Skocz do zawartości


Co nowego we Wrocku .....


Kosa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej może ktoś nie miał okazji widzieć jakie są plany przebudowy Wrocławia więc przedstawie tu pare fotek.

1. Plac Grunwaldzki

Największe i najbardziej skomplikowane skrzyżowanie w przyszłości będzie rondem o

kształcie elipsy.

Inwestycja będzie kosztować 86 mln zł. Głównym wykonawcą jest spółka Budimex-Dromex.

Na środku ronda zaprojektowano zadaszony przystanek wspólny dla tramwajów i autobusów,

a pod nim przejście podziemne z windami dla niepełnosprawnych, prowadzące wprost do pasażu handlowego.

Przy okazji miasto modernizuje okoliczne jezdnie: po pierwsze od środka placu do ul. Norwida

(droga na linii plac - most Szczytnicki) oraz w przeciwnym kierunku - od środka placu do wybrzeża Wyspiańskiego

(tutaj autobusy będą mogły jeździć po torowisku tramwajowym, tak jak jest z drugiej strony),

po drugie odcinki ulic Skłodowskiej-Curie od "Grunwaldu" aż do Norwida, także część ul. Szczytnickiej

od placu Grunwaldzkiego do ul. Polaka oraz fragment ul. Piastowskiej - od placu do ul. Grunwaldzkiej.

Rondo ma być gotowe do końca 2006 roku, całość do sierpnia 2007.

Link do kamerki on-line na budowe

placgrujnwaldzkirondo31lf.jpg

wizualkagrunwaldzki22tg.jpg

wizualkagrunwaldzki35ai.jpg

2. centrum handlowo-biurowo-rozrywkowego Arkady Wrocławskie

Za półtora roku centrum z 13-piętrowym biurowcem, 130 sklepami i dziesięciosalowym multipleksem będzie gotowe.

Budowa ma kosztować ok. 100 milionów euro. Inwestorem jest należąca do Leszka Czarneckiego spółka LC Corp.

front0353gn.jpg

naroznik0052ts.jpg

naroznik0555pj.jpg

3. Wrocławski AQUAPARK

Budowa ma kosztować od 23 do 25 mln euro. By inwestycja zwróciła się w tempie zakładanym przez miasto,

rocznie park wodny powinno odwiedzać około miliona gości. - Dlatego co dwa lata w aquaparku będzie pojawiać się nowa,

wyjątkowa atrakcja - zapowiada Rafał Dutkiewicz.

Pierwsza to jedyna w Europie zjeżdżalnia ze skocznią. Skąd pomysł? - Polacy kochają Małysza - śmieje się Rafał Dutkiewicz.

- Gdy będziemy otwierać aquapark, pierwszy zjazd wykonam razem z prezydentem - zapewnia Volker Kurz.

W sumie będzie w nim sześć zjeżdżalni - najdłuższa o długości 185 m. Największą atrakcją może być jednak rodzinna - dla sześciu osób.

Aquapark przyjmie 10 tys. gości dziennie i będzie czynny cały tydzień od godz. 8 rano aż do godz. 22. - A jak będzie trzeba, to i dłużej - podkreśla Dutkiewicz.

Dwugodzinny pobyt w aquaparku ma kosztować ok. 15 zł. Za korzystanie z poszczególnych stref będziemy płacić osobno.

Każdy gość będzie miał opaskę z elektronicznym chipem. Dzięki temu zapłacimy tylko za rzeczywisty czas korzystania z każdej z atrakcji.

Kiedy poszalejemy w aquaparku? - Otworzymy go na pewno jesienią przyszłego roku. Bardzo zależy nam na tym,

by stało się to już we wrześniu - zapowiada Rafał Dutkiewicz.

Atrakcje wrocławskiego aquaparku:

- basen sportowy (25 m, osiem torów)

- strefa rekreacyjna: basen z falą, leniwa rzeka, basen z tunelem wodnym i wodospadem,

basen solankowy z potokiem, mgła wodna, masaż parowy, zjeżdżalnie, brodzik, basen pływacki (25 m)

- strefa fitness: siłownia, aerobic, spinning, strefa cardio

- saunarium: ogród zewnętrzny z sauną, sauna fińska, softsauna, pomieszczenia z parą,

kąpiel w potoku, basen z zimną wodą do nurkowania, basen do terapii Thalasso, basen Kneipp, basen do ramion, strefa relaksu

- strefa wellness: ciepłe kąpiele, Rhassoul (muł leczniczy), orientalna kąpiel parowa,

masaż mydlany, okłady z glinki, pomieszczenie pustynne z gorącym piaskiem, masaże, strefy leżenia i relaksu

makieta2035az.jpg

makieta2067co.jpg

makieta2085oj.jpg

4.Mosat Gigant na odrze.

most2nh.jpg

Najnowszy wrocławski most przez Odrę zawiśnie na najwyższym w Polsce betonowym

filarze, tzw. pylonie. Będzie on miał 126 metrów wysokości, o 36 więcej od Poltegoru

Olbrzymi most będzie częścią Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Połączy brzegi Odry

nad śluzą Rędzin. Wewnątrz gigantycznego pylonu konstruktorzy chcą zainstalować windę.

Będzie to możliwe, bo grubość jego słupów w najwęższym miejscu to cztery na cztery metry. Po obu stronach pylonu zawisną betonowe przęsła, każde po 256 m długości. Most

wraz z estakadami ma mieć 1742 m. Przejeżdżający po nim kierowcy będą patrzeć na

lustro wody z wysokości 20 metrów.

