olejus Opublikowano 19 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Tylny most: Castrol SAF-XO 75w/90 - polecam !! Karta charakterystyki produktu: http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_poland/STAGING/local_assets/downloads/k/karty_charakterystyki/castrol_sag_x0_75w_90_char.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Tylny most tak jak pisał olejus, możesz nawet zrobić sobie wymianę na polaka, niedaleko H4 bo często tam widze Twoją becię, do 17stej mają czynne litr tego oleju do mostu 30-32 zł, ja zmieniam w sobotę Do skrzyni zalewam ATF 220, ale mogłem się pomylić w oznaczeniu. Polecony przez JESZCZE UżYTKOWNIKA FORUM także zobaczymy jak się spisze. U niego cicho pracuje i skrzynia i most u mnie tak średnio. Co do wymiany siemeringów to dopóki się moczy nie mam najmniejszego zamiaru tego wymieniać,chyba że będzie się lało na ziemię. Do tej pory z moich doświadczeń z wymianą simeringów na wałku rozrządu w Pugolocie wynika że nieopłąca się tego robić bo jak mechanik dobrze nie przeszlifuje wału, a później nie dobierze odpowiedniego simeringu to dalej będzie leciało i tylko kasa w błoto. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 19 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 ja sie tam na olejachnie znam ale myslalem ze ATF to tylko do automatów (Automatic Transmission Fluid) ? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejus Opublikowano 19 Maja 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Jeszcze wrócę do mojego postu. Oczywiście informacyjnie podałem olej CASTROL ,który uważam że jest w tym przypadku rewelacyjny do mostu BMW, ale jeżeli nie lubisz Castrol to powinna być do klasa jakości: API GL-5. Co do skrzyni biegów to tak : pomarańczowa tabliczka koło korka wlewu oleju - TQ DEXRON III Płyn sprzęgłowy : DOT 4 Płyn do chłodnic: Specyfikacje : VW TL 774 C MTU (MTL 5048) MAN 324 typ NF BMW np.Castrol Antifreeze NF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Z tym Dexronem to podobno do wszystkich bawarek pasuje tylko do mojej nie Masz rację Kosa, ATF jest do automatów, trochę rzadszy, ale podobno bardzo dobrze się spisuje więc i ja go zaleję i zobaczymy jak będzie chodził, bo teraz coś tak jakby coś mi huczało czy cuś, ale oleju może być w skrzyni mało a i w moście niewiadomo co. Jutro wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 19 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Do mostu to ktos kiedy w polonezie trocin wrzucil nie huczalo juz pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Do mostu to ktos kiedy w polonezie trocin wrzucil nie huczalo juz pozdro hahahaha To może przed sprzedażą dobry pomysł,ale tak sobie z premedytacją trocin?? NIeee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu Opublikowano 19 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Spokojnie satysfakcaja gwarantowana :mrgreen: ATF mam już ponad rok w skrzyni i wszystko gra . :arrow: Skończyły się chociaż zimowe walki z drążkiem przy zimnym oleju w skrzynce :mrgreen: :idea: kiedyś doradził mi to stary mechanik który tłumaczył książkę serwisową :idea: happy_bmw narazie jest spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pershing Opublikowano 20 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Ja mam w skrzyni ATF 220 do automatów , przy zwykłym przekładniowym Elfie ciężko biegi (szczególnie 2) na zimno wchodziły. Do mostu VS500 - ze szperą , VS600 - bez szpery pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Już po wymianie oleju Do skrzyni poszedł ATF 220 jak pisałem wcześniej, do mostu VAT coś tam, specyfikacvje API GL 5, czyli taki jak powinnien być. W skrzyni było poniżej stanu, ale to wina simeringu na wale, ale kolorem to też jakiś taki czerwonkawy był, ale w tylnim moście to już olej był dobrze zjeżdżony, nie dość że czarny to taki jakiś gęsty Teraz zupełnie inna fura, cichutko jeździ przyjemniej przyspiesza, zdecydowanie widać poprawę po wymianie. Trochę się obawiałem tego ATFa 220 że mniej gęsty i przez to może być dalej głośna skrzynia, ale pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne, a jeśli autkiem dojeżdże do zimy to się pewnie jeszcze pochwalę jak mi biegi lekko wchodzą na zimnym silniku ;-) Pozdrawiam P.S. jeśli kogoś interesuje to wymieniałem olej na ul.Polaka, jadąc od mostu Grunwaldzkiego po lewej stronie, obok jest myjnia i jakiś warsztat, za olej do skrzyni zapłaciłem 32zł/l za wymianę 35zł, wg mnie rozsądnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Czerwca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 ATF powinien byc w automacie.A do manuala .ja leje wg.książki serwisowej wwedług specyfikacji API to GL-4 albo według specyfikacji SAE -80 dla naszej strefy klimatycznej SAE 80W90.Zaznaczam ze tak jest w 520i do 530i.tak mam i nie ma problema ale jeśli ATF sprawdza sie w manualu i jest ok to czemu nie-chyba droższy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xysiok Opublikowano 3 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Tak dla zainteresowanych tematem: ja wymieniłem olej w Norauto obok Oszołoma (w sensia Auchan) koszty to 40PLN wymiana + 37PLN/litr olej (Castrol ATF DIII). Przymierzam się do wymiany oleju w dyfrze. Wiecie gdzie kupić Castrol SAF-X0 do mostu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Hej, ja do swojego mostu będę kupował w ASO, wchodzi mi go tam 1.7 litra a litr kosztuje 90zł. Drogo, ale doprzekładni najlepiej lać oleje polecane przez producenta. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 3 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Do skrzyni poszedł ATF 220 ja też dziś wymieniałem w skrzynce bo i tak brakowało, to wymieniłem cały. Lałem Mobil 220. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xysiok Opublikowano 7 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Dzwoniłem do Castrola i do wszelakich hurtowni i sklepów i okazuje się, że ten olej do mostu SAF-X0 występuje tylko w 20l beczkach, ale zadzwoniłem jeszcze do ASO BMW Inchcape i powiedzieli, że sprzedadzą "na litry". Niby mają mieć jakieś pojemniki także nie trzeba jechać z butelką, a chcą za to 70PLN za litr. Jak zakupię to dam znać jak to się skończyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.