smok Opublikowano 30 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Witam,przejde od razu do rzeczy. 1.Chcialem spytac czy orientuje sie ktos z was czy gdzies w okolicach Włocławka(kuj-pom) regeneruja uklad kierowniczy(maglownice),mam jakies luzy po prawej stronie,czy to wogole jest mozliwe? i jaki to moze byc koszt?Chodzi o auto 318i,m43,94r. 2.Juz kiedys o to pytalem ale nie uzyskalem jasnej odpowiedzi,moze ktos kto sie zna,lub przerabial ten temat wypowie sie jak to jest;... Otoz czeka mnie wymiana calego zawieszenia i w zwiazku z tym chcialem sie dowiedziec pare rzeczy,czy np w moim aucie 318i,m43,94r sa aluminiowe wachacze?i czy w tych wachaczach sa wymienialne elementy gumowe?czy tak jak np jest w audi a4,ze trzeba wymienic caly wachac bo inaczej sie nie da.I jak to ma sie do przedniego zawieszenia,a jak do tylniego?Co trzeba wymienic?i jakie moga byc koszty czesci?chodzi mi oczywiscie o ceny oriantacyjne,tak zebym wiedzial ile cięgów mam szykowac... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 30 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 witka masz zamiar to robić sam czy do warsztatu ? jak sam to jakieś 100% wartości części masz w kieszeni jak w warsztacie to jesteś jakieś 100% wartości części w plecy . Co do elementów gumowych to się nie orientuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 31 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 co do maglownicy moze ona jest sprawna a drazek ma luz czyli tylko wystarczy go wymienic nie potrzeba zadnych regeneracji trzeba dobrze sprawdzic! a co do zawieszenia tam sa chyba normalne wachacze na sworzniach i tuleja chyba gumowo-metalowa ktore tez sa wymienne! czyli jezeli znasz sie na mech dasz sam rade! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 31 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 co do wachaczy to już do znudzenia powtarzam www.realoem.com czyli: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=31_0242&hg=31&fg=05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Piotr dzieki za obrazek ale wybacz nie znam angielskiego,ale mam rozumiec ze wachacze sa aluminowe w moim aucie tak?i ze czesci oznaczone numerami (3),(4,5,6)oraz (19) z tego obrazka sa wymienialne?,a jak to ma sie do tylnego zawieszenia?i jakie sa orientacyjne koszty czesci calego zawieszenia?chodzi o jakas przyblizona sume,moze ktos juz remontowal swoje zawieszenie w e36? A jesli chodzi o maglownice to bylem na szarpakach i wyszlo,tzn jakis mechanik stwierdzil ze jest luz po prawej stronie i ze prawdopodobnie to da sie zregenerowac,stad moje pytanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybka318is Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Witam.Ja wymieniałem gumy więc tak ; simerblok (nie wiem czy poprawnie napisałem nazwę :oops: ) czyli gumowa tuleja ok 50zł komplet na oba wachacze. Sworzeń wachacza przedniego (krótki) ok 45zł sztuka , sworzeń długi podobna cena. I oczywiście wszystko jest wymienne,nie trzeba zmieniac całego wachacza. No i łącznik stabilizatora,można kupić już za jakieś 50zł komplet ale radze kupić coś droższego,najlepiej oryginał bo podróbki nie wytrzymują nawet 5tys/km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Ok dzieki za info, to jeszcze powiedzcie mi czy w 1000zl zmieszcze sie za czesci calego zawieszenia,zarowno przedniego jak i tylnego razem z amortyzatorami i cala reszta niezbednych czesci(bez robocizny)? A co do tej maglownicy to czy ktos sie orientuje czy i za ile to regeneruja?Najlepiej w okolicach Włocławka(kuj-pom)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 możesz się nie zmieścić zależy jakie części będziesz kupował jak najtańsze to może ale wątpię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 A moze ktos wimienic jakos w punktach co jest potrzebne i ile mniej wiecej dana czesc kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybka318is Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Poza tym co już napisałem wcześniej to najtańsze amory kupisz za jakieś 600zł komplet przód i tył BILSTEIN ,nie jest to towar z górnej półki ale ja na takich jeżdżę i na razie nie narzekam.Plus do tego odboje i osłony tj. jakieś 100zł za komplet. A więc amorki zmienisz za jakieś 700zł. (z wymianą nie ma filozofii).Sprężynki idzie już kupić za jakieś 300zł zestaw na całe auto.Proponuje jakieś średnio utwardzone no i żeby lekko autko siadło.Te amorki Bilsteina będą grały ze sportową sprężyną,bez obaw.Wrzucę Ci linki to poczytasz,na Allegro masz tego mnustwo.Pozdrawiam <bmw_1> http://moto.allegro.pl/item333214417_bmw_e_36_sportowe_sprezyny_60_40mm.html http://moto.allegro.pl/item336019940_bmw_e36_amortyzatory_gazowe_bilstein_komplet_hit.