wałek w GMP,chodzi o to żeby zawory na pierwszym garku były całkowicie zamknięte czyli krzywki wałka rozrządu powinny być ustawione symetrycznie do góry na tym garku tak aby zawory były zamknięte.

co dalej niewiem.nigdy nie zakładałem łańcucha

P.S. ZAZNACZAM ŻE JEST tO OPIS SILNIKA M40 także radzę poczekać na kogoś obytego z M10 chyba że u ciebie jest podobnie.

jakbyś już się zdecydował i sam to poskładał to nie odpalaj od razu silnika.weż klucz załóż na wał korbowy i wykonaj kilka obrotów silnika czy nic nie blokuje,nie haczy

powodzenia <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...