Skocz do zawartości


Moja Bunia ma Raka :(


Rekomendowane odpowiedzi

Moje ukochane M40 316 jak sie ostatnio dowiedziałem ma raka a wszystko zaczeło sie od tego ze kolega wpadł moim bmw do rowu noi myślałem że nic sie nei stało bo zawisł tylko na krzaczkach. A jednak stało sie zaczeły klepać zawory w sumie to myślałem że do regulacji ale potem przecież zaklnołem że coś jest nie tak bo ma bunia ma hydroregulatory postanowiłem podnieść pokrywe zaworów i co ? Wałek rozrządu ma raka szklanka przetarta do wymiany czy ktoś wie ile moze kosztować nowy wałek ze szklankami ? czy lepiej kupić używany ? mam silniczek 1,6 M40 . Z tego co słyszałem moge w na tym jeździć proponowali mi dolanie specyfikatu coś w stylu STP ale nie zbyt bardzo przychylnie jestem do tego nastawiony przecież silniczek mimo przebiegu 230 tys był w idealnym stanie ja to naprawie bo ja nie moge żyć bez mojego autka pozdrawiam Funs BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !!

Jak juz gdzieś zostało napisane to że wpadł nie ma nic wspólnego z rozrządem , a klepiące zawory to juz chyba każdy uzytkownik M40 przerabiał. Niestety jesli wałek jest przetarty to krzywki - dzwigienki też , ja wlasnie skończyłem taka operacje u siebie , komplet dzwigienek kosztuje 570zl :( a o wałek lepiej nie pytać , poszukaj uzywanego wałka , mnie sie udało taki kupić bez problemu za 350zl (po 15tyś km) jak nowy :) Jak rozbierzesz i wyjmiesz hydroregulatory to oczyść je i delikatnie ściśnij (0,3-0,4mm) w imadle , troche oleju z nich wypłynie i unikniesz niespodzianki typu "zawór sie nie domyka i nie chodzi na 1 gar". Sprawdz też rurke smarującą wałek rozrządu czy jest czysta i czy otworki nie są zapchane , to również częsta dolegliwość i przyczyna wycierania się wałka

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno nowe czesci bedą kosztowały około 1500 zł wałek z hydroregulatorami ale to nei koniec bo jak miałbym wymienić hydroregulatory to musze także wyminić uszczelke pod głowicą musze pasek rozrządu nowy naciągnąć i sprawdzić koniki bo podobno przez nie może wałek nie dostawać smarowania i się wyciera rurki te zapychajai polecają co 2, 3 wymiany oleju sprawdzić te rurki:P Pozdro Funs BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze także wyminić uszczelke pod głowicą

Miales na myśli uszczelke pokrywy zaworów?? :D

Na te rurke jest sposób aby sie nie zapychala , zdejmujesz , rozbierasz ją na 3 części , potrzeba kawałek gietkiej linki , takiej jak do prędkościomerza. Szorujesz rurke w srodku tą linką , płuczesz rozpuszczalnikiem , potem wydmuchujesz kompresorem. Otworki w rurce maja srednice ok. 1 mm , bierzesz na wiertarke , rozwiercasz na 2mm i jest GIT , wiecej sie nie zapcha :wink: . Ja do tego jeszcze robilem płukanie silnika , do starego oleju lejesz taki specjalny preparat , sprzedają go w ASO BMW nigdzie indziej nie dostaniesz (kosztuje 350zl :shock: ) i silnik z tym musi chodzic 4-6 h na wolnych obrotach. Gasisz , wymieniasz olej ,filtr i w silniku juz nie ma ANI GRAMA nagaru i rurka nie ma sie czym zatkać :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przecież żeby wymienić hydroregulatory inaczej szklanki musze podnieść głowice postanowiłem że udam się z tym do Heinricha niech zrobi mi sportowy wałek i dokupie szklanki sportowe i będzie się całkiem dobrze kręcić poskładam do kupy i na droge :)Pozdro FunS BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie licze na to żeby szklanki poprawiły zaworów ale do takiego wałka potrzebne są takie szklanki bo ten wałek jest twardszy i to musi grać ale nie wiem co dalej z tym bo mam do kupienia BMW E-34 520 24 V do poprawek i nie wiem czy sie skusze ... na nią :)a co do chipa nie mam znajomego żadnego takiego ale jakbym miał co kolwiek ingerować w silnik to bym zrobił już tuning do 150 koni od dolotu (filtr stożkowy ale i zrobić nowy dolot powietrza mozna pociąć morde czyli błotnik i tam ustanowić nowe miejsce tylko tak żeby nie dostawało się zimne powietrze mozna także zrobić to na masce kolejny wlot żeby było lepsze chłodzenie) po wylot...:) zmodyfikował bym silnik zaczynając od głowicy usunąc nadlewy wypolerować kanały wałek rozrządu sportowy ze szklankami zawory też można zmodyfikować żeby był krótszy czas wietrzenia cylindrów i zmienić odpowiednio faze rozrządu możesz wstawić blok od silnika 1,8 bo silniki są te same a róznią sie tylko średnicą cylindra bo jak wiesz w bmw komora spalania jest w cylindrze a nie w głowicy wieć planowanie jej nic nie da mozesz ją liznąć lekko żeby nie była krzywa dalej w misce olejowej zrobić żeberka koło pompy olejowej tak to ta okragła co jest na środku żeby jak najwiecej oleju zostawało w obrębie pompy olejowej żeby na zakrętach olej nie odpływał i żeby było cały czas smarowanie co do wylotu jak masz sonde lambda i katalizator to możesz katalizator ustawić jak najblizej silinka zaraz za sondą lambda żeby gorące powietrze dostawało sie do katalizatora będzie szybciej odprowadzać spaliny i możesz zmodyfikowac kąty dostawania sie spalin do katalizatora żeby były one łagodniejsze i żeby był mniejszy kąt dostawania sie spalin a potem dopiero możesz jej chipa wsadzić i masz szatana drogowego nie powinna palic więcej tym bardziej powinna palić tyle co 1,8 a moze i nawet tyle co 1,6 po tej modyfikacji głowicy masz pewność że nagar sie nie bedzie osadzał wszystko bedzie pieknie i będziesz miał potężnego buta ...Więcej grzechów nie pamiętam ....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...