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Dzieki "Rybka"o to mi chodzilo,tyle tylko ze tak mysle ze sprezyn wymieniac nie bede,bo chyba moje sa jeszcze calkiem calkiem(tak przynajmniej mysle)no i raczej nie bede obnizal zawieszenia(te nasze drogi),chcialbym miec auto tak wysoko jak jest,i tak teraz zdarza sie zachaczyc o jakis kraweznik...Wiec bez tych sprezyn mysle ze 1000zl starczy na czesci zawieszenia do mojego auta co?i to wcale chyba nie takie najgorsze?,ani tez chyba nie najtansze? A co do tej maglownicy to wie ktos cos?bylbym bardzo wdzieczny...Pozdrawiam. [ Dodano: 2 Kwiecień 08, 11:25 ] A takie jeszcze jedno male pytanko: W tej ksiazce"Sam naprawiam samochod BMW serii 3"znalazlem cos takiego: "Wahacz poprzeczny nie jest rozbieralny,zniszczenie przegubu lub wygiecie wahacza powoduje koniecznosc wymiany calego podzespolu"wiec dlatego tak sie dopytuje czy te elementy wahacza sa wymienialne...wiec jak to jest? Wybaczcie za moje natrętstwo ale nie znam sie na tym i dlatego tak sie dopytuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenon Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 W tej książce jest napisane rzeby wszystkie naprawy przeprowadzać w serwisie B M W i wymieniać zawsze całe podzespoły a co za tym idzie cena jest durzo wyrzsza wienc serwis wiencej zarabia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 "Wahacz poprzeczny nie jest rozbieralny,zniszczenie przegubu lub wygiecie wahacza powoduje koniecznosc wymiany calego podzespolu" Spox, nie trzeba wymieniać całego wahacza... Prasa i jazda... Trochę to czasu zajmuje, ale oszczędzasz "kasuczi". Przerabiałem już ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybka318is Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Tazunio ma rację.Jedyne co potrzebujesz to prasa,nie próbuj sam nabijać sworzni :mrgreen: . A co do obniżania to masz trochę racji,ja muszę zawsze parkować 10/20cm przed krawężnikiem :lol: ,no i komfort jazdy mam na pewno gorszy niż na serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 No to jak juz to przerabialiscie to powiedzcie mi czy 1000zl starczy na te czesci(bez tych sprezyn)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Może być ciężko... Amortyzatory troszkę kosztują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybka318is Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Amortyzatory Bilstein- 600zl kpl. Odboje i osłony- 100zl kpl. Wszystkie gumy wahaczy przednich ok 230/250zl. Łacznik stabilizatora ok 50zl kpl. na przód. RAZEM ok 1000zł. Nie wiem jak wygląda regeneracja tylnego wahacza bo tego nie robiłem. Nie musisz przecież zrobić wszystkiego naraz,jak masz narazie na to tysiaka to zrób to co Ci napisałem.Z tego co kojarzę to na tyle są po dwie tuleje gumowe na wahacz więc pewnie niewielki koszt (może ok150kpl.). No chyba że zdecydujesz się na jakieś lepsze amory no to cena wzrośnie.POWODZENIA <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Dzieki panowie,o to mi chodzilo,szkoda ze nikt nie zna przyblizonych kosztow remontu tylnego zawieszenia,no ale to juz wyjdzie w praniu.Przynajmniej wiem teraz na czym stoje...No jeszcze jakby ktos wypowiedzial sie na temat tej maglownicy czy da sie ja regenerowac i jaki to koszt i czy robia to gdzies w mojej okolicy to bylbym bardzo wdzieczny.Ale i tak wielkie dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Co do maglownicy, to da się ją zregenerować. Koszty regeneracji zaczynały się od 150zł (cena z przed 2 lat) dla aut bez wspomagania... w twoim przypadku cena będzie wynosić mniej-więcej 300-500zł. Jednak z doświadczenia wiem, że regeneracja staje się czasami nowym problem. Dokładnie pamiętam, trzy krotny montaż i demontaż maglownicy do Deawoo Leganzy, reklamacje itp. Firma w której pracowałem, wysyłała je gdzieś do Wrocka. Niestety nie pamiętam gdzie... Jeśli już zdecydujesz się na regenerację, to zregenerowaną maglownicę wkładaj w warsztacie, który wystawi Ci rachunek na przeprowadzoną operację. W razie kiedy część okaże się źle zrobiona i zawieziesz ją na reklamację, firma będzie musiała oddać Ci koszt montażu i demontażu. Wiec regeneruj, montuj i chowaj głęboko rachunki... mogą się przydać. ps. ja bym kupił używaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybka318is Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Przemyśl czy nie lepiej kupić używkę http://moto.allegro.pl/search.php?string=maglownica+E+36&from_showcat=1&category=8683&country=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.