Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie dotyczące swapu zawieszenia do mojej e30 Touring m40b16 lpg.

Auto w tym momencie jest rozebrane na części pierwsze,wedle wolnego czasu doprowadzam karoserie do stanu przyzwoitości lecz nie tego dotyczy temat.Chodzi o to ze w niedalekiej przyszłości w planach mam kompletny swap na m52b28 i moje pytanie dotyczy zawieszenia. Wiem,że będę je musiał zmienić ale nie wiem co z czym ... czy mógłby ktoś to mi to na spokojnie wytłumaczyć w jakie części muszę się zaopatrzyć i czy dużej rzeźby taka operacja wymaga? z góry dziękuje za odp i przepraszam jeśli w nieodpowiednim miejscu zamieściłem temat jestem nowy :help:

Edytowane przez Gaj3c
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele nie trzeba zmieniać tylko wszystko :D

jeśli nie zamierzasz zmieniać rozstawu śrub na 5x120 to w zasadzie jest proste,

na tył potrzebujesz wahacze z tarczami żeby coś hamowało, możesz znaleźć też całą belkę od IX'a-jest szersza po 25mm na strona z tego co wiem.

przy tej operacji wymień poduszki belki i wahaczy.

No przydało by się dołożyć stabilizator na tył.

Co do przodu to dobrze jest wstawić tuleje acentryczne do wahaczy,

Zaopatrz się w tzw Grubą lagę 51mm bo teraz masz 45mm,

do tego amortyzatory i sprężyny o określonym obniżeniu np 60/40mm

jeśli nie masz wspomagania to zamontuj, możesz zamontować z e36-jest o jeden obrót mniej niż z e30.

stabilizator gruby najlepiej...

możesz też dać długie łączniki stabilizatora takie jak w m3 e30

pozdro

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaczmar w sumie tego się spodziewałem :lol: ,dlatego to mnie nie przeraża ;p pytanie tylko co jeśli nie uda mi się znaleźć belki od IXa z resztą z tego co udało mi się wyczytam tu i ówdzie zawieszenie IXa nie cieszy się dobrą opinia,chyba że się mylę pytanie_bmw wtedy z e36 compactu? znalazłem takie cos http://allegro.pl/bmw-e36-compact-90-99-belka-tylna-zwrotnice-z-abs-i2966090859.html raczej nie jest w idealnym stanie, ale chodzi mi tylko zeby pokazac czy w dobrym kierunku ide ;o i co w takiej konfiguracji z przodem ? bo na tył by było 5x120 a przód 4x100... co do wspomagania to mam na wyposażeniu ale i tak wolałbym zmienić na to z e36 do tego wystarczy tylko zmiana samej maglownicy z e36 ? czy jakieś dodatkowe graty jeszcze? i czy poj. silnika ma znaczenie np. czy zda się maglownica z 2.0 czy musi być co najmniej 2.5

Pozdrawiam ;)

Edytowane przez Gaj3c
jeszcze jedno pytanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tył to,bo z twojego linka jest dalej z bębnami

BMW e30 swap 5x120 wahacze tył tarcze e36 compact (3025464678) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

a na przód cały komplet z e36:wahacze (gięte) zwrotnice i zawias

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...