Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Orientuje sie ktos czy do E32 był jeden rodzaj amorków ?


Gość Mordulec

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie chce wymienic amory z przodu ale kurde lekkiego zonka zaliczam

bo nie chce sie władowac na mine z zakupem , mianowicie podstawowe pytanie

czy do E32 były takie same amorki niezależnie czy to M30 / M60 ?

Konkretnie chodzi mi o amory przednie znalazłem dwa numery Sachsa i po opisie

nic z tego nie wynika oba niby pasują do E32 tylko po cholere sa pod dwoma róznymi

numerami , nic z tego nie rozumiem :?

-------------------------------------------------------------------

Amortyzator

SACHS

Kod 312 388

Amortyzator

Super Touring

Ograniczenia

Typ amortyzatora: wkładanie ro zpórki zawieszenia

System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka

Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu

Parametr: FEE36/25X129A

Strona zabudowy: oś przednia

Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym

Czas montażu (w godz.): 0,80

----------------------------------------------

Amortyzator

SACHS

Kod 110 990

Amortyzator

Super Touring

Ograniczenia

Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu

Typ amortyzatora: wkładanie rozpórki zawieszenia

System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka

Parametr: FEE36/25X129A

Strona zabudowy: oś przednia

Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym

Czas montażu (w godz.): 0,80

Jesli ktos wymieniał amorki w E32 to czy moze potwierdzic / zaprzeczyc czy to są

takie same amory niezależnie od rodzaju silnika ?

Z góry dzieki za pomoc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem,że do e32 szły tylko z długim trzpieniem(około 70mm)-tzn że nakrętka amora była widoczna nad poduszką a osłona zasłaniała całą poduszkę.(nie wiem jak ze średnica gwintu)

Bo do e34 szły dwa rodzaje

-z długim trzpieniem70mm jak do e32

-z krótkim trzpieniem 40 lub 50mm(śruba schowana w poduszce a osłona to kapsel zaslaniający tylko śrubę).

Amory muszą byc dobrane tak by grały z poduszką i najlepiej chyba sprawdzić jak to wygląda na aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ale na przyklad Monroe rozdziela amory na 3 roczniki

-MG306 Amortyzatory Monroe przód BMW seria 7 E32 1986-1988

-MG309 Amortyzatory Monroe przód BMW seria 7 E32 1988-1990

-MG313 Amortyzatory Monroe przód BMW seria 7 E32 1990-1994

Ja u siebie zamontowalem od 525 tds i roznicy nie czuje zadnej .Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko ja wymieniałem u siebie amory z przodu i rzeczywiście są 2 różne modele...

W E32 występuje jeden typ siedlisk:

1. Obrotnica (wyróżnia się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko) , gdzie wystepowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)

W E34 a raczej w E32 może się zdarzyć siedlisko obrotnica starego typu lub co ja podejrzewam z przeznaczeniem do dużego motoru jak M70 , w którym występował amortyzator:

- długi trzpień dł. około 76 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

TRZPIEŃ to ten odcinek amortyzatora, który mieści się w siedlisku.

Ze względu na wielu producentów amortyzatorów,długości trzpieni podałem w pewnym zakresie.

(pożyczone z innego forum)

na podstawie tego tekstu zobaczyłem co mam pod maską po czym udałem się do autozatoki i tam gość dobrał mi dobre amory. Powiedział ze gdyby coś było nie tak to mam wrócić i wymieni mi na odpowiednie.. Na szczęście dał mi dobre i jest git pozdro :party:

[ Dodano: 15 Listopad 09, 02:15 ]

Aha i jeszcze jedno.. ja kupiłem amorki firmy BILSTEIN bo takie mi wszyscy polecali i nie narzekam :) happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E32 występuje jeden typ siedlisk:

1. Obrotnica (wyróżnia się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko) , gdzie wystepowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)

No to musze ten dekielek zdjac z kielicha i zobaczyc , moze faktycznie po nakretce

sie dojdzie co tam siedzi :wink:

Aha sprawdzałem tez po katalogach Kayaba i oni z koleji do E32 mają tylko jeden

rodzaj amorków , podejrzewam ze sytuacja z Sachsem moze byc taka jak napisał

Importer ze te dwa numery chodziły razem jeden starszy drugi nowszy :wink:

