Skocz do zawartości


Lakier w sparyu


Simon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem bardzo zmatowiałą maske i bagażnik więc postanowiłem sam to pomalować małym kosztem, lakier w sprayu kupiłem w mieszalni lakierów Debeer na borowskiej 258. Pomieszczenie nie było ogrzewane ale za zimno też nie było, auto stało cały weekend zamknięte. Wszystko wyglądało super i bardzo mi się podobała różnica dopóki nie umyłem go po jakiś dwóch tygodniach z zamiarem polerowania, i co się okazało:strasznie się po myciu porysował tył i przód, na tyle jest dużo plam po brudzie które nie schodzą, ani rys ani brudu nie da się usunąć pastą tempo(lekkościerna) i w dodatku przy polerowaniu szmatką pojawiają się głębsze rysy. Co może być przyczyną?????? Zanim zaczął osiadać brud przez kilka dni było wszystko ładnie. Wydaje się być jakiś miękki może mała temperatóra przy schnięciu???? A mam jeszcze do pomalowania drzwi???? <bmw_1>

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze zrozumialem to malowałes tylko kolorem a czy dawałes na to jakikolwiek

klar na pomalowaną powierzchnie ??

Bo jesli prysneles samym kolorem to moim zdaniem nic dziwnego ze

robia sie rysy bo tak wlasciwie to tam nie ma co polerowac

Chyba jednak tak samo to zrozumialem :D

Tylko nie chcialem sie wychylac pierwszy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przedmówcy podpinam sie pod wnioski.

Ostatnio robiłem sobie w plenerze drobne zapraweczki.

Dobrałem lakierek bazowy 200ml bo tyle potrzebowałem i oddzielnie rzecz jasna klar.wszystko w mieszalni lakierow.

wszystko pieknie ładnie po pomalowaniu lakierkiem bazowym(kolorem) ale nie zdąrzyłem z przyczyn pogodowych pokryć to warstwą klaru.Ten lakier (kolor)jest można powiedziec bardzo delikatny a przy tym "porowaty" i nie zabespieczony klarem łapie brud,jest wrażliwy na rysy i jakiekolwiek dotykanie pozatym sama myjnia samochodowa kilka razy i bedzie spaskudzone wszystko co malowałes w ten sposob.

Na twoim miejscu przygotowałbym jeszcze raz maske,pomalował kolorem,a potem klarem i bedzie git.

Malowanie takim sprajem takiego duzego elementu jak maska to ja bym nie ryzykował bo nie mam tak wprawnej reki .Najlepiej pistolet lakierniczy ,kolor, potem klar ale skoro tuż po malowaniu byłeś zadowolony z efektu to sprubuj to jeszcze raz i nie zapomnij o klarze.

[ Dodano: 26 Październik 06, 17:36 ]

Polerka "maszynowa" nie wchodzi w gre bo bedzie jeszcze gorzej i szkoda tylko czasu i pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu.

Kolega SIMON nie pisze czy to jest kolor metalic czy akryl.

Jeśli metalic to musi być na wierzchu clar , gdyż baza jest tylko barwą i

musi być zabezpieczona warstwą lakieru bezbarwnego (clar)

Do akrylu jak i do klaru powinien być dodany utwardzacz , więc

nabijanie takich farb do puszek to dla mnie coś nie tak . :roll:

Moim zdaniem w puszkach sprawdza się podkład . Może być i akryl ,

lecz muszą być dobre warunki do jego wyschnięcia

<bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak zrobie, na razie mam problem z silnikiem i to dosyć poważny a malowanie zostawiam na wiosne i mam zamiar przemalować całe auto prawdziwym lakierem, dzięki za informacje bo nic o tym clarze nie wiedziałem, jak ide do mieszalni po lakier to myślałem że dadzą mi gotowy albo coś przynajmniej mogli by powiedzieć. <bmw_3>

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

michu clar w spreju to całkiem inny lakier niz ten dao pistoletu. w spreju masz jednokomponentowy ktoory utwardza sie poprzez odparowanie rozpooszczlnika(jest mało trwały, jednak do małych elementoow typu klamki moze sie nadawac, choć niepolecam), a do pistoletu jest 2 komponentowy(klar + utwardzacz) natomiast baza nabiajana w pooszki w motipie na borowskiej jest taka sama jak do pistolletu, poniewaz do bazy niedodajemy utwardzacza. jednak maliwania maski i klapy z pooszki to jak skok na bungii. to nigdy niewyjdzie tak jak powinno, za doozy element i nigdy nierozlejesz klaru tak roowno jak pistoletem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ja malowalem sam cale auto wiec zasiegalem opini roznych lakiernikow ale zdanie jest jedne jesli malujemy kolorem tio pozniej trzeba polozyc klar i lakiernicy doradzaja ze najpozniej do dwuch godzin po pomalowaniu kolorem...mi auto wyszlo super niestety polerka zepsula wszystko poprzecieralem lakier:(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafikone, przecież w sprayu to zupełnie inny klar i jego warstwa jest duuużo ciensza. Ja maluje auta od 3 lat w dużym warsztacie,a wcześniej bawiłem sie w garażu w takie zaprawki dla znajomych robione sprayem. tego sie nie da polerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie chciałbym pomalowac zderzaki i progi w kolor auta malowalem w starym aucie i wyszło mi to calkiem nieźle . Dobierałem lakier w mieszalni ten w sprayu , teraz moje pytanie czytalem wyżej ze trzeba dac klar ja nawet nie wiem co to jest :( i czy po takim malowaniu normalnie moge jeździć na automatyczne myjnie i nic się nie stanie ?? i czy na taki lakier można woskować ?? moze ktoś malował zderzaki taki sprayem?? a co zrobić z drobnymi rysami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierałem lakier w mieszalni ten w sprayu , teraz moje pytanie czytalem wyżej ze trzeba dac klar ja nawet nie wiem co to jest :( i czy po takim malowaniu normalnie moge jeździć na automatyczne myjnie i nic się nie stanie ?? i czy na taki lakier można woskować ?? moze ktoś malował zderzaki taki sprayem?? a co zrobić z drobnymi rysami??

