Skocz do zawartości


E30 z 86 r. - Pomóżcie bo mi się rozsypie :)


Spike-83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sprawiłem sobie niedawno E30 z 86 trochę rozklekotaną niestety :( .

Sprawa 1

Moja Bmka jest zagazowana niestety, ale takie czasy :? na wolnych obrotach na benzynie krztusi się i prycha, tak jakby nie załapywała na wszystkie gary, na zimnym silniku nawet nie pochodzi za długo (na ciepłym prycha ale już nie gaśnie). Świece i przewody wymieniłem (wsadziłem świece "iskra"). Na gazie chodzi równiutko jak się zagrzeje (prawnie równiutko bo z tłumika słychać tak :wink: "Bummmmmmm Bubummmmmmmmmm Bububummmmmmmmmmmmmmm" :lol: , jak jest zimna to dostaje za dużo gazu bo jak przykręcę to jest ok (chodzi równo, dopóki się nie zagrzeje bo wtedy zaczyna chodzić nie równo bo ma za mało gazu ??? itd...).

A teraz pytanie

Nie macie pojęcia co to może być, bo ja już zgłupiałem ???

Wszędzie piszą o silniczku krokowym ale w M10 ???chyba???? nie ma czegoś takiego. Zamiast silniczka jest tgzw "zawór powietrza dodatkowego" Na załączonym zdjęciu zakreśliłem ten właśnie zawór. Więc Pytanie drugie - czy mam rację z tym silniczkiem krokowym, jeśli nie to gdzie go mogę znaleźć w M10??? Ewentualnie jaka może być inna przyczyna.

Sprawa 2

Silnik przy pewnych obrotach podczas jazdy (nie mam obrotomierza ale na 5 biegu jest to przy ok 70-80 km/h) jeśli się nie Przyspiesza zaczyna szarpać???? Macie jakiś pomysł, w książce piszą że trzeba przeczyścić dysze w gaźniku - ewentualnie jak to zrobić ???

Sprawa3

Przy pewnych obrotach (95-100 km/ h na 5-ce, 75-80 na 4-ce) coś buczy (jakby wibracje, rezonans albo coś takiego) ale powyżej tych obrotów już jest cicho - co to może być???

Sprawa 4

Szpera trochę gwiżdże przy większym obciążeniu i strasznie się grzeje (aż parzy), czy to normalne że się grzeje? Ewentualnie czy coś do niej się dolewa, jeśli tak to co i gdzie?

P.S Gdzie dolewa się olej do skrzyni bo też trochę cieknie???

Jak się już tym uporam to zostanie tylko blacha :)

Z góry dziękuje za pomoc <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widzę w samochodach jesteś kompletna noga, nie wiem czy cos pisać bo jeszcze bardziej ją popsujesz :shock:

GDZIE TY TAM GAźNIK WIDZISZ :!: :!: :!: :!: :evil:

to jest pełny wtrysk na komputerze "jetronic", to gwoli wstępu,

Sprawa 2:

to jest poniżej 2000 obr/min prawdopodobnie źle ustawiny kąt zapłonu, może świece ( ISKRA co to takiego :!: :!: :!: to do maluchów było dobre , kup NGK, Bosha albo inne markowe )

Sprawa 3:

przyczyn może byc kilka - źle wyważone koła, łożysko koła, coś zs skrzynią, dyfer i pewnie kilka innych przyczyn

Sprawa 4:

wątpię żebyś szperę miał ( buehehehehe :P ) to jest dyfer ( dyferencjał ) i jeśli buczy to zbliża się jago kres ( ale tak można jeszcze długo jeździć ) a jeśli się grzeje to prawdopodobnie brak smarowania czyli wymień w nim olej, np. takie:

Oleje mineralne ( stara generacja ) do dyfra z ograniczonym poślizgiem ;

1) SHELL - Spirax A 90LS

2) PENZZZOIL - 4096 Gear Oil 80 W 90 Limited Slip

3) MOBIL – Mobillube SHC LS 75 W 90

4) AGIP – Rotra LSX 75W90

5) FUCHS Titan 5 Speed SL

6) TEXACO – Geartex LS 85 W – 90

7) GULF – Western Diff Limit Slip LS 90

8. BP - Energar Limitslip 90

Oleje syntetyczne (nowa generacja ) ;