Aha i jeszcze jedno.. ja kupiłem amorki firmy BILSTEIN bo takie mi wszyscy polecali i nie narzekam

Z tego co gadałem z gosciem ze sklepu to mowil ze Bilstein i Sachs sa porównywalnej

jakosci wiec to akurat bez roznicy , swoja drogą moja Beemka niedługo bedzie

się nazywała "BMW Sachs E32" prawie wszystkie czesci ktore w niej wymieniłem to

Sachsy :lol:

Ogolnie lekka masakra z tymi czesciami bo co chwile cos , niby po Vin'ie wszystko

sie sprawdzi a okazuje sie ze gówno prawda , Vin Vinem a część i tak moze byc

produkowana w 3 rodzajach :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5,0 miały nivo no chyba że ktoś przerabiał na zwykłe.

Nie słyszałem żeby nivo było na przodzie- ale może wiedzy nie mam tak wielkiej :x

Wiedze masz dobrą:) To ja pomyślałem(nie wiedzieć czemu) o tylnej osi) i stąd ta pomyłka:)

[ Dodano: 16 Listopad 09, 14:46 ]

Dread dał fajna instrukcję wiec najlepiej na aucie to luknąć.

Jak masz osłone na całym siedlisku to juz można by podejzewać że masz amory z tym długim trzpieniem(jeszcze tylko wielkość gwintu i nakrętki trzeba by sprawdzić)

Dobrze,że Sachs bo Kayaba to jednak gorsza firma-przez chwile miałem na tyle kayabe-nowa była gorsza od używanego wcześniej bilsteina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu najlatwiej to sprawdzic http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(5thijoqgkqr5yu45b0mtttva))/Artykul.aspx

Trzeba tylko zaznaczyc "producent artykulu" i wpisac nr producenta, np Sachs. Mozna tez latwo znalezc zamienniki orginalow, trzeba zaznaczyc "nr OE", usunac zaznaczenie z pozostalych kwadratow i wpisac nr orginalu,np z realoem i "enter". Nigdy nic nie kupilem w Fota, ale chwala im za ta strone :D

[ Dodano: 17 Listopad 09, 22:24 ]

ja kupiłem amorki firmy BILSTEIN bo takie mi wszyscy polecali i nie narzekam

Ile dales za bilsteina? Ja tez zalozylem bilsteina, a chyba w e32 sa takie same jak w e34. Zaplacilem za komplet na przod z odbojnikami i lozyskami 700 zł.

[ Dodano: 17 Listopad 09, 22:29 ]

swoja drogą moja Beemka niedługo bedzie

się nazywała "BMW Sachs E32"

To ja swoja nazwe "BMW Lemforder E34" :D bo wszystkie tuleje mam Lemfordera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dales za bilsteina? Ja tez zalozylem bilsteina, a chyba w e32 sa takie same jak w e34. Zaplacilem za komplet na przod z odbojnikami i lozyskami 700 zł.

A ja dałem jakoś coś koło 1000zł.. ponieważ tam gdzie miałem kupić nie mogli mi ich sprowadzić i byłem zmuszony kupić w autozatoce i mnie troszkę skasowali... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Mordulec

Dobra amorki zamówione , beda na poniedziałek , faktycznie jest róznica w nakretkach

i mam te na klucz "19" :wink:

A tak na marginesie byłem dzisiaj na przeglądzie i najlepsze jest to ze z lewej strony

amorek juz jest mniej niż zero bo wylał sie kompletnie a na tescie amorków miałem

o dziwo LEWA 63% i PRAWA 65% - ogólnie smiech na sali te testy bo z

rzeczywistoscia chyba za wiele nie maja wspolnego albo trzeba je jakos inaczej

odczytywac :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dokladnie tak kiedys jeden stary mechanior tak wlasnie mi powiedzial ze beema ma amory lub nie niema posredniego zurzycia " latasz bracie az wyciekna" hihi

Heh cos w tym jest , bo gadałem pozniej ze znajomym na przeglądzie to pooglądał ją

od dołu i mowi ze te wyniki to najczesciej jest to co amortyzuje jeszcze spreżyna

mowił ze z racji duzej masy E32 cos tam na tym tescie zawsze pokaże stąd moze własnie

te 65% :wink:

Heh moje boje z amorami ciąg dalszy ...

