Skocz do zawartości


Ankieta 850 i


AWV
 Udostępnij

Czy jest sens kupienia 850  

22 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jest sens kupienia 850



Rekomendowane odpowiedzi

Tak mnie to auto kreci, że jestem w stanie jeździć nim tylko z przymusu (czytać rzadko :D )

W sumie to bardzo mało o nim wiem, gdyż w Polsce jak i chyba na świecie to auto nie zrobiło wielkiej kariery (samo BMW wycofało go wcześniej z produkcji niż zamierzało).

Nie mam pojęcia o wadach mechanicznych auta (jak i kosztach ewentualnych napraw), więc jeśli ktoś pomoże to będę wdzięczny.

Interesuje mnie tylko skrzynia manualna, ale jak dotąd znalazłem tylko jedno zdjęcie auta z "manualem".

Oczywiście nie pogardzę mniejszym silnikiem <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8-Mek najwiecej na swiecie jezdzi w Hong Kongu jest to ulubione autko skosnookich Twardzieli , ktorzy ulubiaja otwierane oczka :) niestety w Europie Ciesza sie najbardziej klasyczne linie. Gdybym mial wybierac w widlastych 12 to wybral bym 750 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz z konkretnym silnikiem to pytaj już mechaników w okolicy czy naprawiają V12.

Najłatwiej będzie Ci znaleść 850i lub lub 850s. Ale CSi to już marzenie <bmw>. Tak czy inaczej, przy tak rzadkim modelu części mechaniczne i eksploatacyjne mogą być trudno dostępne. Jeżeli chodzi o silnik to zależy jaki kupisz, bo wsadzali tam też takie jak 7er...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW serii 8 o oznaczeniu seryjnym E31 zostało pokazane pierwszy raz na targach samochodowych we Frankfurcie w roku 1989, z myślą jako następca sportowego modelu BMW - serii 6. Seria ósemek występowała przez długi czas tylko z silnikiem V12 o pojemności 5.0l z modelu E32 o mocy 220kW/300KM. W późniejszym okresie dodano także inne silniki np. 4.0l o mocy 286KM i oznaczeniu 840Ci. W późniejszym czasie wprowadzono silnik 4.4l o tej samej mocy i oznaczeniu, chociaż był on nowocześniejszy i posiadał wyższy moment obrotowy. Wersja na którą czekano pojawiła się w 1993 roku przygotowana przez specjalistów z dywizji M Motorsport - potężny silnik V12 o pojemności 5,6 litra rozwija moc 381 koni mechanicznych (wersja 850 CSi), co pozwala autu osiągnąć "setkę" w równe 6 sekund. Prędkość maksymalna została ustalona na poziomie 250km/h we wszystkich 12 cylindrowych modelach, jednak wersja CSi jest w stanie bez takiego zabezpieczenia osiągnąć 298 km/h. Największą niespodzianką były próby wprowadzenia modelu M8. Myślano o jego wprowadzeniu w roku 1990 roku jako alternatywa dla Porsche i Ferrari. Miał posiadać silnik o pojemności 6.0l i mocy około 550KM. Miał być również bardzo odchudzony. W Bawarii nazywano go Ferrari-killer. Jednakże ten model nigdy się nie pojawił ze względu na koszty wytwarzania, które jak wówczas BMW tłumaczyło były za duże jak na taki mały segment aut i ostatecznie wstrzymano produkcję jednak jedyny prototyp powstał lecz później został całkowicie zniszczony, była to otwarta i wzmocniona wersja silnika M-Power CSi. Krążyły pogłoski o mocy wahającej się w granicach 500-550KM. Silnik znalazł jednak miejsce pracy w super-szybkim aucie szosowym McLarenie F1 z 1993 roku. Tym razem załoga M-Motorsport wyciągnęła z motoru niebotyczne 627KM z katalizatorami. Zastosowano również 4 zawory na cylinder a nie jak oryginalnie zakładano w M8 i w modelu CSi 2 zawory na cylinder. Dzięki niemu McLaren F1 był w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 391km/h.

Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: 830 - 18 840Ci - 7803 850i - 20072 850Ci - 1218 850Csi - 1510 850s - 22800

BMW

1992-1993 3.0-32v 218KM

V8 - M60B40

1993-1996 4.0-32v 286KM

V8 - M62B44

1995-1999 4.4-32v 286KM

V12 - M70B50

1989-1992 5.0-24v 300KM

V12 - M73B54

1996-1999 5.4-24v 326KM

M-Power V12 - S70 B56

1992-1996 5.6-24v 380KM

To znalazłem na necie (encyklopedia). I chyba zainteresuję się tym najmniejszym motorem, ale posiadanie bestii V12 jest za dużą pokusą :D:D:D:D:D i marzeniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj 8-mki z silnikami M60 łatwiej o czesci i mozna trafic na wersje manual.