Klar to tak z niemieckiego :wink: Chodzi o lakier bezbarwny - zabezpieczający ten dający kolor. Najczęściej daje się go dwie lub nawet trzy warstwy - wtedy kolor nie blaknie, a ewentualne rysy na lakierze można łatwo usunąc nie niszcząc lakieru kolorowego 8)

i czy po takim malowaniu normalnie moge jeździć na automatyczne myjnie i nic się nie stanie ?? i czy na taki lakier można woskować ??

Oczywiście, że można, ale po co ?? NIe czujesz satysfakcji myjąc swoje autko ?? <bmw_1> Myjnie automatyczne mają swoje wady - na pewno szybciej porysują lakier - no i niedokładnie myją, woskują szyby (bez sensu) itd. Dajesz 8 zeta i na ręcznej umyją Ci bumcię chłopaczki, aż się błyszczec będzie :mrgreen: <bmw_1>

Pozdr. <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez usuwanie rys miałem na myśli robienie polerki :wink: to odświeża lakier zdejmując niewielką warstwę klaru. Nie trzeba od razu dawac komuś do zrobienia - samemu pastą lekko - ścierną również można :mrgreen:

Co do dostępności klaru w sprayu niestety nie mam pojęcia - nigdy nie szukałem / interesowałem się ... Najlepiej zapytac w sklepie z lakierarmi lub mieszalni lakierów.

Pozdr. <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pastą lekko ścierną można zrobic całe auto - wtedy masz tę samą barwę/odcień lakieru na całym aucie <bmw>

Ale myślę, że równie dobrze możesz zacząc od tego elementu karoserii najbardziej porysowanego (najczęściej maska :wink: ) i zobaczyc czy widac różnicę <bmw_1> I najwyżej później poleciec resztę <bmw_2>

Pozdr. bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam pytanie odnosnie malowania lakierem w sprayu byłem się pytać i puszka kosztuje 30 zl więc nie tak drogo tylko ile będe potrzebował na przemalowanie progów i zderzaków ?? 2. to gdzieś czytałem (może nawet na tym forum) że nakłada się pierwsza warstwe lakieru później na lepiący się lakier nakładac druga warstwe i na to 2 warstwy bezbarwnego tak to ma się robić??

3. czy rysy uda mi się ukryć ezbarwnym czy też prysnąć normalnym lakierem??

4. czy ktoś może malował u lakiernika te elementy zderzaki , progi i ile lakiernicy za taką usługe biorą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakiernicy przeważnie biorą od 200-300zł na element, rys nie przykryjesz bezbarwnym lakierem, jeżeli malujesz tworzywo, plastik itp. musisz pierw to odpowiednio przygotować i zagruntować inaczej przy pierwszej lepszej myjce ciśnieniowej odpadnie ci lakier.

dezeli lakier w spraju jest oryginalny to można malować ale ja nie wieże w takie wynalazki bo raczej żadna firma nie robi pełnej palety lakierów wszystkich marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli trzeba wydać na malowanie 4 elemntów 1000 zł :( wole sam spróbowac to pomalować a powiedz jak przyszykować zderzak do malowania?

Normalnie :mrgreen:

Pierw odtluszczasz , potem papierem 400 jedziesz i caly matowisz na to podklad czekasz az wyschnie matowisz jeszcze bardziej drobnym papierem i lakierujesz 3 warstwy i czekasz.... czekasz i na to clar tez 3 warstwy i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dezeli lakier w spraju jest oryginalny to można malować ale ja nie wieże w takie wynalazki bo raczej żadna firma nie robi pełnej palety lakierów wszystkich marek

Motip robi gotowe lakiery BMW dostepne praktycznie od reki np w D&W na borowskiej

wlasciwie wystarczy przeczytac nazwe koloru z naklejki na kielichu amora i za około

25zł dostajesz 400ml oryginalnego lakieru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest troche kit bo mi dorabiali mieszajac....

Dziwne , ja mam oryginalnego Motipa z D&W (CalypsoRot Metalic) dobrany po nazwie z

katalogu lakierów BMW - (nie mieszany/dobierany tylko gotowa pucha wzięta z półki) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...