Autor projektu mostu, prof. Jan Biliszczuk, tłumaczy, że o rodzaju konstrukcji i wysokości mostu zdecydował fakt, że będzie on wisiał nad śluzą: - Nie może jej przeszkadzać. W

razie potrzeby pod mostem muszą operować dźwigi. Musi być też tylko jeden pylon, bo

dwa trudno tam zmieścić.

Projekt budowlany AOW ma być gotowy do końca roku. Wrocławski oddział Generalnej

Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczy na niego część z 290 mln zł, które

wywalczyli w budżecie państwa dolnośląscy parlamentarzyści. Przetarg na jego wykonanie

wygrało konsorcjum czterech firm - warszawska spółka Profil, Mosty Katowice i dwa wrocławskie biura - BBKS-Projekt i Mosty Wrocław.

AOW, choć ma tylko 35,5 km, jest wyzwaniem dla inżynierów. Więcej niż piąta część tego

odcinka przypada na mosty, estakady i wiadukty - w sumie jest ich 41. Wrocławscy

konstruktorzy pracują m.in. nad największym mostem i estakadą nad ulicami Szczecińską, Kosmonautów oraz linią tramwajową i kolejową (ma mieć 770 m). Druga wielka estakada,

projektowana przez katowickich inżynierów ma mieć 1610 m długości. Będziemy nią

jeździć nad polami irygacyjnymi, linią kolejową Wrocław-Poznań i ul. Pełczyńską.

Początek i czas trwania budowy zależą od pieniędzy. Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad liczy, że potrzebne 1,5 mld zł zdobędzie ze środków

unijnych. Jeśli to się uda, to w przyszłym roku można by rozstrzygnąć przetarg i rozpocząć

prace, które mają być prowadzone do 2008 roku.

.5 Obwodnica autostradowa i śródmiejska wrocławia.

wstudium2006rys7mala6dx.jpg

W ramach inwestycji ulica Żmigrodzka zostanie przebudowana na odcinku o długości 1,92 km,

pomiędzy ulicami Bałtycką i Paprotną. W pierwszej fazie wybudowana zostanie nowa

jezdnia ulicy Żmigrodzkiej, na zachód od obecnie istniejącej. Po zakończeniu tego etapu

ruch kołowy zostanie skierowany na nową jezdnię i rozpocznie się remont istniejącej

jezdni. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie będzie konieczności zamykania ulicy i blokowania uchu.

Przebudowane zostaną również skrzyżowania istniejącej jezdni Żmigrodzkiej z

przecinającymi ją ulicami oraz przejazdy kolejowe. Powstaną również nowe zatoki

autobusowe.

Zbudowana zostanie ścieżka rowerowa, która będzie przedłużeniem istniejącego odcinka

wzdłuż ulicy Bałtyckiej. Ścieżka będzie oddzielona od nowej jezdni i chodnika pasami

zieleni, a od przystanków autobusowych specjalnym ogrodzeniem. W rejonie przejazdów z

sygnalizacją świetlną powstaną bariery, które ułatwią cyklistom oczekiwanie na zielone światło.

Przebudowa ulicy Żmigrodzkiej jest dofinansowywana z unijnego Sektorowego Programu

Operacyjnego – Transport. Wykonawcą prac jest konsorcjum złożone z 4 firm:

Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, Bickhardt Bau Polska, Bickhardt Bau i

NCC Industri Polska z ofertą o wartości 32,3 mln zł. Prace potrwają 16 miesięcy – zakończą się w pierwszym kwartale 2007 roku.

fot021cr.jpg

fot062av.jpg

fot229ho.jpg

6. Grunwaldzki Center

Grunwaldzki Center stanie na rogu ul. Skłodowskiej-Curie, będzie miał 13 pięter i 55

metrów wysokości. Przewyższy nawet pobliskie sedesowce. Koszt jego budowy szwedzki

koncern Skanska oszacowała na 50 mln euro

To będzie największy biurowiec we Wrocławiu - w sumie znajdzie się tu ok. 30 tys. mkw.

powierzchni użytkowej. Szwedzi kupili tę działkę od miasta w październiku i teraz ruszają z

budową - biurowiec zajmie prawie osiem tysięcy mkw. parceli na tyłach ul. Norwida, wzdłuż osi Grunwaldzkiej.

Obiekt będzie składał się z trzech niezależnych części. Konkurent pod względem powierzchni - biurowiec Bema Plaza, który przy pl. Bema postawi belgijski deweloper Ghelamco, będzie większy (35 tys. mkw.), ale część powierzchni zajmą sklepy, restauracje

i apartamenty. Z tego powodu powierzchnia biurowa zmniejszy się o 10 tys. mkw.

- W zielonym wewnętrznym dziedzińcu będą m.in. ogródki restauracyjne i wjazd do

parkingu podziemnego - zapowiada Jerzy Kamiński, project developer w Skanska Property

Poland.

Autorem koncepcji biurowca jest Roman Woźniak, polski architekt od lat mieszkający w

Sztokholmie. Współpracują z nim Andrzej Hubka i Marek Kołłataj. - To mocna i konkretna

architektura. Wyeksponowane poziome linie udanie nawiązują do wrocławskiego

modernizmu. A wysoka część to idealne dopełnienie zabudowy placu - mówi Piotr

Fokczyński, dyrektor wydziału architektury i budownictwa urzędu miejskiego.

Kiedy rozpoczną się prace? - Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, we wrześniu ruszy

budowa niskiej części i potrwa ok. 12 miesięcy. Po jej zakończeniu w półtora roku

wybudujemy najwyższą część biurowca - zapowiada Kamiński.

grunwaldzki7ih.jpg

grunwaldzki19bn.jpg

grunwaldzki24qe.jpg

grunwaldzki30dg.jpg

jak cos bede mial dodam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...