Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Sterowanie klimatyzacją i komputer OBC


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zaczęły dziać się dziwne rzeczy z panelem klimatyzacji manualnej u mnie. Wcześniej przy włączaniu klimy czy nawiewu słychać było takie pstrykanie dwukrotne. Jakby jakiś elektromagnes się załaczał. Teraz wszystko umilkło a ja nie mogę włączyć ani klimy ani obiegu zamkniętego ani ogrzewania tylnej szyby. Żadne z tych światełek się nie świeci po włączeniu gusików. Jednak po dłuższym czasie jazdy zapalają się te kontrolki same (wszystkie na raz). O co chodzi? Zaznaczę, że sam nawiew działa dobrze (pokrętło na szyby, nogi i twarz też dobrze). Równocześnie padł mi komputer pokładowy OBC (temp. i godzina). Wyłączył się całkiem i nie pokazuje nic.

Sprawdziłem za komputerkiem czy jest dobrze podłączony i wydaje się wszystko OK. Podejrzewam, że sterowanie klimą jest jakoś związane z tym, że OBC też padło. Jakieś pomysły? Czy ktoś miał kiedyś podobne problemy z elektryką? Chyba jednak wizyta u elektryka nie unikniona?

Pozdrawiam

Dzisiaj wyciągnąłem OBC i zobaczyłem z ty6łu, że jedna żaróweczka sie obłamała (tzn. jej obudowa) i latała luźno. Czyli chyba jeśli nie ma dwóch żarówek to komputer nie wyświetla w ogóle informacji?

Postaram się ją szybko zmienić i dam znać czy coś pomogło.

Ale co z tą klimatyzacją? Jakies pomysły? Jak ten panel w ogóle wyciągnąć? :cry:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pada wlasnie panel, nie wiem czy sniedzieje czy cos innego.... ale w wiekszosci z tego co czytam objawy sa tak jak w mojej bylej E36. Dopoki bylo to pierwsze auto, ciagle jezdzone a jezdzone duzo, malz zrobil 160 tysiecy.... to wszystko dzialalo bez problemu.

Pozniej przejelam auto w spadku i po pewnym czasie gdzies po roku zaczely sie problemy z klima ale nie z calym urzadzeniem klimy tylko wlasnie z panelem sterowniczym.

Jak auto postalo dluzej, bo nieraz i po dwa tygodnie go nie ruszalam... to klima przestala sie zalaczac. Na poczatku bylo to pare minut i zaskakiwala sama, pozniej coraz dluzej... i chociaz zawsze zaskoczyla to bylo to denerwujace i dalam zeby wymienili panel. Wszystko zaczelo dzialac jak powinno.

Chyba wlasnie dlatego zalecaja zeby klima dzialala zawsze, ciagle, nie zaleznie czy zima czy lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, co do nazewnictwa to wiem tylko że jest AC manual i automatic ale nazywam je zwyczajowo :wink:

A wie ktoś może jak ściągnąć panel manualnej klimy? Wyciągnąłem elegancko komputer OBC ale panel AC ani rusz. Jakby by przykręcony albo coś...czytałem, że przy klimie automatycznej powinien wysunąć się bez problemów - a jak jest z manualem?

Help.

Żaróweczka w OBC wymieniona - nic nie pomogło. Muszę jednak udać się do elektryka by sprawdził czy w przewodzie zasilającym jest w ogóle prąd. Co do panelu to już go sobie rozebrałem (pod pokrętłami są śrubki) ale panel z tyłu wygląda w porządku na moje oko (nie mogłem pooglądać dokładnie układu scalonego bo całkiem też urządzenia wyciągnąć nie mogłem - nie przechodzi przez otwór w półce) :roll:

Nic już chyba nie zdziałam - do elektryka :cry:

Wysłany: 31 Maj 06, 11:17

No i sprawa rozwiązana - z jakichś przyczyn strzelił bezpiecznik (nie spalił się tylko "stracił styki" :wink: dlatego panel włączał się i wyłączał). Dla zainteresowanych był to bezpiecznik nr 31 - odpowiedzialny za klimę i board komputer.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj,

jesli masz taki 7-przyciskowy OBC to wciśnij i przytrzymaj dłużej datę (guzik "HEU/DAT"), po chwili zegarek zacznie mrugać (tz. kreseczka między cyframi). Następne dwoma ostatnimi przyciskami po prawej zmieniasz wartości daty i godziny.

Odłączenie akumulatora lub odpięcie kostki z tyłu komputera daje taki sam efekt, czyli wykasowanie danych i możliwość ponownych ustawień.

Pozdrawiam

Wysłany: 5 Czerwiec 06, 19:07

Żeby było śmieszniej dzisiaj znowu panel klimy i OBC przestały mi działać :roll: Pytanie - co może powodować wywalanie bezpiecznika odpowiedzialnego za te dwie rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wsadziłem bezpiecznik 5A taki jaki powinien być i po 15 km też siadł. Spróbuję założyć 15A i jednocześnie wyciągnę żarówki z OBC (bo kupiłem jakieś podejrzane niby mocniejsze a ledwo świecą - może to one wykańczają bezpiecznik?).

No i wyciągnąłem żaróweczki z OBC, włożyłem bezpiecznik 15A ... od razu poleciała iskra przy biegunach i bezpiecznik się zjarał...jutro do elektryka :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK, sprawa wyjaśniona, okazało się, że sprzęgło kompresora działa. Przyczyną denerwującego wywalania bezpiecznika było zwarcie kabli w bagażniku (przecięta izolacja od kabla tylnej lampy). Przewód musiał odpowiadać za alarm idący do tylnego kierunkowskazu (trzyma to też bezpiecznik nr 31). Poza zaizolowaniu problem jak ręką odjął :wink: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...