1) VALVOLINE – Synpower GL – 5 LS

2) QUAKER STATE 4x4 Syntetic Blend Gear Lubricant

3) CASTROL - SAF –XJ 75W - 140

4) BP - Energar SHX – LS

5) STATOIL – Gearway LS WB

6) NESTE - Hypoidi S GL-6

7) MOBIL - Mobillube LS 85W -90

poczytał sobie dużo o BMW E30 a nie pytaj :!: :!: pisząc bzdury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko kilka uwag w Sprwawie 1:

Skoro dobrze chodzi na gazie a na benzynie już nie, to znaczy, że układ zapłonowy jest wmiarę dobry a problem leży w układzie paliwowym. Pewnie poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie i układ paliwowy troche się zapuścił. Trzebaby wszystko posprawdzać od wtryskiwaczy począwszy a na pompie paliwa skończywszy.

Z tymi świecami to, jak i Piotr, zauważył, rzeczywiście trochę przegiąłeś.

Widzę, że bardzo chciałbyś sam coś podłubać, wiec radzę najpierw zaopatrzyć się w jakąś książkę (można je znależć nawet w necie), troche poczytać i dopiero zabierac się za robotę, bo inaczej można bardziej zaszkodzić niż pomóc.

[ Dodano: 9 Listopad 06, 17:20 ]

I jeszcze coś o dyferencjale. Jeśli nie ma zadnych wycieków, to pewnie wcale nie ma tam oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naskakujcie tak na chłopaka, w końcu się nauczy..... psuć konkretnie :D.

Sprawa 2(chyba), najprawdopodobniej źle ustawiony zapłon

Z dyfra np u mnie nie było żadnego wycieku, a jednak olej był, ale wymieniłem, bo ciężko furze się jeździło

Co do silnika krokowego to własnie to co zaznaczyłeś, tyle że niektórzy mówiąna to zawór powietrza dodatkowego, ale aż tyle się nie znam na tym żeby na 100% stwierdzić że toto samo.

Świece jednak NGK mogłeś kupić, mnie kosztowały 4 w sumie 27zł po małych zniżkach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam jaki proponowaliście by olej do skrzyni bmw e30 1.8 m10 b wszyscy pisza co innego a che sprawdzony olej

ale kotleta odkopałeś, na skrzyni powinna być kolorowa naklejka, jaki kolor taki olej

naklejka pomarańczowa: ATF Dexron II

naklejka zielona: olej syntetyczny Mobil SCH630

naklejka żółta: olej MTF-LT-1 -olej typy LIFETIME

brak naklejki: olej SAE 80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki silnik i sa to praktycznie nie zniszczalne jednostki i oczywiscie na pelnym wtrysku.

1) W m10 niema typowego silniczka krokowego jest tylko zawor powietrza dodatkowego ktory spelnia role silniczka krokowego. i takze nalezy go czyscic. z tego co wiem to rozni sie tym od silniczka krokowego ze dziala w dwoch polozeniach otwarty zamkniety. no i do bmw nie wklada sie swiec iskra :mrgreen: a co do przyczyny to jesli na gazie chodzi wmiare ok a na benzynie zle to tak jak ktos napisal zapuszczony uklad wtryskowy nalezy przeczyscic wymyc zalac benzyne do baku.... moze byc takze uszkodzona przeplywka.

2)obstawial bym gumy na wale (krzyzaki podpora....) generalnie uklad przeniesienia napedu do przegladniecia :mrgreen:

3) Lozysko np w kole albo moscie generalnie caly most wyj*bany

4) Co do mostu to wlewa sie tylko CASTROLA KTORY MOZNA DOSTAC W ASO albo 20l pojemnikach...

do skrzyni masz korek wlewu i spustu.

Moja rada to sprzedac te auto jak najszybciej bo bardzo duzo wlozysz a zawsze bedzie cos do naprawy

Za 3tys zl mozna kupic w dobrym stanie a za 5tys robiace wrazenie:-P a ty kupiles powiedzmy za 1500zl wlozysz 2000zl i dalej bedzie to wyeksploatowany samochod....happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Podobna zawartość

    • Przez Carl_Geko
      Dzieñ dobry. orientujecie sie jak to wyglada , ile by to moglo zajac czasu i czy w ogole jest taka mozliwošč. 
       
      jak by to wygladalo z silnikiem 1.8 volvo v40
      jak by to wygladalo z silnikiem 2.0 volvo v40
       
      a bmka ma 1.8 is.
       
      pozdro
  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...