Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Fotorelacja z wymiany termostatów e39 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw wstawiłem czyjeś DIY, ale przyszedł czas na moje foty z moim opisem.

Na początek ściągamy wszystkie plastiki z silnika łącznie z tunelem powietrznym i rurą od filtra kabinowego (korzystając z okazji czyściłem obudowę kabinówki więc ją też ściągnąłem).

[ATTACH=CONFIG]28266[/ATTACH]

Po ściągnięciu pierwszej osłony naszym oczom ukazuje się termostat egr.

[ATTACH=CONFIG]28267[/ATTACH]

Żeby go zdemontować należy ściągnąć z niego węza (zwalniamy zawleczkę podważając ją śrubokrętem i wysuwamy ją prawie do końca) następnie odkręcamy dwie śruby mocujące (na foto widoczna tylko jedna, obie zaznaczone strzałkami).

[ATTACH=CONFIG]28268[/ATTACH]

Zanim ściągniemy tunel powietrzny należy pamiętać o rozpięciu kostki i zwolnieniu zabezpieczeń od spodu. Czyli ściągany dolną osłonę silnika i zwalniamy zatrzaski (nie robiłem do tego fotki, fotka jest tylko do kostki)

[ATTACH=CONFIG]28269[/ATTACH]

Po ściągnięciu tunelu zabieramy się za wiatrak. Można ściągnąć całe visco lub odkręcić trzy śruby samego wiatraka (ja wybrałem drugą opcję)

[ATTACH=CONFIG]28270[/ATTACH]

Jak już mamy miejsce ściągamy ustrojstwo zaznaczone "X"-em. Żeby to zrobić odkręcamy opaski zaznaczone "kółkiem" następnie odkręcamy śruby zaznaczone strzałkami (śruby niewidoczne na foto, ale zapewniam, że tam są).

[ATTACH=CONFIG]28271[/ATTACH]

Jak już to ściągniemy to ukazuje nam się termostat główny zaznaczony "X"-em. Żeby go wyjąć odkręcamy cztery śruby (torx) zaznaczone strzałkami i ściągamy węże (odbezpieczając zawleczki) zaznaczone "kółkami"

[ATTACH=CONFIG]28272[/ATTACH]

Jak już go wyjmiemy należało by wyczyścić "wszystko co srebrne"

[ATTACH=CONFIG]28273[/ATTACH]

Przy okazji można wymienić filtr powietrza i kabinówki (przynajmniej ja tak zrobiłem):dance:.

[ATTACH=CONFIG]28274[/ATTACH]

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności zakładając nowe części. Jak już wszystko pozakładamy zabieramy się za odpowietrzenie.

Żeby odpowietrzyć odkręcamy dwie plastikowe śruby zaznaczone "kółkiem" (nie patrzeć na "kółka przy wiatraku) i zalewamy na zgaszonym silniku tak długo aż spod plastikowych śrub zacznie wypływać płyn bez pęcherzyków powietrza (u mnie wylatywał tylko płyn ze śruby termostatu EGR, żeby leciało z drugiej musiałem naciskać wąż).

[ATTACH=CONFIG]28275[/ATTACH]

Jak już nie ma pęcherzyków zakręcamy śruby i zbiornik wyrównawczy. Odpalamy auto i ustawiamy ogrzewanie na maksa jak już wskazówka stoi w pionie, a w aucie nie da się wytrzymać z gorąca to znaczy, że jest ok.

Życzę wszystkim powodzenia przy wymianach i z chęcią przyjmę wszystkie krytyczne uwagi o mojej fotorelacji. Mam nadzieję, że moja praca się komuś przyda.

Znalazłem ciekawe DIY niestety w j. angielskim, Myślę, że warto to tu wrzucić. Czeka mnie niedługo taka wymiana, więc postaram się porobić swoje foty i swój opis.

E39 2000 530d Thermostat and belt change.

Eksploatacja BMW E-39 530d: wymiana termostatu | Moto-Opinie Edytowane przez Zgibniew
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...