Jesli chodzi o mechanike to sporo elementów pasuje np z E32 / E34 :wink:

trzeba kolekcjonowac mocne wrażenia i realizowac swoje marzenia :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chyba zaryzykowal i lyknal bym taka osemeczke,jakby mnie bylo stac.

Zawsze mi sie podobaly.

Wolalbym jednak miec takie auto jako auto dodatkowe (niedzielne).

Szkoda byloby mi tym autem bujac sie codziennie do pracy albo na zakupy.

Ale to tylko ja tak uwazam.

Jezeli Ty nie potrzebujesz auta rodzinnego albo czegos w tym stylu, to mysle ze........TRZA BRAC :wink:

wkoncu jak napisal Mordulec,

trzeba kolekcjonowac mocne wrażenia i realizowac swoje marzenia

reszta sie nie liczy.

Po co sobie czegos w zyciu odmawiac. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak jedyny prototyp powstał lecz później został całkowicie zniszczony

Nie prawda-jeden stoi w M Gmbh,drugi w muzeum w Monachium. :mrgreen:

(Znajde info na ten temat to wrzuce,bo tak gdzieś czytałem a jest to raczej pewne źródło)

W późniejszym czasie wprowadzono silnik 4.4l o tej samej mocy i oznaczeniu, chociaż był on nowocześniejszy i posiadał wyższy moment obrotowy.

Żadna V8 montowana w E31 nie ma większego momentu niż V12. :P

Szukaj 8-mki z silnikami M60 łatwiej o czesci i mozna trafic na wersje manual.

Ale nie ta frajda :)

Jesli chodzi o mechanike to sporo elementów pasuje np z E32 / E34 :wink:

Z tego co mi wiadomo mało pasuje nawet z E32 więc tym bardziej E34...

E31 jest jednym z bardziej skomplikowanych aut w swojej klasie.

Co do zakupu-myśle że jeśli masz przynajmniej 35tys. na zakup i potem na utrzymanie-kupuj :) .

Na punkcie 8 mam faze jak na mało jakie auto,tylko że jest póki co nie dostępna :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec napisał/a:

Szukaj 8-mki z silnikami M60 łatwiej o czesci i mozna trafic na wersje manual.

Ale nie ta frajda

Nie bardzo rozumiem co masz na mysli ? prowadziłes kiedykolwiek M60B40 w 6 biegowym manualu ?

I dla porównania mułowate od dołu M70 w automacie ?

Mordulec napisał/a:

Jesli chodzi o mechanike to sporo elementów pasuje np z E32 / E34

Z tego co mi wiadomo mało pasuje nawet z E32 więc tym bardziej E34...

E31 jest jednym z bardziej skomplikowanych aut w swojej klasie.

Tu tez sie zgodzic nie moge , poza kilkoma elementami które są jedyne i

niepowtarzalne dla E31 to przeglądnij sobie katalogi i posprawdzaj czesci a własciwie

ich zastosowanie bardzo czesto mozna kupic elementy na ktorych jest napisane

E34 / E32 / E31 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co masz na mysli ? prowadziłes kiedykolwiek M60B40 w 6 biegowym manualu ?

I dla porównania mułowate od dołu M70 w automacie ?

Chodzi mi bardziej o dźwięk i "legende" V12.

Tu tez sie zgodzic nie moge

Dlatego napisałem "z tego co mi wiadomo". bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ja tam wypisałem było z encyklopedii z neta - możliwe że ci co to pisali nie mieli racji w 100%.

Sporo się teraz dowiedziałem od was, za co wielkie dzięki <bmw_2> bmw_beer

Co do zakupu to najchętniej kupił bym 830 - ale wyprodukowali ich "strasznie dużo" , aż 18 (o ile to jest prawdą). Ja planuje na to auto wydać max 20 koła, znalazłem aż 2 takie (same automaty) za tą kwotę.

Myślę że będę zmuszony wstrzymać się z zakupem do końca roku, a jeśli się uda to do wakacji.

I tak mi się jeszcze wydaje, że chyba będzie trzeba zakupić model z Zachodu.

[ Dodano: 31 Styczeń 09, 13:53 ]

PiterOKL, te twoje fotki są... ehhhh zajebiste :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w "Zakupie kontrolowanym" na TVN Turbo był odcinek co gość chciał kupić duże i mocne coupe do 30 tyś... i wtedy między innymi było 850, amerykańska wersja Accorda (która notabene wygrała), Maserati Ghibli i SEC... jak mnie pamięć nie myli, to gość właśnie najbardziej chciał 850, ale przestraszył się kosztów eksploatacji - więc wybrał Accorda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylko czujesz ze masz możliwości zakupu tego auta i będzie Cie w MIARĘ :D stać na utrzymanie to kupój. Tym bardziej że te auta mają już trochę lat i z biegiem czasu będzie coraz trudniej o egzemplarz w dobrym stanie.

Ale wydaję mi się że 20 tyś moze byc trochę za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...