Jak to zwykle bywa (powoli sie juz do tego przyzwyczajam) VINNE numery ni jak sie

maja do tego co spotykamy po rozmontowaniu i tak tez zdarzyło sie w tym przypadku ...

Zakupiłem amorki do E32 rocznik numer vin i inne bajery wszystko sie zgadzalo

nawet nakretki były identyczne po zdjeciu kapselków z kielichów ... dopiero po tygodniu

od zakupu udało mi sie zawinac na podnosnik i rozkrecic macphersony i jakiez było

nasze zdziwienie jak okazało sie ze amorki nie dosc ze maja ciensze to i krotsze trzpienie

No i cóż (jest piątek koło południa) telefon do Kaspriego (ktoremu SERDECZNIE

DZIEKUJE ) jak zwykle za transporcik i pomoc w awaryjnej sprawie uklon_bmw bmw_beer :drunk:

... i pojechalismy na poszukiwania amorków (bo auto rozkrecone wisi na podnosniku)

objechalismy chyba ze 4 hurtownie najpierw w poszukiwaniu poduszki pod te amory

ktore juz mielismy , ale jakie było nasze zdziwienie bo w kazdej z firm na pytanie

o wymiary otworu w łożysku poduszki kazdy odpowiadał ze moze nam to na nastepny

dzien zamowic ale niestety o wymiarach to mozemy sie przekonac przy odbiorze

troche to bezsensowe mi sie wydało czekac na czesc ktora nie wiadomo czy bedzie

pasowała ...

No i postanowilismy podejsc do sprawy troche z innej strony a mianowicie zaczelismy

szukac amorów do tych poduszek ktore były zamontowane na aucie ... znalezlismy

w germazie amorki o interesujacej nas srednicy ale ze nie mielismy amorka na wzór

(bo pojechalismy przeciez szukac poduszek na srednice o12) to na wzielismy amorki

o srednicy fi12 ale cóz przyjechalismy na warsztat , przymierzamy do starego amorka

a on niestety ma dłuzszy trzpien , no i cóz było robic znowu lans na miasto czarną

siódemką ale tym razem juz ze zdemontowanym amorkiem ...

Zajechalismy , przymierzylismy no i pasuje ... zajezdzamy na miejsce bierzemy sie

za wymiane i .... <q...wa> ... pierwszy amor idealnie zamontowany , bierzemy sie za

drugi i jakiez jest nasze zdziwienie bo po wyjeciu z pudełka amor jakis inny :lol:

No i znowu lansik na miasto , zajezdzamy na miejsce a tam po dłuzszym poszukiwaniu

nie maja drugiego amora .......... :lol: :lol: :lol: :lol: normalnie miodzio auto na

podnosniku , jedna strona wymieniona druga rozebrana i brak amorka ... dopiero

w poniedziałek odebrałem drugi i co najciekawsze to ten amor ktory pasował do mnie

wg faktury to amorek z uwaga E28 , dlatego w tej chwili naprawde nic mnie nie zdziwi

a zamawianie czesci po numerze VIN kompletnie nie ma sensu , albo poprostu

w hurtowaniach maja taki bajzel w oznaczeniach albo poprostu w fabryce montowali

co mieli pod reką bo tak naprawde te amory niczym miedzy sobą sie nie rozniły jedynie

długoscia trzpienia i srednicą zamiast 12 było 14 ... Generalnie :arrow: PARANOJA

Jeszcze raz WIELKIE DZIEKI dla Kaspriego za Helpa :drunk: bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co przygod w ten dzien to juz nasze,fakt kilka rundek Jagodno-Wroclaw ,Wroclaw-Jagodno.Przeboje z amorkami , opcja latarnia , Piatkowy dzien zagospodarowalismy w pelni bmw_beer

Kiedys jak opowiemy przy wspolnym % bmw_beer % dokladnie co sie dzialo to padniecie :mrgreen:

Chyba wlasnie za to tak uwielbiamy te auta <bmw_3>

Czy w jezdzie czy w naprawie adrenalina musi byc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...