Skocz do zawartości


Różnica 325 a 325 Vanos


Rekomendowane odpowiedzi

W mocy nie ma różnicy,przynajmniej katalogowo,bo rzekomo vanos lepiej zbiera się od dołu obrotów. Odróżnisz po pokrywie zaworów(wałka rozrządu jak kto woli)tzn.z vanosem ma taki wypustek z przodu na dodatkowe koło zębate i łańcuszek,a bez vanosa jest równa. Nie wiem jak tu wkleić fotkę,ale widac na pierwszy rzut oka,że jedne obudowy to mają,a inne nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z Vanosem faktycznie się zbieraja lepiej od dołu ale jest jeden warunek- vanos musi być sprawny a w większości(zeby nie powiedziec z każdej) bmw z tamtych lat nie działa poprawnie i na wolnych obrotach jest jeszcze gorzej jak w silniku bez vanosa bo walek ssacy lata jak smród po gaciach;>!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz tak:

-czy Ci nie klekocze jak na tym filnie(w pierwszej jego części)

- gdy będziesz jechał sprawdz na jednym biegu czy auto płynnie przyśpiesza od niskich obrotów aż do 5-6K obr. Zwróć uwage czy nie dostajesz kopa w plecy tak przy 3.5-4K obr.

-Przy nieszczelnym Vanosie występuje błąd w kompie "błąd nastawnika Vanos" ale też nie zawsze.

Sprawdż dwie pierwsze możliwości i napisz.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w sumie tak jak po naprawie tego Vanosa więc chyba jest dobrze.

Auto płynnie przyspiesza na całości obrotów ale przy 3.5-5k ma mega kopa (ale to normalne bo wtedy jest największy moment obrotowy wg producenta)

Na kompa raczej nie pojadę bo szkoda mi kasy trochę (kryzys :P )

z góry dzięki za dobre info jak to sprawdzić i pomoc <bmw_2> :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWV jeśli czujesz takiego kopa to wlasnie masz nieszczelny vanos, silnik z dobrym vanosem przyspiesza płynnie od wolnych obrotów. Producent podaje, że najwyższy moment w silniku M50TUB52 jest przy 4200obr.

Poza tym wykres momentu obrotowego(jesli to byłoby normalne)wyglądałby nieco dziwnie, miałby mega schoda :D a tym czasem producent podaje ze moment rośnie płynnie w tym silniku.

Zresztą jak dla mnie to każde bmw w pl z silnikiem m50 ma uwalony Vanos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja mam silnik M52

Moment obrotowy: 245 Nm przy 3950 obrotach

Moc silnika: 125 kW / 168 koni przy 5500 obrotach

Po modyfikacji auto ma 198KM ale nie wiem ile momentu... (modyfikacja została przeprowadzona w Niemczech i auto też pochodzi z nich, nie z PL)

Auto się na prawdę fajnie zbiera od dołu, a tego buta czuć tak od 4k - myślę że to normalne.

jest jeszcze jakiś patent jak to sprawdzić ?

ps. trochę z innej beczki znalazłem na necie że moje auto waży 1175 kg ( http://bmw.katalog-samochodow.pl/samochod/bmw-3-e36-compact-323ti/ ) , a w dowodzie mam chyba 1330 kg ? pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sory pomyłka w modelu silnika ale tam i tak nadal jest jeden vanos objawy sa takie same. Ja mam e36 z silnikiem m50 z automatem. Po naprawie Vanosa auto zupełnie inaczej jezdzi do 3000obr ma kopa. Wierz lub nie ale fabryczny vanos a wlasciwie uszczelki które tam są zaczynają przepuszczać już po przebiegu 16000km (szesnastu tysięcy, nie stu sześćdziesięciu).

Z wielką chęcią dałbym Ci sie przejechac moim autem:) tak dla porównania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no nie to że ci nie wierze tylko takie info to załamka jak dla mnie :P

ostatnio zostawiłem 700pln u mechanika i myślałem, że na trochę mam spokój.

czytałem innego posta (twojego) o tych uszczelkach i też koszt nie mały.

ja nie narzekam na przyspieszenie auta na razie więc się za to nie zabieram (tym bardziej, że zamierzam zmienić autko)

a da rade samemu rozebrać i zobaczyć czy to uszczelki siedzą (od razu pisze - nie jestem mechanikiem i nie mam super wprawy w grzebaniu przy silniku) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie czytałeś posta o zestawie do podwojnego vanosa a one są drogie nie ukrywam po pojedynczego 180 no ale mniejsza:) Z silnikiem nic złego sie nie dzieje jak się jezdzi z taką usterką więc spokojnie można jezdzić jak Tobie to nie przeszkadza. Co do samego sprawdzenia to jest za dużo roboty zeby sobie wyjąć vanos i tylkosprawdzić bo musisz zdjąć wiatrak, pokrywe zaworów no i jeśli nie robileś nigdy nic przy rozrządzie to można łatwo rozregulować jego ustawienie(auto może byc póżniej słabsze jak źle złożysz albo wogóle nie odpalić albo można nawet pokiereszować sobie zawory ssące jak się w innej pozycji złoży) :) Jak chcesz zmieniac auto to sie nie ma czym przejmować. a na co teraz jeśli można wiedzieć?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz czemu sie rozpędziłem. Kiedy kupowałem samochód zrobiłem po pl chyba ze 2k km oglądałem ze 4 samochody(nie było ich za wiele bo miałem wymagania co do wyposażenia).Każdą z silnikiem 2.5 co jechałem zbierała sie marnie(z tych które oglądałem i znajomych), tez myślałem ze to norma jest i troche już zacząłem wątpic w silniki BMW i w Ta marke bo dla mnie nie było to normalne ale wtedy nie wiedziałem ze to wina vanosa i kupiłem taka co sie najlepiej zbierała bo zależało mi na jak najbardziej sprawnym techniczne aucie.

Póżniej znalazlem strone Beisan Systems i tam poczytałem troche i zdecydowałem się ze to wymienie i jest różnica, którą czuc!!

No ja spróbowałem, a jak nie spróbujesz to nie wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...